Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er egentlig utrolig hvor fort "AMD fansen" hugger fingrene av de som ikke har samme oppfatning som dem selv. Det skal ikke mye til før man blir rakket ned på. Det må da være plass for andre en "AMD fanatikere" på dette forumet også da. Synes det er svært beklagelig å se at til og med moderatorer slår seg sammen i et forsøk på å "flame" andre her. Synes det er helt tåpelig, den måten dere svarer snekker`n på.

Lenke til kommentar
Er egentlig utrolig hvor fort "AMD fansen" hugger fingrene av de som ikke har samme oppfatning som dem selv. Det skal ikke mye til før man blir rakket ned på. Det må da være plass for andre en "AMD fanatikere" på dette forumet også da. Synes det er svært beklagelig å se at til og med moderatorer slår seg sammen i et forsøk på å "flame" andre her. Synes det er helt tåpelig, den måten dere svarer snekker`n på.

Jeg tåler det :lol::lol::lol: men det er bare synd at de ikke kan svare meg på det som hele diskusjonen startet med, nemmelig "hva betyr mest for en prosessor %vis klokking eller faktisk ytelse ved masks klokking" det er det det dreier seg om og er de ikke istand til å svare på det ja da er de vel ikke selv så forbannet mye mer seriøse enn den som de prøver å latterliggjøre. Det er foresten ikke første forsøket :wow::wow:

Lenke til kommentar
Er egentlig utrolig hvor fort "AMD fansen" hugger fingrene av de som ikke har samme oppfatning som dem selv. Det skal ikke mye til før man blir rakket ned på. Det må da være plass for andre en "AMD fanatikere" på dette forumet også da. Synes det er svært beklagelig å se at til og med moderatorer slår seg sammen i et forsøk på å "flame" andre her. Synes det er helt tåpelig, den måten dere svarer snekker`n på.

Er det tåpelig å komme med fakta?

Lenke til kommentar
Er egentlig utrolig hvor fort "AMD fansen" hugger fingrene av de som ikke har samme oppfatning som dem selv. Det skal ikke mye til før man blir rakket ned på. Det må da være plass for andre en "AMD fanatikere" på dette forumet også da. Synes det er svært beklagelig å se at til og med moderatorer slår seg sammen i et forsøk på å "flame" andre her. Synes det er helt tåpelig, den måten dere svarer snekker`n på.

Er det tåpelig å komme med fakta?

Nei, fakta delen er vi jo forsåvidt "enig" i, vi vet alle at disse har forskjellig arkitektur , kjører på forskjellige hastigheter osv osv.

Men det er IKKE det jeg diskuterer med noe her, det jeg spør om er hva som er riktig og hva som betyr noe, er det % vis klokking som amd gutta hevder eller er det hva en cpu faktisk yter ved maks klokking som jeg hevder.

Det er hele essensen i denne diskusjonen.

 

Men pytt pytt greit å hive inn både håndklær og mere for å slippe det endelige svaret. :shrug::shrug:

Lenke til kommentar
Er du virkelig så blåøyd som du viser nå
Begynner virkelig å miste respekten for det du sier
for ting du kommer med her er vanvittig dumt
Dette ble derimot ble litt for dumt
du dummer det fullstendig ut nå
Håper dette var en spøk snekker´n

Noen utsagn jeg fant. Kaller du dette for fakta? I så fall synes jeg at slik fakta er tåpelig. Eller mener du at å kalle noen for en blåøyd, som man mister respekten for og kommer med vanvittige dumme ting som må være en spøk er greit? At det bare er fakta?

 

Det jeg prøver å si, er at det burde være helt unødvendig å si slike ting til andre her på forumet.

Lenke til kommentar
Noen utsagn jeg fant. Kaller du dette for fakta? I så fall synes jeg at slik fakta er tåpelig. Eller mener du at å kalle noen for en blåøyd, som man mister respekten for og kommer med vanvittige dumme ting som må være en spøk er greit? At det bare er fakta?

 

Det jeg prøver å si, er at det burde være helt unødvendig å si slike ting til andre her på forumet.

Vel, jeg skjønner godt at folk kommer med slike utsagn når Snekker'n kverulerer og vrir på ting sånn som han gjør, men de kunne selvfølgelig spart seg for det.

Lenke til kommentar

Er klar over at siden jeg er mye på forumet så er jeg også lagelig for hogg, i tillegg er jeg tilhenger av Intel noe som er dårlig likt av ca 2/3 her på forumet, på toppen av det hele har jeg råd/muligheter til å teste systemene opp mot hverandre og dermed få konkrete res , noe som heller ikke ser ut til å vere serlig populert.

dette gjenspeiler seg ikke bare her men også i PM , der jeg får det sort på hvitt hvilken drittsekk jeg er, heldigvis har jeg evnen til å heve meg noen hakk over dette så pytt pytt, stå på gutter.

