Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Hva skulle du gjort hvis ditt eget barn viste seg å være lesbisk eller homofil, "Jofred"?

Topp om du quoter neste gang slik at jeg får notifikasjon.

 

I forhold til de 3 problemene mener du?

At de ikke skal kunne ha barn synes jeg er helt naturlig. Det er tross alt 2 menn/damer det da ville vært. Det er ingen menneskerett å ha barn.

 

At de ikke skal kunne gifte seg; helt greit så lenge de får en tilsvarende løsning. Vi skulle fortsatt stellt i stand til fest i flotte lokaler akkurat som ved heterofile giftemål. Jeg vil at homofile skal være lykkelige, men ikke på bekostning av andres tradisjoner.

Garderobe: Enn så lenge at at vi har en garderobe for menn og en for kvinner så må de jo bruke disse, (selvsagt).. Jeg er ikke fordomsfull fordi homofile bruker garderobene for menn, de har jo ikke noe annet valg. Men jeg forstår godt at mange menn føler seg krenket. Her trengs rett og slett et nytt system med flere typer garderobe, eller mindre rom der hver enkelt kan bytte.

Jeg har alltid vært 100% ærlig med homofile jeg omgås med, og da hender det at vi blir irriterte på hverandre før vi så kan flire av det senere.

Barna mine må følge samme normer og regler som alle andre i samfunnet (Men med det sagt vil jeg gjøre så mye jeg kan for å støtte dem, uansett grunn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett grunn? Hva om de ikke vil bli generalisert som perverse utskudd som ser på folk i garderoben? Du sier du forstår hvorfor heterofile kan føle seg krenket, vel det samme gjelder homofile. Hadde samfunnet vært åpent og forståelsesfult ville ikke problemene ha eksistert, ei heller det med at ungene risikerer å bli mobbet pga. foreldrene. Snakk om å ta tak i ofrene fremfor mobberne, typisk Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Topp om du quoter neste gang slik at jeg får notifikasjon.

 

I forhold til de 3 problemene mener du?

At de ikke skal kunne ha barn synes jeg er helt naturlig. Det er tross alt 2 menn/damer det da ville vært. Det er ingen menneskerett å ha barn.

 

At de ikke skal kunne gifte seg; helt greit så lenge de får en tilsvarende løsning. Vi skulle fortsatt stellt i stand til fest i flotte lokaler akkurat som ved heterofile giftemål. Jeg vil at homofile skal være lykkelige, men ikke på bekostning av andres tradisjoner.

Garderobe: Enn så lenge at at vi har en garderobe for menn og en for kvinner så må de jo bruke disse, (selvsagt).. Jeg er ikke fordomsfull fordi homofile bruker garderobene for menn, de har jo ikke noe annet valg. Men jeg forstår godt at mange menn føler seg krenket. Her trengs rett og slett et nytt system med flere typer garderobe, eller mindre rom der hver enkelt kan bytte.

Jeg har alltid vært 100% ærlig med homofile jeg omgås med, og da hender det at vi blir irriterte på hverandre før vi så kan flire av det senere.

Barna mine må følge samme normer og regler som alle andre i samfunnet (Men med det sagt vil jeg gjøre så mye jeg kan for å støtte dem, uansett grunn).

 

Jeg tenkte nok enklere enn som så. La oss si at du har flere barn, og at ett av disse viste seg å være homofil. Ville du behandlet han akkurat likt de andre, og ville du vært betingelsesløst like glad i han som dine "normale" barn? Og hva angår normer og regler her i samfunnet er vi nok enige om at de bør følges, hvis ikke veldig sterke grunner sier at man skal fravike dem. Så hvis ditt homofile barn hadde tatt skade av at han ikke fikk leve livet sitt slik som han ville, og at det hadde gjort ham syk, ville du fraveket egne prinsipper, eller ville du fortsette å holde fast ved dem?

Lenke til kommentar

Hørtes veldig deprimerende ut spør du meg :p

 

Mye lidelse en kan bli utsatt for, men livet skaper vi selv og tiltrekker oss deretter. Med litt love, peace n understanding så skapes det harmoni og gjensidig lykke. Tror det er meningen å gro mot det beste vi selv kan bli for å blomstre. Utforske og lære jorden med vårt helt individuelle perspektiv, noe som er ganske utrolig. Vi kommer alle fra det samme, blanding av gutt og jente til og med.. forstår ikke hvorfor folk er så korttenkte, tydeligvis noen som bør ta en blås. Prøve å se det større bildet.

