Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Markerer sin særegenhet i form av? Feminitet? Det er vel ingen selvfølge at de i første omgang må markere den på så mange andre måter enn å like samme kjønn

 

Hvis det gjelder bare særegenhet i form av å være et unikt enkeltindivid (som vi alle er, uansett legning) så er jeg med på den. Folk som har sine egne tanker, ikke lar seg påvirke så lett av andre og velger sin egen vei. Stor saueflokk i dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er mitt problem og min svakhet da. De er sikkert stort sett bedre enn meg.

Sliter litt med å forstå tankegangen at en venn du har hatt igjennom mange år, plutselig blir "forferdelig" med en gang ordene "jeg er homofil" kommer.

 

Jeg er litt i mot homofile fordi de bruker samme garderobe som andre menn (meg) og jeg liker ikke at de glaner direkte mot tissen min.

Oh, Shut it! Dude! Var fast gjest 3-6 ganger i uka i en svømmehall fra jeg var 14 til jeg ble 19, og siden vært like mange ganger i uka på ett treningssenter, og jeg tror faktisk vi kan være enige om en ting. At en naken fyr er ekstremt kjedelig og uinteressant. Jeg fatter ikke hva som skulle være interessant med en totalt random person som er naken i samme dusjområdet.

 

Om det er en dude som er naken på soverommet mitt, for en grunn, ja, da kan det hende saken stiller seg annerledes. Men offentlig, i en dusj? Meh. Da ser jeg heller på vannet som renner ned flisene.

 

Jeg skulle gjerne hatt en gay wingman, da.

Funker nok bedre i tankene enn i realiteten gitt. Eller så er jeg kanskje bare en dårlig wingman! :p

 

Hvorfor tror så mange menn at homofile vil sjekke dem opp bare fordi de er menn?

De tror de er Guds gave til kvinnen hele verdens befolkning...

Eller så er de redd for at andre menn skal se på, og behandle dem på samme måte som de ser på, og behandler damer ;)

 

Det er ikke alt som er fordommer. I stadig større grad er det vitenskapelig bevist at folk, og særlig heterofile menn, har en 'gaydar' som avslører homofile basert på bla. feminint kroppsspråk og ansiktsmimikk.

Hva med de som ikke har feminint kroppspråk? Altså, vi homofile er ikke en rase som er like.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sliter litt med å forstå tankegangen at en venn du har hatt igjennom mange år, plutselig blir "forferdelig" med en gang ordene "jeg er homofil" kommer.

 

 

 

 

Først kan du kanskje være så vennelig og henvise til hvor jeg har sagt noe slikt om en venn. Har aldri hatt noen venn som er homofil, som jeg vet hvertfall.

 

Har aldri sagt at noen blir "forferdelig" heller. Er ikke bare til å dra ting ut av sammenheng og vri og vreng på sleipe måten der skjønner du.

Lenke til kommentar

Først kan du kanskje være så vennelig og henvise til hvor jeg har sagt noe slikt om en venn. Har aldri hatt noen venn som er homofil, som jeg vet hvertfall.

 

Har aldri sagt at noen blir "forferdelig" heller. Er ikke bare til å dra ting ut av sammenheng og vri og vreng på sleipe måten der skjønner du.

Sånn jeg forstod det på deg med "Dvs jeg unngår i praksis mest mulig interaksjon, nærhet og fysisk kontakt med dem.

Har også tendensen se bort når det er politikere og andre jeg vet er homofile på tv."

Så tenkte jeg at det ville bli ett problem for deg, hvis en av dine venner sto frem ;)

 

Det var absolutt ikke meningen å tillegge deg noen som helst meninger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn jeg forstod det på deg med "Dvs jeg unngår i praksis mest mulig interaksjon, nærhet og fysisk kontakt med dem.

Har også tendensen se bort når det er politikere og andre jeg vet er homofile på tv."

Så tenkte jeg at det ville bli ett problem for deg, hvis en av dine venner sto frem ;)

 

Det var absolutt ikke meningen å tillegge deg noen som helst meninger!

 

Nå tenkte jeg meg ikke om sist, for det var en venn som jeg tror var homofil( eller bifil). Vi så noe engang..

 

Men når det var folk jeg kjente reagerte jeg ikke noe særlig. Det er mest med fremmede

Og det kommer litt an på typene også. Som jeg var inne på litt tidligere.

Lenke til kommentar

Oh, Shut it! Dude! Var fast gjest 3-6 ganger i uka i en svømmehall fra jeg var 14 til jeg ble 19, og siden vært like mange ganger i uka på ett treningssenter, og jeg tror faktisk vi kan være enige om en ting. At en naken fyr er ekstremt kjedelig og uinteressant. Jeg fatter ikke hva som skulle være interessant med en totalt random person som er naken i samme dusjområdet.

 

Om det er en dude som er naken på soverommet mitt, for en grunn, ja, da kan det hende saken stiller seg annerledes. Men offentlig, i en dusj? Meh. Da ser jeg heller på vannet som renner ned flisene.

 

This. Hele settingen med garderobe + dusj er veldig usexy, jeg har ikke noe behov for å se på en tilfeldig kar smøre seg inn med head and shoulders.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke engang om han "tilfeldigvis" mister såpen og lener seg frem sensuelt mens han fniser litt på en sexy og maskulin (hihi) måte?

 

Av en eller annen grunn tror heterofile mannfolk at de er uimotståelige for homofile. Jeg tror faktisk at homofile er mer kresne enn som så og at de som er det har en viss fornemmelse av hvem andre som er det.

