Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

 

 

Ja det kan virke som selvbedrag for den som ikke vil forstå.

 

Nå skal jeg bryte det ned for deg:

 

 

Jeg er helt overbevist om at folk blir født homofile. Null tvil.

 

Det er ingen sin feil at det finnes homofile i verden og ingen skal straffes for å være homofil. Jeg kunne like godt vært lesbe om jeg hadde blitt født sånn.

 

 

Det irriterer meg at noen homofile skal være oppmerksomhetssøkende og være kjempe homofile og at de ødelegger for de homofile som bare vil være vanlig.

 

Mannfolk i dameklær og løshår og løsvipper og knallblå leppestift og grelle glorete klær er ikke fint (personlig smak)

 

Jeg har fordommer mot oppførselen til disse som er avbildet over her, men jeg har overhodet ingenting imot legningen deres.

 

 

Var det lettere?

For Guds skyld, ingen må tiltrekke seg oppmerksomhet. Det er det verste man kan gjøre. Burde finnes en lov mot det faktisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og de må selvfølgelig ta følgene for dette selv, uten å klage.

 

Hvis jeg velger å være rasshøl må jeg selv ta følgene for det. Kan ikke klage bare fordi noen ikke liker meg pga dette.

Å være rasshøl er en handling man gjør mot andre. Å oppføre seg som en skrulle er ikke en handling man gjør mot andre.

 

Jeg tviler på at noen oppfører seg skrullete for at DU skal like dem, så det går nok helt fint ;)

Lenke til kommentar

 

 

Ja det kan virke som selvbedrag for den som ikke vil forstå.

 

Nå skal jeg bryte det ned for deg:

 

 

Jeg er helt overbevist om at folk blir født homofile. Null tvil.

 

Det er ingen sin feil at det finnes homofile i verden og ingen skal straffes for å være homofil. Jeg kunne like godt vært lesbe om jeg hadde blitt født sånn.

 

 

Det irriterer meg at noen homofile skal være oppmerksomhetssøkende og være kjempe homofile og at de ødelegger for de homofile som bare vil være vanlig.

 

Mannfolk i dameklær og løshår og løsvipper og knallblå leppestift og grelle glorete klær er ikke fint (personlig smak)

 

Jeg har fordommer mot oppførselen til disse som er avbildet over her, men jeg har overhodet ingenting imot legningen deres.

 

 

Var det lettere?

 

Hvis det er helt akseptabelt, hvorfor skulle oppførsel som markerer det ødelegge noe?

 

Er 17 mai tog som markerer nordmenn med bunader, flagg osv ødeleggende for andre nordmenn?

Lenke til kommentar

Å være rasshøl er en handling man gjør mot andre. Å oppføre seg som en skrulle er ikke en handling man gjør mot andre.

 

Jeg tviler på at noen oppfører seg skrullete for at DU skal like dem, så det går nok helt fint ;)

Jeg må ikke nødvendigvis SKADE noen ved å være rasshøl, men jeg blir garantert ikke likt.

 

Og disse homofile på bildene her, oppfører seg jo faktisk skrullete. ;)

Lenke til kommentar

Liker ikke denne moraliseringen mot homohaterne. Det er ikke noe rart at folk hater homser, slik disse blir behandlet. Selv om det kan føles berettiget. Ingen like å bli kalt idiot.

Folk som hater homser har egentlig ikke noe i mot homser i det hele tatt. Men de har kjipe liv, og de trenger noen å ta ut frustrasjonen sin på. Da fungerer homser utmerket. Men samer, kvinner og innvandrere duger også. Jeg går ut i fra at alle har lagt merke til at det stort sett er de samme som hater alle disse gruppene?

Skal man gjøre noe med dette hatet, er man nødt til å gjøre noe med hvorfor disse menneskene har kjipe liv. Man kan i hvert fall ikke forvente å se noe forandring, forvente at disse menneskene skal bli mindre homohatende, ved at man selv bare sitter på en pidestall, og kaster ukvemsord etter dem. Ved at man kaller dem navn eller på annen måte forsøker å latterliggjøre dem.