 

Mennesker har en tendens til å se hvordan "de" er, ikke hvordan "det" er

 

Høres ut akkurat som en hippie fra 60-tallet du.

Lenke til kommentar

u know, hvor alle tenker likt, tenker ingen meget. Sikkert en del med samme følelser, uavhengig om de har blitt påvirket av hippiene. Heller hippie enn overfladisk hipster som "alle" strever mot i dag. Skaper bare ulike statuser og skiller, alt for å se og bli oppfattet som perfekt. I´m so cool, I make ice jealous --,

Lenke til kommentar

Jeg tenkte nok enklere enn som så. La oss si at du har flere barn, og at ett av disse viste seg å være homofil. Ville du behandlet han akkurat likt de andre, og ville du vært betingelsesløst like glad i han som dine "normale" barn? Og hva angår normer og regler her i samfunnet er vi nok enige om at de bør følges, hvis ikke veldig sterke grunner sier at man skal fravike dem. Så hvis ditt homofile barn hadde tatt skade av at han ikke fikk leve livet sitt slik som han ville, og at det hadde gjort ham syk, ville du fraveket egne prinsipper, eller ville du fortsette å holde fast ved dem?

Nei, barna ville fått forskjellig behandling i henhold med det jeg mener vil gjøre dem godt. En homofill gut skulle fortsatt få sove over hos andre gutter for eksempel, men jeg ville nok vært en ekstra sterk støttespiller da gutter ikke snakker mye om følelser. Jeg tror og håper at jeg ville vært like glad i mitt homofile barn, som mitt heterofile barn - noe annet ville vært rart for meg.

 

Jeg måtte nok holdt fast ved disse prinsippene, og det ville h*n visst.

Jeg hadde aldri nektet mitt barn å gifte seg eller adoptere dersom h*n ønsket det.. Men jeg ville ikke nødvendigvis likt det. Jeg tror vi ville vært like glade i hverandre uansett, da vi ville hatt respekt for hverandres valg og meninger. At h*n ikke gjorde som jeg ønsker er helt greit, foreldre skal ikke leve gjennom sine barn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hørtes veldig deprimerende ut spør du meg :p

 

Mye lidelse en kan bli utsatt for, men livet skaper vi selv og tiltrekker oss deretter. Med litt love, peace n understanding så skapes det harmoni og gjensidig lykke. Tror det er meningen å gro mot det beste vi selv kan bli for å blomstre. Utforske og lære jorden med vårt helt individuelle perspektiv, noe som er ganske utrolig. Vi kommer alle fra det samme, blanding av gutt og jente til og med.. forstår ikke hvorfor folk er så korttenkte, tydeligvis noen som bør ta en blås. Prøve å se det større bildet.

 

Mennesker har en tendens til å se hvordan "de" er, ikke hvordan "det" er

 

Ser at du sier noe om "blås", og antar at du tenker på jazztobakk .. ;)

 

På 60 tallet og delvis 70, var det masse snille hippier som sannsynligvis var inne på noe, men de nøyde seg ikke bare med litt "ufarlig" røyk, de måtte jo eskalere festen til langt over takhøyde, og da måtte jo krasjet bli spektakulært .. ;) Men, likevel kom det noen fine tanker og vise ord fra den kanten, og her er ett som passer fint til det andre "bedrøvelige" jeg skrev .. :p

 

 

 

“Your mind makes out the orange by seeing it, hearing it, touching it, smelling it, tasting it and thinking about it but without this mind, you call it, the orange would not be seen or heard or smelled or tasted or even mentally noticed, it's actually, that orange, depending on your mind to exist! Don't you see that? By itself it's a no-thing, it's really mental, it's seen only of your mind. In other words it's empty and awake.”

― Jack Kerouac,

 

998888_10151431757086426_1450565083_n.jp

Lenke til kommentar

Men full forståelse for hvorfor det gikk sånn med det syntetiske. En må jo som regel oppleve noe for å kunne lære av det. Alt med måte, og bruk naturen

 

That´s what I call mindfuck :) + stilige vesener, love them

 

Se på denne engelen her. Hadde likt et par sånne tuslende i hagen, så fredfulle å se på

bird-albino-peacock-2.jpg

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Topp om du quoter neste gang slik at jeg får notifikasjon.