Lenke til kommentar
Jo jeg forstår utmerket godt hva dere prøver å forklare, men jeg tok og snudde litt på denne problemstillingen og stilte spørsmål med dette og det nekter dere å godta/forstå.

Så formann jeg kan da stille et direkte spørsmål: Er det den reelle ytelsen en cpu gir som betyr noe eller er det antall % den kan klokkes som er avgjørende for hvor godt den yter????

 

Er du enig eller uenig i at en 3,2 klokket til maks yter bedre enn en A64 klokket til maks???

Synes kanskje du heller skal begynne å svare på det folk forklarer eller spør om, isteden for å snu på problemstilligen og stille andre spørsmål. Det virker for meg som du gjør dette hver gang noen stiller spørsmål eller kommer med konklusjoner som du ikke liker.

 

Det som er viktig er så klart hvor mye ytelse man får.. hastighet kunne jeg ikke brudd meg mindre om.

 

En overklokket P4 3.2 har ikke noe å stille opp mot en overklokket A64.. dette vet du, og det var rett og slett et dumt spørsmål. Det eneste som kan matche en overlokket A64 er en P4EE 3.2Ghz.

Lenke til kommentar
Jo jeg forstår utmerket godt hva dere prøver å forklare, men jeg tok og snudde litt på denne problemstillingen og stilte spørsmål med dette og det nekter dere å godta/forstå.

Så formann jeg kan da stille et direkte spørsmål: Er det den reelle ytelsen en cpu gir som betyr noe eller er det antall % den kan klokkes som er avgjørende for hvor godt den yter????

 

Er du enig eller uenig i at en 3,2 klokket til maks yter bedre enn en A64 klokket til maks???

Synes kanskje du heller skal begynne å svare på det folk forklarer eller spør om, isteden for å snu på problemstilligen og stille andre spørsmål. Det virker for meg som du gjør dette hver gang noen stiller spørsmål eller kommer med konklusjoner som du ikke liker.

 

Det som er viktig er så klart hvor mye ytelse man får.. hastighet kunne jeg ikke brudd meg mindre om.

 

En overklokket P4 3.2 har ikke noe å stille opp mot en overklokket A64.. dette vet du, og det var rett og slett et dumt spørsmål. Det eneste som kan matche en overlokket A64 er en P4EE 3.2Ghz.

Du skal iallefall ha takk for at du svarte, men jeg ser ikke hva jeg vrir og vrenger på, jeg sa i utgangspunktet at jeg syntes att A64 var en dårlig klokker og det var da ****** braket løst, jeg har også hevdet at jeg tror/mener en 3,2 klokket til maks(min3,9) er rakere enn en A64 klokket, dette er mine påstander og da blir jeg møtt med at det er den %vise klokkingen som betyr noe .

SITAT:

Er du virkelig så blåøyd som du viser nå? Begynner virkelig å miste respekten for det du sier, for ting du kommer med her er vanvittig dumt. En XP3200+ kan på ingen måte sammenlignes med en P4 2,2.... Klokkefrekvensen har da ingenting å si, poenget er prosentvis overklokking. Kan en topp-modellen til Intel klokkes mer enn AMDs er det pgressum prøver å få fram her. Du vet da indelig godt at de arkitekturmessige forskjellene mellom Athlon XP og Northwood er så vanvittig store at klokkefrekvens som sammenligningsgrunnlag betyr nada nix?

SITAT SLUTT.

hvem er det egentlig som harselerer med hvem her.

Jeg har ikke sagt at klokkefrekvensen er avgjørende , jeg har sagt at det er ytelsen en prosessor gir ved maks klokking som er avgjørende, alikevel er jeg en blåøyd idiot.

 

PS: forbeholder meg retten til å snu på en problemstilling da som kjent en sak har mer enn en side. :cool:

Lenke til kommentar
Du skal iallefall ha takk for at du svarte, men jeg ser ikke hva jeg vrir og vrenger på, jeg sa i utgangspunktet at jeg syntes att A64 var en dårlig klokker og det var da ****** braket løst, jeg har også hevdet at jeg tror/mener en 3,2 klokket til maks(min3,9) er rakere enn en A64 klokket, dette er mine påstander og da blir jeg møtt med at det er den %vise klokkingen som betyr noe .

