Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det som er så snedig for Palestinerne er at det er alltid Israelere et steinkast unna.

 

Jeg har ingen problem med at komponenter blir produsert i Israel.

 

Leste forleden dag her i K: Komputer for alle (eller nå sånt) at alle skjermer med MMX teknologi ble laget i Israel. Der forsvant troverdigheten til det bladet iallefall. (for dere få som ikke vet hva jeg snakker om nå, så har ikke MMX noe med skjermer og gjøre)

Lenke til kommentar
Hmm, det som er så snedig for Palestinerne er at det er alltid Israelere et steinkast unna.

 

Jeg har ingen problem med at komponenter blir produsert i Israel.

 

Leste forleden dag her i K: Komputer for alle (eller nå sånt) at alle skjermer med MMX teknologi ble laget i Israel. Der forsvant troverdigheten til det bladet iallefall. (for dere få som ikke vet hva jeg snakker om nå, så har ikke MMX noe med skjermer og gjøre)

Komputer for alle er ett blad laget for folk som ikke har den minste peil på data... det kan også virke som de som lager bladet ikke har peiling på data heller. Passer jo bra det da :-)

Lenke til kommentar
Hmm, det som er så snedig for Palestinerne er at det er alltid Israelere et steinkast unna.

 

Jeg har ingen problem med at komponenter blir produsert i Israel.

 

Leste forleden dag her i K: Komputer for alle (eller nå sånt) at alle skjermer med MMX teknologi ble laget i Israel. Der forsvant troverdigheten til det bladet iallefall. (for dere få som ikke vet hva jeg snakker om nå, så har ikke MMX noe med skjermer og gjøre)

Komputer for alle er ett blad laget for folk som ikke har den minste peil på data... det kan også virke som de som lager bladet ikke har peiling på data heller. Passer jo bra det da :-)

Det er den skumleste kombinasjonen av alle: Å forklare folk som ikke kan noe en feil ting. Å implementere en feil oppfattelse hos nybegynnere er enkelt og folkene vil alltid tro at det som er feil faktisk er riktig. Nybegynnere som "har lest det" er farlig!

 

Min far overbeviste meg når jeg var liten at en øko-klipper faktisk banket gresset ned i bakken. Det tok lang tid før den oppfattelsen forsvant....

Lenke til kommentar
Hmm, det som er så snedig for Palestinerne er at det er alltid Israelere et steinkast unna.

 

Jeg har ingen problem med at komponenter blir produsert i Israel.

 

Leste forleden dag her i K: Komputer for alle (eller nå sånt) at alle skjermer med MMX teknologi ble laget i Israel. Der forsvant troverdigheten til det bladet iallefall. (for dere få som ikke vet hva jeg snakker om nå, så har ikke MMX noe med skjermer og gjøre)

Komputer for alle er ett blad laget for folk som ikke har den minste peil på data... det kan også virke som de som lager bladet ikke har peiling på data heller. Passer jo bra det da :-)

Det er den skumleste kombinasjonen av alle: Å forklare folk som ikke kan noe en feil ting. Å implementere en feil oppfattelse hos nybegynnere er enkelt og folkene vil alltid tro at det som er feil faktisk er riktig. Nybegynnere som "har lest det" er farlig!

 

Min far overbeviste meg når jeg var liten at en øko-klipper faktisk banket gresset ned i bakken. Det tok lang tid før den oppfattelsen forsvant....

 

Godt sagt, DesertGlow.

 

Hvorfor er Intel dyrere enn AMD (f.eks. 3000+ mot P4 3,0Ghz)?

Yter Intel litt bedre enn AMD?

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar
Hvorfor er Intel dyrere enn AMD (f.eks. 3000+ mot P4 3,0Ghz)?

Yter Intel litt bedre enn AMD?

I ditt eksempel med 3.0 og 3000+ så yter intel'en bedre. I de fleste tilfeller derimot, så yter de nogenlunde likt hvis du ser overall-ytelse. Dvs. begge produsentene har enkelte bruksområder der de er bedre enn konkurrenten.

Lenke til kommentar

Har ikke lest tråden, dessverre. Men jeg stemte Intel, fordi jeg innbiller meg selv at de står for kvalitet. Skal bygge meg en PC snart, og da har jeg tenkt å velge Intel, men er ikke 100% sikker.

 

Har en venn av meg som mener at Intel er bedre enn AMD i tallknusing - opptil 30%, mens AMD er bedre til multimedia (spill, avspilling, desktopbruk) enn Intel - opptil 70%.

 

Så er jo AMD litt billigere, men får man ikke det man betaler for da?

Lenke til kommentar
Har en venn av meg som mener at Intel er bedre enn AMD i tallknusing - opptil 30%, mens AMD er bedre til multimedia (spill, avspilling, desktopbruk) enn Intel - opptil 70%.

Det er omvendt; AMD er best i tallknusing, Intel er best i spill etc (P4/Athlon XP).

Ikke i følge tester... AMD er "best" i Office o.l. og de fleste spill. Intel er "best" på multimedia (Maya, Photoshop, encode DVD-er/MP3 o.l.). Videre er Intel stort sett raskere på svært forutsigbare oppgaver (f.eks. Seti@home).

Lenke til kommentar
rart hvordan på alle voter at AMD har et så stort forsprang mens salg siden ikke er så kraftig

Fordi de som stemmer her er dataintersserte, endel 'nerder', og disse utgjør en veeeldig liten del av befolkningen.

Det, pluss at det meste av maskiner produsert for firmaer er Intel-basert. Dell, og de andre som selger store volum til firmaer har ikke våget å satse seriøst på AMD-baserte maskiner for de modellene som er ment for dette markedet.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
De piper ikke akkurat men de klokker seg ned for å unngå skade

Får håpe at Intel får rettet det tullet når Prescott kommer. CPU-er som er korrekt kjølt skal ikke ha behov for å klokke seg ned.. Det er heller ingen fare for noen skader da P4 og A64 kutter strømen før CPU-en blir skadet.

 

Når det er sagt så er det vel ikke så ofte en P4 klokker seg ned..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...