Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor denne melodien kommer fra? Den spiller av og til i nabolaget mitt. Har hørt den to ganger nå, men aner ikke hvor den kommer fra eller hva det er :O

 

attachicon.gifUten navn - 23.06.2018, 23.24.mp3

 

 

Høres ut som noe klassisk? Pachelbel?

 

 

Høres ut som barokk ja typ Pachebel.

 

 

Anser denne som løst. Hørte melodien igjen, og kastet meg ut, og fikk akkurat se en isbil fra DiplomIs. Visste ikke at de hadde isbiler... Uansett, melodien kom fra denne, så jeg kontaktet DiplomIs, som fortalte meg at denne melodien var laget spesielt for isbilen deres. Så det er ikke et konkret klassisk musikkstykke i hvertfall. Men den er nok inspirert av Pachelbel eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har ei venninne som kaotisk prøver å finne ut tittelen på en sang hun nynner på. Det hun vet er:

 

- den begynner med plystring

- livlig

- norsk tekst

- gikk mye på radio i juni, særlig på Radio Haugaland mener hun

- antar at noe av teksten i refrenget er "å sitte ned på et svaberg"

- ikke "en solskinnsdag" fra Postgiropygget

- ikke "tyve null tre" fra De Lillos

- ikke "smaken av honning" fra De Lillos

 

Noen som vet noe?

 

Håper noen kan hjelpe henne. :)

Endret av BareLilleMeg:)
Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om noen vet om en norsk versjon av "Java Jive". På slutten av 80- eller begynnelsen av 90-tallet ble det spilt en slik norsk versjon av klassikeren til Ben Oakland, men jeg klarer ikke å finne igjen denne norske versjonen nå uansett hvor mye jeg leter. Noen som kan hjelpe?

Arne

Lenke til kommentar

Hei. Jeg lurer på om noen vet om en norsk versjon av "Java Jive". På slutten av 80- eller begynnelsen av 90-tallet ble det spilt en slik norsk versjon av klassikeren til Ben Oakland, men jeg klarer ikke å finne igjen denne norske versjonen nå uansett hvor mye jeg leter. Noen som kan hjelpe?

Arne

 

Denne artikkelen hevder at versjonen heter "Kaffetåren". 

https://www.ranablad.no/kultur/vakker-korsang-og-forrykende-idol-show/s/1-93-1815541

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk Budeia. Jeg har lett og lett, men finner ingen norsk versjon som ligner på originalen, heller ikke med tittelen «kaffetåren». Arne

 

Er det en sikker kilde du har for at det er en norsk versjon? Kanskje heller en svensk versjon? Klarte å finne et svensk kor som synger en svensk versjon! Syngingen er ikke absolutt topp, men tror det er "Java Jive."

 

 

"Man fyller kopp och kopp og glufsar muffins"

"Man fikar i skogen, og på varje äng"  :hmm:  Haha. Ikke spesielt lett å oversette, sikkert. Men et sted går grensen...

Endret av Budeia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Java Jive» har en svensk versjon som heter «Kaffetåren», som er den du viste på YouTube, Budeia, og det finnes en norsk sang med samme tittel «Kaffetåren», men helt annen melodi. Den jeg er ute etter er en norsk tekst til originalmelodien til «Java Jive», som jeg hørte rundt 1989 da jeg trente med Friskis & Svettis på KG og på Rodeløkka skole. Det eneste jeg husker av teksten er «alle drikker kaffe og te». Jeg mener det var en typisk «barbershop»-versjon (se f.eks

), men med kvinnelige sangere og ikke menn. Har sendt mail til NRK, fordi jeg antar at den må ha blitt spilt på radio, men de sa de ikke kunne hjelpe uten å vite hvem som var artist.
Lenke til kommentar

Heihei

Jeg har gått i lang tid å undret over en gammel "lydfil". Dette er ikke en sang, men heller 2 personer som prater over telefon.

Det er ei dame (med skikkelig trøndelagsdialekt(trur jeg)) som ringer inn å klager over at det er for mye fett i kantene bl.a.. Han som svarer har store problemer med å skjønne hva hun sier for noe. Jeg husker jeg digget denne, men ingen aning hvor jeg skal lete :(

Noen som kjenner igjen dette?

Husker ikke om det var i kassettiden, eller om den var på cd :(

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...