 

I forhold til de 3 problemene mener du?

At de ikke skal kunne ha barn synes jeg er helt naturlig. Det er tross alt 2 menn/damer det da ville vært. Det er ingen menneskerett å ha barn.

 

At de ikke skal kunne gifte seg; helt greit så lenge de får en tilsvarende løsning. Vi skulle fortsatt stellt i stand til fest i flotte lokaler akkurat som ved heterofile giftemål. Jeg vil at homofile skal være lykkelige, men ikke på bekostning av andres tradisjoner.

Garderobe: Enn så lenge at at vi har en garderobe for menn og en for kvinner så må de jo bruke disse, (selvsagt).. Jeg er ikke fordomsfull fordi homofile bruker garderobene for menn, de har jo ikke noe annet valg. Men jeg forstår godt at mange menn føler seg krenket. Her trengs rett og slett et nytt system med flere typer garderobe, eller mindre rom der hver enkelt kan bytte.

Jeg har alltid vært 100% ærlig med homofile jeg omgås med, og da hender det at vi blir irriterte på hverandre før vi så kan flire av det senere.

Barna mine må følge samme normer og regler som alle andre i samfunnet (Men med det sagt vil jeg gjøre så mye jeg kan for å støtte dem, uansett grunn).

Så du er i mot assistert befruktning? Hvis du får heterofile barn, som ikke klarer å bli gravid uten assistert befruktning, så kommer du til å si til dem "tough luck, det er ingen menneskerettighet å få barn"?

Lenke til kommentar

Så du er i mot assistert befruktning? Hvis du får heterofile barn, som ikke klarer å bli gravid uten assistert befruktning, så kommer du til å si til dem "tough luck, det er ingen menneskerettighet å få barn"?

Henviser til tidligere post:

 

At de kan ha barn - Et barn blir puttet i et avikshjem med to menn/to kvinner. H*n blir automatisk et mobbeoffer, og får ikke oppleve et 'normalt' forhold mens h*n vokser opp. Dette kan føre til vansker senere i livet når personen finner seg en partner av det motsatte kjønn og ikke har sett er slik parforhold.

Assistert befruktning er helt greit så lenge paret selv tar regninga. Det bør ikke brukes skattepenger på slikt synes jeg.

Lenke til kommentar

Henviser til tidligere post:

At de kan ha barn - Et barn blir puttet i et avikshjem med to menn/to kvinner. H*n blir automatisk et mobbeoffer, og får ikke oppleve et 'normalt' forhold mens h*n vokser opp. Dette kan føre til vansker senere i livet når personen finner seg en partner av det motsatte kjønn og ikke har sett er slik parforhold.

Assistert befruktning er helt greit så lenge paret selv tar regninga. Det bør ikke brukes skattepenger på slikt synes jeg.

Dette er vel strengt tatt bare dine antagelser?

Lenke til kommentar

Dette er vel strengt tatt bare dine antagelser?

Tråden handler om fordommer, så det burde vell gå greit med antagelser helt til noen beviser noe annet.

 

Jeg synes selv det er veldig opplagt at det blir slik. Kanskje drøyt å kalle det et 'avikshjem', men det er rimelig opplagt at barnet ikke ser et 'normalt' parforhold dersom det bor med to menn eller to kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg var mindre glad i homofile når jeg var ung. Men nå som jeg har vokst opp, har jeg skjønt det er viktig å akseptere alle for hvordan dem er som personer. Og ikke for hva dem foretrekker ol av det motsatte kjønn.

Endret av Latterliggjort
Lenke til kommentar

Leste et innlegg på vg.no eller db.no for noen dager siden. Finner det selvfølgelig ikke igjen nå men det var vertfal skrevet av en homofil kvinne. Budskapet var rett og slett at de ikke var interessert i heterofile kvinner, og at de kunne "spotte" andre homofile på ganglag, klesstil og andre ting. om det var på gaten i Barecelona eller Norge. Det gjelder kanskje ikke alle, og det er vel kanskje noen som flyr under radaren, men det tyder jo hvertfall på at det til en viss grad er nettopp slik at de forstår det ganske raskt.

Det er lett å se på enkelte, men er nok ganske så langt fra sannheten akkurat det der.

 

Jeg liker ikke de som gjør seg til. De som opptrer ekstremt feminint. Det er bare skuespill. Menn er ikke skrudd sammen slik.