 

Kjærlighet er kjærlighet. Noen liker pølse og andre liker salat. La andre leve sine egne liv slik de vil.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke fordommer mot homofile. Det jeg synes er utrolig er hvor mange som er politisk korrekte hvis vi faktisk snakker om emne, men som HELT KLART synes det er nasty hvis f.eks en homofil flørter med dem eller klenger på dem. Hadde en kamerat som tok det forferdelig ille opp når han fikk vite at det gikk et rykte om at han var homo. Han synes selfølgelig bare at det er kjempefint at folk er homofile og tør å stå frem.

 

For å ta dere i forkjøpet: Ja, selv hetro gutter synes ikke det er fett at jenter de ikke er interessert i klenger på- og flørter med dem. Her er det tydelig at det er ekkelt at han er homo, ikke klengete.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal homser liksom oppføre seg annerledes når de ser nakne menn en heterofile som ser nakne kvinner? Høres rart ut, tror de blir like kåte

 

Jeg tror du ville funnet at dersom du gikk regelmessig i damedusjen på treningsstudioet i noen måneder så ville du ikke blitt særlig kåt av det du heller.

 

Mitt syn er at homofili er en styggedom for gud (er kristen) og dermed så liker jeg ikke homofili, men jeg er ikke noe i mot homofile som person.

 

Jeg forstår ikke dette: Du tror på en allmektig gud, men føler at du må gjøre jobben for ham? Han skapte himmel og jord og alt på jord, hvis han ikke ville ha homofile hvorfor kvitter han seg ikke bare med dem?

 

"Hmmm. Jeg skaper en masse homofile jeg, og så ber jeg mine tilhengere om å nekte dem å være seg selv."

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt syn er at homofili er en styggedom for gud (er kristen) og dermed så liker jeg ikke homofili, men jeg er ikke noe i mot homofile som person.

Så utrolig fanatisk. Hat er en sykdom, ikke søken etter gjensidig kjærlighet. Bare fordi usikre mennesker førte det inn i en bok gir det ikke verdi. Du skal ikke la andre påvirke meningene dine i den graden, svaret ligger i deg selv før all ytre påvirkning.

 

Hvordan ser du på sex utenfor ekteskapet, eller skillsmisser?

 

Edit: Men jeg har forståelse for meningene hvis man blir født inn i denne kristenDommen, sitter dypt

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Så utrolig fanatisk. Hat er en sykdom, ikke søken etter gjensidig kjærlighet. Bare fordi usikre mennesker førte det inn i en bok gir det ikke verdi. Du skal ikke la andre påvirke meningene dine i den graden, svaret ligger i deg selv før all ytre påvirkning.

 

Hvordan ser du på sex utenfor ekteskapet, eller skillsmisser?

 

Edit: Men jeg har forståelse for meningene hvis man blir født inn i denne kristenDommen, sitter dypt

Jeg lar ikke andre påvirke meningene mine i den graden. Jeg mener selv at dette er en styggedom, og da uten noen religion. Sex utenfor ekteskapet er idiotisk. Man horer og står i og resultatet er som oftest ender det med at man har sex med flere personer. Da forsvinner den virkelige kjærligheten og hva er da vitsen med ekteskapet? Hvor blir det da av trofastheten? Idiotisk er det, og det er dannet av menneskenes sin egoisme og lyster.

 

Og dette med skilsmisser. Hvorfor skal man skille seg? Man har gitt ett løfte på at man alltisk skal holde sammen med sin partner! Man skal ikke bryte det, for det blir feil og det regner jeg med at de fleste forstår. Dessuten så er det en feil moral å gå fra hverandre hvis man ikke liker hverandre noe mer. Hva er det for noe? Hvor blir det da av kjærligheten? Han man kjærlighet til sin partner så går man ikke fra sin partner. Unntak er da partner har drevet hor eller om kone/mann bedriver med vold mot den andre ektefellen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spurte var siden du presiserte det med religion. For meg blir du inhabil da du er kristen. En kan ikke være bevisst på å være ubevisst, og påvirkning fra religion sitter godt.

 

Det med ekteskap og skillsmisse spurte jeg om for å få et bedre bildet av troa di. Du er i hvert fall ikke dobbeltmoralsk, men viser at du følger kristendommen slik at du ikke har noe habilitet innenfor homofili-spørsmålet.

 

Hva er den virkelige kjærlighet i førsteomgang? Jeg er heller ikke fan av å hore rundt omkring, men en må stille seg åpen. Det kristendommen gjør er å stenge deg inne i meninger som vil angripe alt annet siden det går i mot hva du blir lært. Vi blir alle tiltrukket av andre mennesker, selv om vi er gift eller ei. Vi kan føle kjærlighet og være forelsket i flere mennesker i løpet av levetiden, så "den virkelige kjærlighet" er bare en tvangsmessig illusjon spør du meg. Flott med gjensidig kjærlighet som varer ut livet, men en må se det fra flere perspektiver. I teorien kan en være trofast med gjeldende partner, selv om en har vært omkring.

 

Også det med skillsmisse, ja. Folk burde virkelig slutte å gifte seg, og det burde komme en endring da mange gjør det av ren tradisjon og juridiske årsaker. "Gitt et løfte", virker litt barnslig spør du meg. Den dagen det ikke finnes noe gjensidig kjærlighet lenger, så er det ikke noe poeng i å holde på et løfte en har gitt "Gud". En skal være lykkelig og ha det godt med andre mennesker. Så hvis en ikke liker hverandre mer, blir ikke kjærligheten borte. Den kan og vil oppstå med andre mennesker, one love

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...