Homohat vil eksistere så lenge det finnes folk som mistrives, føler seg utenfor, er ulykkelig, føler seg urettferdig behandlet, ikke har noen venner, familie eller noen som er glad i dem, osv. Folk som har kjipe, ulykkelige, triste liv vil naturligvis miste tillit til dem rundt seg, føle at de står utenfor fellesskapet, og på en eller annen måte forsøke å ta ut frustrasjonen sin, sårheten sin, på andre. Og da tar man selvfølgelig grupper det er lett å plukke på, som homser, kvinner, samer eller innvandrere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men nå er jo realiteten slik at de "skader" andre og andre homofile, de skader seg selv ved sånn oppførsel. Fordi folk vil ikke se sånt, de vil ikke ha masse homofili trykket oppi ansiktet på dem.

 

Hvilke deler av homofilien sin er det man får trykket oppi ansiktet, sa du? Jeg har homofile venner, og de bruker gi meg en klem, og det tror jeg foregår ved at kinn møter kinn

 

 

 

Demper dem seg så vil fordommene også dempe seg.

 

Nei, det tror jeg ikke, fordi fordommer, er mangel på kunnskaper, og det tror jeg ikke er mangelvare hos oss. Det er nok noe annet, men hva, det aner jeg ikke

 

 

 

Skal de hyle høyt overalt at de er homofile, ja da vil folk holde seg for øra og bli irritert og forbinde homofili med noe negativt.

 

it's not the noise that bothers you, it's you who bother the noise ..

 

:)

Lenke til kommentar

De bør ikke være like. Men hvorfor skal de demonstrere med legningen sin? Og dytte dette opp i trynet på folk? Jeg dytter da ikke min hetereo-legning opp i trynet på noen eller annonserer for gud og hver mann at jeg er hetereo?

Gjør de det fordi de har mindreverdighetskomplekser? Det virker jo slikt.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det at noen homofile har lyst til å kle seg ut og gå i parader bør påvirke synet på homofile generelt. I våre dager er det jo så vanlig og akspeptert at de fleste sikkert veit at dette er noe noen homofile setter pris på, mens det ikke er så interessant for andre.

 

Aner du forresten hvor ofte man får hele samfunnets heteronormativitet dytta opp i ansiktet dersom man avviker fra det mest alminnelige seksulaitetsmønsteret? Det er kanskje ikke så lett å legge merke til hvis man ikke selv er litt "annerledes". Det gjennomsyrer hele hverdagen på subtile måter. Selv har jeg relativt nylig blitt sammen med en gutt etter å stort sett ha vært sammen med jenter tidligere (jeg er gutt). Jeg er ikke blant dem som går i parader, men man merker faktisk hvordan heterofile forhold tas for gitt i alle mulige sammenhenger. Det kan være litt anstrengende, sida man stadig vekk kommer opp i situasjoner der man ikke innfrir forventninga om å være "normal". Jeg skjønner godt at noen har behov for å markere at de har det fint med å være annerledes, selv om jeg ikke behøver det selv.

 

Det er jo helt tåpelig å ha fordommer mot meg selv om noen med samme seksualietet som meg oppfører seg på en bestemt måte. Man har jo ikke fordommer mot heterofile som gruppe fordi noen heterofile oppfører seg på en bestemt måte.

 

Og kanskje mange faktisk har mindreverdighetskomplekser? Det er ikke alle som synes det er så lett å gå rundt og stadig bli minnet på at de er annerledes. Er det rart at de reagerer med svare med samme mynt, og lager et stort nummer ut av at man er annerledes? Man får jo ikke mye mulighet til å føle seg annet enn annerledes, uansett.

 

Og er det så nøye, da, at noen synes det er gøy å gå i parader og bruke grelle klær? Selv om jeg ikke gjør det selv må det da være helt greit. Selv om det ikke er noe for meg føler jeg takknemlighet for at folk har våget å vise fra at det er mulig å skille seg ut, sånn at jeg kan leve sånn jeg må for å ha det bra. Hvis ingen hadde gått i sånne parader ville det vært mye vanskeligere å vite at det er greit å være avvikende fra normalen, og da ville mange hatt det forferdelig.

Endret av Moose Murders
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...