Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Det er ikke alt som er fordommer. I stadig større grad er det vitenskapelig bevist at folk, og særlig heterofile menn, har en 'gaydar' som avslører homofile basert på bla. feminint kroppsspråk og ansiktsmimikk.

 

Javel, ja jeg kunne hvertfall ikke sagt at feks politikerne PK Foss og B Høie var homoflile om jeg ikke visste det. Til gjengjeld kjenner jeg til gutter som virker veldig feminime i sin væremåte, men som ikke er homofile i det hele tatt. Så der tror jeg varierer. Men lesbiske kvinner synes jeg av og til kan være enklere å blinke ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, som jeg har sagt tidligere her så har jeg ikke noe imot homofil legning. Jeg blir bare irritert av all den "SE PÅ MEG JEG ER HOMO; SE SÅ FEMI JEG ER Å GIIIID!!!!" type oppførsel, og det blir jeg av heterofile jenter også som skal være så innmari feminine, da snakker jeg om falske blondiner ala Linni Meister og lignende..

 

Så det er ikke legningen, det er adferden. Og homo-parader er irriterende og de skyter seg selv i foten.

Endret av Sukkertøy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det er ikke legningen, det er adferden.

 

Don't ask, don't tell

 

Og homo-parader er irriterende og de skyter seg selv i foten.

 

Det virker nå strengt tatt som om det er du som blir truffet...

 

Homoparadene forteller deg og andre at det ikke er dere som bestemmer hva som er passende adferd. Irriter dere alt dere vil, det er ders problem.

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Altså jeg blåser en lang marsj i hvor folk putter tissen sin hen, men oppførselen bare for å provoser frem poenget sitt gjør folk irriterte og de får avsmak og derfor reagerer de også. Også skal de i homseparaden skrike og grine for at de får pes og klager og fordommer rettet mot seg.. Det blir for dumt og de får null sympati fra meg.

 

 

Bare oppfør deg NORMALT også vil ikke mange plage deg. Oppfør deg som en oppmerksomhetshore i rosa hotpants og svære dame-solbriller og tonnevis med sminke og parykk mens man står og vifter med pikken? Ja da er det fader ikke rart folk ser surt på deg.

Endret av Sukkertøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså jeg blåser en lang marsj i hvor folk putter tissen sin hen, men oppførselen bare for å provoser frem poenget sitt gjør folk irriterte og de får avsmak og derfor reagerer de også. Også skal de i homseparaden skrike og grine for at de får pes og klager og fordommer rettet mot seg.. Det blir for dumt og de får null sympati fra meg.

 

 

Bare oppfør deg NORMALT også vil ikke mange plage deg. Oppfør deg som en oppmerksomhetshore i rosa hotpants og svære dame-solbriller og tonnevis med sminke og parykk mens man står og vifter med pikken? Ja da er det fader ikke rart folk ser surt på deg.

Det virker som du tror alle homofile oppfører seg slik. Homofile jeg kjenner og de jeg har møtt, er alle helt normale menn. Bortsett fra hvilket kjønn de forelsker seg i.

Skeive parader eksisterer av flere grunner, men ikke for å irritere heterofile. Det er mange heterofile som deltar i slike parader.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan få lov til å være seg selv, de krever ikke å bli likt, men kun bli akseptert for dem de er. De streber ikke etter å være "normale", hva nå det er, men å være seg selv uten at andre dømmer og diskriminerer dem.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hvorfor tar folk det som en selvfølge at homofile putter tissen sin i rumpene hverandres? Utfører virkelig alle homofile analsex, ofte? Må vel være flere par som ikke har sansen for analsex, på lik linje med heterofile?

Er vel fordi det føles logisk å stappe penis inn i noe. Når man er vant til heterofil sex, så er man vant til vagina. Ved homofil sex så har man ikke så mange andre hull tilgjengelig. Ikke vet jeg..synes det det er mer rart at mange ser ut til å tro homofile vil benytte seg av alle mannlige rasshøl de kommer over.

 

Edit: skrivefeil

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Ingen fordommer mot gay peeps altso. Men lurer på hvorfor dem aller fleste har en viss gaystil. Har ikke møtt noen som er som vanlige mannfolk. (missforstå meg rett)

Har jo ikke møtt noen lesbiske som "oppfører" seg stereotypisk lesbisk.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar

Ingen fordommer mot gay peeps altso. Men lurer på hvorfor dem aller fleste har en viss gaystil. Har ikke møtt noen som er som vanlige mannfolk. (missforstå meg rett)

Har jo ikke møtt noen lesbiske som "oppfører" seg stereotypisk lesbisk.

Det kan ha noe med at de feminene er lettere å spotte. Dersom du ikke kjenner noen homofile, så er det ofte vanskeligere å få kontakt eller vite av de som blender seg. Finnes mange av de kortklipte lebiske som er mannen i forholdet

Lenke til kommentar

Det med feminitet er vel et psykologisk spørsmål for de som vokser opp i posisjonen. Kanskje biologisk, hvem vet. Men det er jo bevist at en homofil person ikke trenger å være femidott med spesiell stil og karakter, så hva det kommer av kan en jo bare undre på. Jeg vet om flere homofile som ingen kan skildre vet førsteinntrykk. Tror noe av det har med det jeg nevnte, de som flasher seg mest mulig og skriker høyest blir lettere lagt merke til.

Lenke til kommentar

Bare oppfør deg NORMALT også vil ikke mange plage deg.

 

Si det til gutten med rødt hår og fregner og noen kilo ekstra i et hjørne av skolegården. Når ingen er "unormale" finner man bare noe nytt å definere som unormalt. Alt som skjer om homser oppfører seg "normalt" (gjett hvem som gjerne vil definere det begrepet) så mister folk som deg en unnskyldning for å reagere, og må finne en annen.

 

Husker at jeg i barneskolen selv var en av de vanlige, uten å være medlem av "hoffet" til klassens mobber. Han strålte av lykke den dagen i 7. klasse når jeg kom på skolen med briller, da hadde han noe å ta meg på. At han gikk med briller selv og hadde gjort det i alle år stoppet ham ikke. (At jeg ga ham juling på sløydsalen gjorde det, men det er en annen historie.) Siden gikk jeg med runde Lennon-briller, oversizede solbrilleinnfatninger og annet. Når man allikevel ble mobbet for det, hvorfor prøve å være vanlig?

 

Som sagt, det dreier seg om å ta fra de firkantede menneskene definisjonsretten på det normale.

 

barks_andes_stacks-350x234.jpg

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å si det som det er, så har jeg vanligvis mer sans for de homofile som markerer sin særhegenhet, enn de som er en av standard grå masse

 

Husker et interview med David Bowie, han fortalte om hvordan han ble tiltrukket av det spesielle ved homomiljøer på 70 tallet, hvor det var et

eget særegent kulturelt nivå på musikk, teater og sånne ting.

 

Klaus Nomi var en av Bowies beste venner også blant de artister jeg liker. Har selv flere plater av Nomi

 

pic_2.jpg

 

Syns ikke det var noe minus at han var homofil.

 

Når det gjelder Elton John derimot, har jeg motsatt opplevelse. Anså Elton John som en interessant artist, men der passet det til gjengjeld ikke meg at han viste seg være homofil.

 

Så det er ikke alltid konsekvent.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...