SITAT:

Er du virkelig så blåøyd som du viser nå? Begynner virkelig å miste respekten for det du sier, for ting du kommer med her er vanvittig dumt. En XP3200+ kan på ingen måte sammenlignes med en P4 2,2.... Klokkefrekvensen har da ingenting å si, poenget er prosentvis overklokking. Kan en topp-modellen til Intel klokkes mer enn AMDs er det pgressum prøver å få fram her. Du vet da indelig godt at de arkitekturmessige forskjellene mellom Athlon XP og Northwood er så vanvittig store at klokkefrekvens som sammenligningsgrunnlag betyr nada nix?

SITAT SLUTT.

hvem er det egentlig som harselerer med hvem her.

Jeg har ikke sagt at klokkefrekvensen er avgjørende , jeg har sagt at det er ytelsen en prosessor gir ved maks klokking som er avgjørende, alikevel er jeg en blåøyd idiot.

 

PS: forbeholder meg retten til å snu på en problemstilling da som kjent en sak har mer enn en side. :cool:

Nå vrir du på ting igjen. DesertGlow skrev det som svar på denne posten fra deg:

ja eller sagt på er annen måte en 3200+ =2200 ergo må klokkingen da sammenlignes med p4 2,2 nå er ikke den her så vi får ta en 2,4.

dvs 2,4+ 10%0 2,62

2,4+20%= 2,88.

men nei det måtte brukes en 3,2 siden dette så bedre ut i din sammenligning.

Pgressum illustrerte at XP3200 ikke klokket så ille sammenlignet med P4 3,2 (og når man snakker om hvor bra noe klokker mener man hvor stor økningen er prosentvis), men da brukte du P4 2,4 som for å vise at P4 er en bedre klokker, da ble du (med rette) latterliggjort.

Lenke til kommentar
SITAT:

Er du virkelig så blåøyd som du viser nå? Begynner virkelig å miste respekten for det du sier, for ting du kommer med her er vanvittig dumt. En XP3200+ kan på ingen måte sammenlignes med en P4 2,2.... Klokkefrekvensen har da ingenting å si, poenget er prosentvis overklokking. Kan en topp-modellen til Intel klokkes mer enn AMDs er det pgressum prøver å få fram her. Du vet da indelig godt at de arkitekturmessige forskjellene mellom Athlon XP og Northwood er så vanvittig store at klokkefrekvens som sammenligningsgrunnlag betyr nada nix?

SITAT SLUTT.

hvem er det egentlig som harselerer med hvem her.

Jeg har ikke sagt at klokkefrekvensen er avgjørende , jeg har sagt at det er ytelsen en prosessor gir ved maks klokking som er avgjørende, alikevel er jeg en blåøyd idiot.

 

PS: forbeholder meg retten til å snu på en problemstilling da som kjent en sak har mer enn en side. :cool:

Du har ikke sagt at klokkefrekvensen er avgjørende? Du mente at å sammenligne XP3200+ med P4 2,2 var det riktige i den posten jeg siterer....

 

Forøvrig sier du tidligere at du ikke har sett noen overklokket A64 3200+ med 10%, men da kan jeg si at jeg personlig har kjørt denne prosessoren på 226 MHz FSB (forløpig upubliserte resultater som kommer i en A64 hovedkort mini-roundup om ikke så alt for lenge) og har screenshot av 224,5 MHz FSB her.

 

Når det gjelder utsagn jeg har kommet med som blir sitert lenger opp på denne siden er dette et direkte resultat av sammenligninger og uttalelser du har kommet med som rett og slett ikke henger på greip.

 

Å forbeholde deg retten til å snu på problemstillinger er helt greit, og en sak har alltid flere sider ("Three sides of every story: Yours, mine and the truth" stod det på russekortet mitt). Det å snu på en problemstilling betyr derimot ikke nødvendigvis at den nye problemstillingen man setter fram er korrekt...

Lenke til kommentar

Ja jeg mente det og det mener jeg fortsatt av den enkle grunn at det er IKKE den %VISE DELEN SOM ER AVGJØRENDE, DERFOR ER DEN PÅSTANDEN JEG KOMMENERTE OG DERE LATTERLIGGJORDE MEG FOR NØYAKTIG LIKE LATTERLIG SOM MIN.

At det her vises til en test du ikke har publisert enda ja det finner jeg latterlig da det er vanskelig å vise til noe man ikke har lest. En annen ting som jeg har sagt flere ganger er at % sier null og niks om hvor bra en cpu klokker , det er ytelsen den oppnår og kun det som er relevant.

At enkelte ikke synest mine uttalelser her og andre steder på forumet ikke henger på greip er jo greit å få bekreftet spesielt fra en moderator, jeg tar dette til etteretning og skal heretter ikke uttale meg mer på dette forum.

TAKK FOR MEG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...