Jump to content

ILunde

Medlemmer
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

56 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§30 "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren." Fant ikke noe om spesifikt forsterkere/audio produkter, men for datamaskiner har forbrukerrådet uttalt at 6 uker er grensen for rimelig tid, og 4 uker for mobiler. du kan ringe dem i morgen for å få et mer avklarende svar, ( https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ ) Du kan kreve omlevering av tilsvarende vare, eller å få heve kjøpet. Pris bestemmes utfra originalsummen på kvitteringen. (uavhengig om du har kjøpt denne billigere brukt.)
  2. Blir veldig bra IRL også, her fra E-208.
  3. Er strålende fornøyd med min peugeot E-208 GT
  4. https://www.politiet.no/kontakt-oss/ring-politiet/ Ring dem i morgen og spør hva som skal til, mulig du må ha med fødselsattest og noen et familiemedlem som kan bevitne at du er du. (de må ta med gyldig legitimasjon)
  5. Man kjøper en hvitevare i en større elektroforretning i Norge, de tilbyr hjemlevering via et transportselskap (eksternt/ikke noe butikken eier eller utfører selv). Det oppstår en skade på eiendom under levering, forårsaket av transportselskapet. Hvem har ansvaret? er det de du har betalt tjenesten hos, Butikken. Eller er det de som faktisk leverer tjenesten, transportselskapet?
  6. Det er nok for spesifikt til å være i lista. Hvilke andre oppgaver er det snakk om?
  7. Det er vel høy sannsynlighet for at AI vil kunne utføre det meste innenfor dette feltet i fremtiden.
  8. Plukka opp en Schiit Modi 3 og en Schiit Magni 3 (hos duet.no) til å bruke med Sennheiser HD650 kobla i PCen. en meget god kombinasjon til fornuftig pris.
  9. ville satt meg inn i håndverkertjenesteloven, se f.eks "§ 32.Fastsetting av prisen. (1) I den utstrekning prisen ikke følger av avtalen, skal den reknes ut på vanlig måte for tilsvarende tjenester på avtaletiden (gjengs pris), dersom ikke denne prisen er urimelig. Er det ingen slik gjengs pris, skal forbrukeren betale det som er rimelig etter tjenestens art, omfang og utføring og tilhøva ellers." gå til en annen aktør og få et prisoverslag for jobben slik at du har en tanke om hva prisen burde ha vært. se også https://osloadvokatene.no/eiendom/handverktjenester/handverker-gjengs-pris/ Så tar du det til forbrukerrådet om de ikke rikker seg, og evt videre til forbrukeklageutvalget.
  10. Er forskjell på brukt, og oppbrukt. Butikker f.eks har ofte utstillings TVer eller B-varer/returvarer tilgjengelig som vil være tilsvarende TVen som ble levert på service. Sony har antageligvis reparert en TV i en annen sak som de ønsker i tilby til kunden. da må det jo være tilsvarende/bedre modell, og om TVen bare er 1 år gammel kan han ikke få en gammel haug.
  11. Ref forbrukerkjøpsloven skal det omleveres tilsvarende ting. så om du får et TV som har vært brukt, men tilsvarende spesifikasjoner er ikke dette da ganske identisk ditt eget, som også er brukt?
  12. som andre har nevnt en del ganger nå. lever mobilen inn som en reklamasjonssak der du kjøpte den. da sendes den til autorisert verksted så får du beskjed om hva som er feilen. (og evt hva det vil koste å reparere om du ikke er dekket under reklamasjon pga uautoriserte inngrep).
  13. Har ikke produsenten holdt det de lover om maskinen fungerer som den skal etter å ha kjørt en recovery? Da er programvaren og maskinen akkurat slik som produsenten leverte den. Produsenten kan da ikke holdes ansvarlig om Microsoft slipper en oppdatering som skaper problemer?
  14. this. Send den f.eks til mor/far via posten slik at de kan videresende den til Multicom på service.
×
×
  • Create New...