Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

 

Saken er jo at alt som skjer er naturlig, og ingen av oss har mulighet til å si hva som passer eller ikke passer, sett i forhold til naturen selv. Du har din personlige mening, og jeg har min. Du vil kanskje både fjerne den homofile, og meg også i samme slengen - for siden jeg forsvarer dette, så er jeg vel i grunnen unaturlig jeg med

Det var ikke det jeg mente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Leste et innlegg på vg.no eller db.no for noen dager siden. Finner det selvfølgelig ikke igjen nå men det var vertfal skrevet av en homofil kvinne. Budskapet var rett og slett at de ikke var interessert i heterofile kvinner, og at de kunne "spotte" andre homofile på ganglag, klesstil og andre ting. om det var på gaten i Barecelona eller Norge. Det gjelder kanskje ikke alle, og det er vel kanskje noen som flyr under radaren, men det tyder jo hvertfall på at det til en viss grad er nettopp slik at de forstår det ganske raskt.

 

Det var skrevet av en militant feminist. Så det er selvsagt ikke noe "bombe" at hun mener så. Dog, homofile blir seksuelt opphisset av det samme kjønn. Det er da ubetydelig for den seksuelle opphisselse om den potensielle partner er homofil eller hetrofil.

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var ikke det jeg mente

 

Nei, jeg så at det var ikke det du skrev, men jeg "spant videre" på det faktum at du mener dette er "unaturlig", og da skjønner jeg det sånn at de som er uenig med deg, også er unaturlige, selv om de ikke er homofile med feminine særegenheter

Lenke til kommentar

 

Du bøyer deg ikke for "tullet"? Hvordan og hvorfor er det tull? Og hvorfor er de at to samtykkende voksne mennesker som elsker hverandre har levet trofaste sammen hele livet ikke bra? Det må jo være midt i blinken for din Gud?

 

attachicon.gifMarriage.jpg

 

Geir :)

 

Hvorfor ikke lage et bilde av et homofil par som sier "vi møttes på sauna for 2 dager siden der min partner ga meg sin pakke"?

 

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg så at det var ikke det du skrev, men jeg "spant videre" på det faktum at du mener dette er "unaturlig", og da skjønner jeg det sånn at de som er uenig med deg, også er unaturlige, selv om de ikke er homofile med feminine særegenheter

Jeg byttet ut ordet unaturlig for det var ikke det jeg mente. Prøv å ikke henge deg for mye opp i ordvalg. Du misforstår veldig ofte hva folk sier når du gjør dette.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg byttet ut ordet unaturlig for det var ikke det jeg mente. Prøv å ikke henge deg for mye opp i ordvalg. Du misforstår veldig ofte hva folk sier når du gjør dette.

 

Ikke bekymre deg for hva andre mener eller hvor forvirret de måtte bli av mitt "mas. Jeg henvendte meg til deg, for å få en forklaring, og at jeg er fokusert på hvilke ord som du eller andre velger å bruke for å forklare noe, er min måte å finne ut av tingene på.

Lenke til kommentar

Jeg mener at guds skaperverk er perfekt.

 

Og homofile er en del av det skaperverket. Eller er det annen skaper som bibelen din ikke snakker om, en gud nummer 2, som har skapt alt dere ikke liker?

 

Det hadde vell ellers blitt kjedelig om alle trær i skogen skulle vært på samme høyde ;)

 

Ja, akkurat som det hadde vært kjedelig om alle mennesker var like. Det er vi ikke.

 

Avvik i naturen er en naturlig del av den.

 

 

Ja, og en av de "avvikene" er at mennesker og dyr har forskjellige legninger.

 

Men man ser ikke homofile dyr i naturen

 

Jo, det gjør man. Homosexual behavior in animals

 

og men ser ikke at to menn kan få barn sammen.

 

Nei, og så?

 

Slik er det bare. :)

 

 

Ja, og i din forestillingsverden er det en del av guds skaperverk alt sammen. Hvordan rimer det?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle mennesker er ikke like. Vi har forskjellig personligheter og to kjønn. Dermed er alle mennesker forskjellige. Det at menn ikke kan få barn sammen sier bare noe om at det å være homofil er unaturlig. Gud har satt sammen alt sammen, men alt er ikke godt. Det finnes folk som blir satanister også, men det er ikke nødvendigvis guds ånd som gjør dette. Kan også f eks være onde ånder som driver personer sammen .

Lenke til kommentar

Tenkte på det samme, må vel være satan eller noe djevelsk som vil ødelegge jorden og livet.

 

Så du kom i forkjøpet.. Satanister blir det, homofile er født sånn. Er de besatte?

 

Så lett å bruke ordet "unaturlig". Denne saken er ganske åpenbart ikke svart-hvitt, og burde ikke inneholde løse ord som skaper definisjonsspørsmål. Samme med ordet "normal", wut is that

Endret av Jahdu
Lenke til kommentar

Ja, jeg har fordommer mot homofile, og det er også homofile i min vennekrets/jobbkrets.

 

Homofile er (selvsagt) oppegående, normale og like flotte mennesker som heterofile. Jeg synes det er flott at de er åpne om sin seksuelle legning og finner seg en god partner de kan være med, at de er fornøyde med seg selv og sitt liv.

 

Jeg liker ikke:

At de kan ha barn - Et barn blir puttet i et avikshjem med to menn/to kvinner. H*n blir automatisk et mobbeoffer, og får ikke oppleve et 'normalt' forhold mens h*n vokser opp. Dette kan føre til vansker senere i livet når personen finner seg en partner av det motsatte kjønn og ikke har sett er slik parforhold.

