Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Sitter å mimrer litt om barndommen (født i 83) og har en sangstrofe på hjernen. Modern mener det er Olav Stedje.. og fra sånn ca 1980-82 en gang, men ikke sikker. Jeg husker den fra opptakskassett. 

 

Har prøvd å google, men uten hell, og venter på svar på mail sendt til Stedje, men kanskje noen her vet. 

 

Strofen er sånn ca: 

 

Om du berre tek deg tid og du brukar fantasi, så kan kosten til han far bli ein brukanes gitar.

Og et eller annet om en som  "spelade musikk på ein jordbærisfabrikk".. 

 

 

Anyone?

Endret av Habazut
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg leter etter en sang som ble spilt en del på P3 tidlig 2000-tall. Jeg trodde den het Heroine, men finner den ikke på Spotify. Jeg mener en av linjene var "Open up your door and let me in, you are my heroine". Jeg tror også at det er et norsk band, men jeg er ikke sikker. Låta var rolig, litt balade-ish. Håper noen husker den.

Lenke til kommentar

Mener bestemt jeg har hørt en annen sang med samme eller veldig lik melodi som «Det er langt å gå» av Klovner i Kamp, men jeg klarer ikke finne ut av det. Er der noen andre her som vet hvilken sang det eventuelt kan være snakk om? Eller innbiller jeg meg det bare?

Lenke til kommentar

Mener bestemt jeg har hørt en annen sang med samme eller veldig lik melodi som «Det er langt å gå» av Klovner i Kamp, men jeg klarer ikke finne ut av det. Er der noen andre her som vet hvilken sang det eventuelt kan være snakk om? Eller innbiller jeg meg det bare?

 

Jahn Teigen sang om dette i "Mil etter mil" i MGP for mange år siden.

Lenke til kommentar

Det er en rockemelodi som brukes i et klipp i en episode av Top Gear America jeg gjerne skulle hatt navnet på:

https://vimeo.com/75344343

 

^ Melodien starter 09:32.

Jeg får en ZZ Top følelse av musikken, men uten noen form for vokal så har jeg ingen sanger å vurdere musikken utifra.

 

EDIT:

Klippet er fra Top Gear America sesong 4, episode 3 (17.09-2013)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Leter etter en gammel sang jeg har fått på hjernen.

 

Fra rundt 70tallet kanskje. Muligens helt tilbake til 60. Vanlig countrysang, evt blues. Likt John Denver eller Janis Joplin.

 

Refrenget er tostemt eller sunget litt high pitched. Det jeg klarer å skimte er at teksten går "Ooh girl, tell me ... lies(?)"

 

Edit: det er en kjent sang fra den tiden

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Leter etter en gammel sang jeg har fått på hjernen.

 

Fra rundt 70tallet kanskje. Muligens helt tilbake til 60. Vanlig countrysang, evt blues. Likt John Denver eller Janis Joplin.

 

Refrenget er tostemt eller sunget litt high pitched. Det jeg klarer å skimte er at teksten går "Ooh girl, tell me ... lies(?)"

 

Edit: det er en kjent sang fra den tiden

 

The Chi-Lites - Oh Girl ?

Lenke til kommentar

ooh girl, tell me white white lies, ... ... .. 

ooh girl, ... .. bright eyes

Fant sangen. Og jeg var vel ganske langt unna når det gjaldt teksten.

 

Sangen det gjelder er Old Man av Neil Young.

 

edit: Hvordan jeg fant sangen; så på filmen Due Date nå i kveld, og kjente igjen sangen i filmen.

Endret av Jokerjævel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en musikkvideo som minner om denne:

 

 

Det jeg leter etter er en svært fengende og svært dansbar låt som går i loop, ca 30 minutter. Videoen er en eller noen få personer som danser gatelangs. For hver gang låta looper så skifter personene videoen følger. Jeg trodde først det var Daft Punk, men jeg begynner å bli i tvil ettersom jeg ikke finner videoen.

 

Jeg fant! :) Pharell Williams har jo samarbeidet med Daft Punk og har den fengende låta Happy. Det ligger en serie med 24 1-time lange gatedans-videoer ute. Her er noen av de:

 

 

 

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Leter etter en låt jeg hørte for en ganske god stund siden.

Kanskje litt lite å gå på, men dette er det jeg husker om den:

 

-Låta begynner med noen som synger "Eg veit at du er redd, men eg kan ikkje banka alle naziene for deg. Du må banka dei sjølv, men eg kan banka med deg". Eller noe slikt. Resten av låta er rap.

 

-Mente bestemt å huske at låta er laget av Gatas Parlament, men etter å ha hørt igjen store delen av diskografien deres begynner jeg å tvile.

 

Hadde satt umåtelig stor pris om noen vet artist/ gruppe og sangtittel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...