 

Og de som later som de er så vanvittig stolt av å være homo. Hvorfor i all verden skulle man være stolt av noe slikt. Jeg tror det er skuespill det også for å være ærlig.

Kanskje, de er det? Når sant skal sies, så har ikke jeg videre sansen for de homofile som er ekstremt feminine heller.

 

Fordi jeg er stolt av meg selv. Jeg er langt fra perfekt, og jeg jobber alltids med å bli bedre på alt jeg kan bli bedre på, og å luke ut mine dårlige sider. Men jeg er stolt av den jeg er. Hadde jeg ikke vært det, ville livet vært ekstremt trist.

Fair enough, jeg kan godt bli bedre trent, spise sunnere, skulle ønske jeg ikke hadde ett temperement man som oftest ser hos latinske personer. Men heck. Jeg er stolt av meg selv, og jeg er alt annet enn hetero. Det er ikke ett skuespill. Jeg later ikke som.

 

Jeg liker ikke:

At de kan ha barn - Et barn blir puttet i et avikshjem med to menn/to kvinner. H*n blir automatisk et mobbeoffer, og får ikke oppleve et 'normalt' forhold mens h*n vokser opp. Dette kan føre til vansker senere i livet når personen finner seg en partner av det motsatte kjønn og ikke har sett er slik parforhold.

Dere må selvsagt si at det finnes dårlige hetero foreldre også, men det er ikke poenget her - jeg går utifra et stabilt og trygt miljø for barnet.

Du går ut i fra ting som ikke finnes alle steder, du går utifra en ideel situasjon. Og ja, jeg er vel enig med deg, i at det mest ideelle for alle, ville vært å hatt 2 foreldre, sine ekte foreldre, som var utrolig flinke, kjærlige osv.

Men sånn er det ikke i verden, og det kommer nok aldri til å bli heller. Det er mange aleneforeldre, den finnes mange med regelrett slemme foreldre, og det finnes mange uten foreldre.

 

Sånn som ting er, så er det bedre å ha to kvinner, eller to menn som er glad i deg, og som kan ta vare på deg. Enn ingen.

 

Jeg er enig i det ideelle, men sånn er det dessverre ikke.

 

At de kan gifte seg - Jeg er ikke religiøs, men gifter man seg kristelig så følger man reglene for kristendommen. Værre er det ikke. Ellers kan man registrere partnerskap på et kontor med en sermoni der. Å være gift er mellom en mann og kvinne, og slik synes jeg det burde være. Gi dem en tilsvarende mulighet, men ikke forring giftemålet.

Giftemålet er ikke noe som man hadde "før i tiden" heller i kristendommen.

Nå er vel uansett noe av 'problemet' det med rettigheter. Personer som er gifte, har litt andre rettigheter, tryggere rettigheter enn de som har inngått partnerskap.

Litt det samme som to kvinner som bor sammen, den ene får kunstig befrukning, barnet blir født, ungen dør. Og den som sitter igjen, har ingen rettigheter, fordi ett barn ikke kan ha to mødre.

 

At de bruker samme garderobe som andre av samme kjønn. Bruk gjerne den gamle "så barnslig, tror du alle homofile vil ha sex med deg?!" mot meg; Men dere kvinner, dere ville likt at en mann var i deres garderobe og såg deres edle deler? Nei sier dere? Hvorfor skal menn være så mye mer tolerante? Hvorfor skal menn alltid måtte "vokse opp", "få litt baller" osv og ignorere sine følelser.

Jeg er selv ikke veldig bekymret da jeg gjerne ville hatt både kvinnfolk og homofile mannfolk i garderoben min. De må gjerne se på kølla mi alle sammen, jeg har ingenting å skjule.

Men mange menn BLIR engestelige av dette, hvorfor skal en annen persons rettigheter gå forran disse mennenes rettigheter?

Som sagt i ett tidligere innlegg, vi som er vant med å være i garderober, med nakenhet. Finner ikke en naken mann interessant. En random dude med dobbeldusj (som jo ofte er hva som brukes virker det som) er totalt uinnteressant, uavhengig om han har en kropp som en antikk-gud og penis på 20cm. Det er en naken dude - woo fucking hoo.

 

De som ikke er vant med det, de er gjerne litt mer "kikkende". Men de homofile, de vet at de da lett får ereksjon, og holder seg unna de garderobene og dusjene, og således eliminerer problemet.