Dere må selvsagt si at det finnes dårlige hetero foreldre også, men det er ikke poenget her - jeg går utifra et stabilt og trygt miljø for barnet.

 

At de kan gifte seg - Jeg er ikke religiøs, men gifter man seg kristelig så følger man reglene for kristendommen. Værre er det ikke. Ellers kan man registrere partnerskap på et kontor med en sermoni der. Å være gift er mellom en mann og kvinne, og slik synes jeg det burde være. Gi dem en tilsvarende mulighet, men ikke forring giftemålet.

 

At de bruker samme garderobe som andre av samme kjønn. Bruk gjerne den gamle "så barnslig, tror du alle homofile vil ha sex med deg?!" mot meg; Men dere kvinner, dere ville likt at en mann var i deres garderobe og såg deres edle deler? Nei sier dere? Hvorfor skal menn være så mye mer tolerante? Hvorfor skal menn alltid måtte "vokse opp", "få litt baller" osv og ignorere sine følelser.

Jeg er selv ikke veldig bekymret da jeg gjerne ville hatt både kvinnfolk og homofile mannfolk i garderoben min. De må gjerne se på kølla mi alle sammen, jeg har ingenting å skjule.

Men mange menn BLIR engestelige av dette, hvorfor skal en annen persons rettigheter gå forran disse mennenes rettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vanlig eller uvanlig - det er det det egentlig er, hverken mer eller mindre

Alt på jorden er skapt i sykluser. Fødsel - død, snill - slem, jente - gutt osv med uendelig av nyanser mellom. Først når en slår de sammen og lever i nuet uten belastende tanker vil det skape en helhet. Følger man tillærte ord om tro fanatisk, vil alt som går i mot denne troen være en trussel. Det skaper en usikkerhet, og ingen liker å være usikker. En god grunn til hvorfor en skal stille seg åpen og føle på det selv, se ting fra ulike sider. Påvirkning generelt lukker mennesker. Mange gir fra seg sine egne følelser ubevisst, det beste svaret kommer alltid fra dypet i deg selv

Lenke til kommentar

Kan også f eks være onde ånder som driver personer sammen .

 

Hvis vi først skal tro på onde ånder: Hvordan vet du at det ikke er de som står bak "homofobien" dere plages med? Kanskje stakk det en ond ånd eller to i Paulus når han snakket om emnet. Det er jo interesant at Jesus selv aldri gjorde det, kanskje var det fordi han var sterkere enn de onde åndene...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Men dere kvinner, dere ville likt at en mann var i deres garderobe og såg deres edle deler?

Kan jo heller spørre kvinner om hva de synes om lesbiske i garderoben sin, mer likt. Er det en menneskerett å være fri for homofile i garderoben? De som har et stort problem med det får dusje hjemme eller med noe på. Kan virkelig ikke tenke meg at det er et problem, altså at homofile glaner på heterofile i dusjen lol

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alt på jorden er skapt i sykluser. Fødsel - død, snill - slem, jente - gutt osv med uendelig av nyanser mellom. Først når en slår de sammen og lever i nuet uten belastende tanker vil det skape en helhet. Følger man tillærte ord om tro fanatisk, vil alt som går i mot denne troen være en trussel. Det skaper en usikkerhet, og ingen liker å være usikker. En god grunn til hvorfor en skal stille seg åpen og føle på det selv, se ting fra ulike sider. Påvirkning generelt lukker mennesker. Mange gir fra seg sine egne følelser ubevisst, det beste svaret kommer alltid fra dypet i deg selv

 

Noe av det beste jeg har hørt om livet er en setning som en så kalt "Arahant" (enlightened being) gav som svar på spørsmålet: Hva er det? Hun svarte: it's only dhukka arising and dhukka fading away ..

(dhukka = lidelse

 

Jeg tror hun da snakket om at vi er alle utsatt for det samme dramaet: Vi fødes, vi eldes, vi blir syke, og vi dør - det binder alle levende vesener sammen her (det være seg om de er tynn eller tykk, homofil eller heterofil, sort eller hvit, kvinne eller mann osv), og da burde vi alle respektere at det eneste fornuftige er å skape minst mulig ekstra lidelse for hverandre

Lenke til kommentar

1. Sex utenfor ekteskapet er idiotisk.

 

2. Dessuten så er det en feil moral å gå fra hverandre hvis man ikke liker hverandre noe mer.

1. Hvis man ikke har "prøvd" hverandre, gifter seg....og SÅ finner ut at man ikke passer sammen seksuellt...så skal man bare overse det? Og ikke ha det bra?

 

2. Oki, så hvis kjærligheten forsvinner og man ikke finner den igjen, er det bare å drite i det og leve som bror og søster?

 

Fjern skylappene nå og si at du ikke mener det.

Lenke til kommentar

Hørtes veldig deprimerende ut spør du meg :p

 

Mye lidelse en kan bli utsatt for, men livet skaper vi selv og tiltrekker oss deretter. Med litt love, peace n understanding så skapes det harmoni og gjensidig lykke. Tror det er meningen å gro mot det beste vi selv kan bli for å blomstre. Utforske og lære jorden med vårt helt individuelle perspektiv, noe som er ganske utrolig. Vi kommer alle fra det samme, blanding av gutt og jente til og med.. forstår ikke hvorfor folk er så korttenkte, tydeligvis noen som bør ta en blås. Prøve å se det større bildet.

 

Mennesker har en tendens til å se hvordan "de" er, ikke hvordan "det" er

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...