 

Og tro du meg, etter å dusjet naken på sånne steder ett firesifret antall ganger (minst), så tror jeg virkelig ikke at det er så mange homofile, som det antallet som stirrer på andre...

 

Hvis så, burde jeg "vasse" rundt i mer homofile personer enn det jeg gjør. For det er enkelte ting som ikke slår feil, så er det folk som stirrer i dusjen. Gjerne med klær på seg selv.

Og med det antallet som har gjort det som jeg vet om, så burde vi nærme oss ett vesentlig høyere antall homofile enn det vi har.

 

Igjen. Det normale med å faktisk se en naken person av samme kjønn, gjør at det er totalt uinteressant. Du bør nok være mer bekymret for heterofile som sammenligner size enn homofile som er ute etter kveldsfantasien sin :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er like relevant som et hetropar som møttes i Las Vegas.

 

Nei: BirgerCaC kan ikke akseptere homoparet som par uansett livsstil, det kan han med heteroparet bare de "oppfører" seg kristent. Og: Det må han selv svare på, men jeg antar at heteroparet kan få hans velsignelse om de oppfører seg pent etterpå. Det kan ikke de to eldre herrer. Deres parforhold er stygt uansett.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Nei: BirgerCaC kan ikke akseptere homoparet som par uansett livsstil, det kan han med heteroparet bare de "oppfører" seg kristent. Og: Det må han selv svare på, men jeg antar at heteroparet kan få hans velsignelse om de oppfører seg pent etterpå. Det kan ikke de to eldre herrer. Deres parforhold er stygt uansett.

 

Geir :)

 

Hva birger måtte mene er ikke tegningen vedkommende. Det er en propagandategning, av Goebbelsklasse. Som altså prøver å påpeke at homofile par er av en noblere grad enn hetrofile.

 

Som altså er like tåpelig som det Birger skulle måtte mene (tatt ut ifra det du skriver).

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. (Sikkert ikke overrraskende.) Tegningen illustrerer ulikheten i aksept av homofile og heterofile ekteskap. Selvsagt gjør den det ved å sette ting på spissen. Men det er fortsatt eksempler brukt til å illustrere poenget, ikke generaliseringer, slik du vil ha det til.

 

Og jo, hva Birger mener er selvsagt relevant, siden jeg postet tegningen som et svar til hans utsagn "HERLIGE mennesker begge to, men det de driver med er dessverre ikke bra." Et svar må vurderes ut fra spørsmålet det besvarer.

 

Man kunne gjort det stikk motsatt, hatt prektige heterofile og promiskuøse homofile, om poenget var å karakterisere legningene, sett fra motsatt ståsted. Men det ville bare illustrert stereotyper, ikke belyst problemstillingen, nemlig at homofile ekteskap avises uavhengig av andre faktorer. Det hjelper ikke om de er "HERLIGE mennesker".

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. (Sikkert ikke overrraskende.) Tegningen illustrerer ulikheten i aksept av homofile og heterofile ekteskap. Selvsagt gjør den det ved å sette ting på spissen. Men det er fortsatt eksempler brukt til å illustrere poenget, ikke generaliseringer, slik du vil ha det til.

 

Selvsagt er det generaliseringer brukt av propagandategneren. Dog en selektiv generalisering for å oppnå en viss bruk av naive fjotter (hei) som synes den er fin å bruke i visse sammenhenger slik at de kan vinne argumenter på nett.

Argumentet ved bruk av propagandategninger ville altså hatt lik verdi om man hadde tegnet et lykkelig hetropar som har vært sammen siden de var småtasser opp mot to militante og voldlige lesbiske, og to lærhomser på Bislett Sauna.

Man planlegger altså bruk av propeganda for å slå ihjel propeganda. Alltid en vis taktikk. Spesielt likte jeg det ironiske i den midterste. Tross alt er jo det grunnleggende faktum at selv om hetrofile har stor skilsmisserate så blir de slått av de homofile. Finurlig.

 

Det grunnleggende er selvsagt at homser bør kunne gifte seg (grunnen er selvsagt at homolobbyorganisasjonen LLH bruker det som en brekkstang angående ønsket om å få kjøpt barn), samt å skille seg etter eget ønske. Selv om ønsket om tvang ovenfor religiøse samfunn som ikke ønsker å vie homofile er hårreisende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...