Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har du fordommer mot homofile fremdeles?


Skrueduck

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HIV smitter ikke normalt fra anal kontakt. Det smitter fra sæd, og kan smitte analt (til endetarmen) dersom det finnes en rift som får sæden i kontakt med blod. Så i den grad homofile har oftere analsex enn heterofile, er ikke det en relevant smitteårsak, ikke noe mer enn vaginal sex blandt heterofile. (Også der øker risikoen ved - i det tilfellet vaginale - rifter eller infeksjoner.)

 

Det smitter heller ikke ved spytt, så normal kyssing er ikke farlig. Blod, sæd og sædvæske hos menn og skjedesekret hos kvinner er bærere av viruset. (Og brystmelk hos gravide kvinner.)

 

HIV forekommer idag hyppigst i enkelte afrikanske land hvor det smitter mellom menn og kvinner, rett og slett fordi de har mange sex-partnere og ikke beskytter seg. Akkurat som det i vesten i starten smittet mellom homofile som hadde mange sexpartnere og ikke beskyttet seg.

 

En grunn til å la homofile gifte seg og starte familier, så blir det mindre tilfeldig sex også blandt dem.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 5
Lenke til kommentar

En annen ting rundt dette er at så mange assosierer homoseksualitet med "puling".

Et forhold er så uendelig mye mer enn kun sex..

 

Kjærlighet er kjærlighet! ;)

Homoseksualitet er jo for det meste puling, suging, slikking, fingring osv.

 

Homofili er mye mer enn kun sex. Ja det behøver ikke være sex i det hele tatt... Homoseksualitet, er det noe mer enn sex?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Har en rekke fordommer mot homofile.

 

Ikke bare mot homofile, om vi skal tro det du poster i andre tråder.

 

Derfor jeg ikke frekventerer forumet her så ofte lenger.

 

Redd for å bli smittet? ;)

 

Synes mange er femi og homsete.

Helt greit for meg. Jeg tar det som et kompliment.

 

Er sikker på at alle utenom undertegnede er homo av de som har lagt inn svar under denne tråd.

 

Jeg er sikker på at du tar feil. Så vet vi hvor mye det hjelper å være sikker på noe.

 

Baserer dette på brukernavn uten å avsløre mere.

 

Avslører hva for noe? Den hemmelige formelen for å lese legning ut av brukernavn?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Har en rekke fordommer mot homofile.

 

Ikke bare mot homofile, om vi skal tro det du poster i andre tråder.

 

Er du homo?

Derfor jeg ikke frekventerer forumet her så ofte lenger.

 

Redd for å bli smittet? ;)

 

 

Synes mange er femi og homsete.

 

Helt greit for meg. Jeg tar det som et kompliment.

 

Er sikker på at alle utenom undertegnede er homo av de som har lagt inn svar under denne tråd.

Jeg er sikker på at du tar feil. Så vet vi hvor mye det hjelper å være sikker på noe.

 

Baserer dette på brukernavn uten å avsløre mere.

Avslører hva for noe? Den hemmelige formelen for å lese legning ut av brukernavn?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er du homo?

 

Tro hva du vil. Jeg siterer George Clooney når han ble stilt det samme spørsmålet:

 

"I think it’s funny, but the last thing you’ll ever see me do is jump up and down, saying, 'These are lies!'" he said. "That would be unfair and unkind to my good friends in the gay community. I’m not going to let anyone make it seem like being gay is a bad thing. My private life is private, and I’m very happy in it. Who does it hurt if someone thinks I’m gay? I’ll be long dead and there will still be people who say I was gay. I don’t give a shit."

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Er du homo?

Tro hva du vil. Jeg siterer George Clooney når han ble stilt det samme spørsmålet:

 

"I think it’s funny, but the last thing you’ll ever see me do is jump up and down, saying, 'These are lies!'" he said. "That would be unfair and unkind to my good friends in the gay community. I’m not going to let anyone make it seem like being gay is a bad thing. My private life is private, and I’m very happy in it. Who does it hurt if someone thinks I’m gay? I’ll be long dead and there will still be people who say I was gay. I don’t give a shit."

 

Geir :)

Det var ikke sånn ment. Foresten: ingen heterofile ville sitert George Clooney så der gikk du på din egen limpinne :p

 

Uansett, jeg har ikke tenkt å bruke det mot deg :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

 

 

HAHA jeg tror jeg dauer av latter! Er det MadTV?

 

Little Britian ser det ut som :)

 

Det morsomste var når han løftet opp den lille ERTEN av en penis han skulle barbere. Den er søren meg mindre enn min!

 

Akkurat som de gutta jeg kjenner fra treningssenteret! :D

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Her utgår man fra at man hadde i utgangspunktet. Jeg hadde ikke og har ikke. Folk skal ikke måtte stå frem eller gå ut av skapet. Kjærlighet er kjærlighet, spiller ingen rolle hva slags kjønn man faller for.

haha, hørt om 52 åringen som ble "falt" for den 16 år gamle jenta? er kjærlighet fortsatt kjærlighet? (vet du siktet til kjønn, men jeg bare måtte)

Lenke til kommentar

HIV smitter ikke normalt fra anal kontakt. Det smitter fra sæd, og kan smitte analt (til endetarmen) dersom det finnes en rift som får sæden i kontakt med blod. Så i den grad homofile har oftere analsex enn heterofile, er ikke det en relevant smitteårsak, ikke noe mer enn vaginal sex blandt heterofile. (Også der øker risikoen ved - i det tilfellet vaginale - rifter eller infeksjoner.)

 

Det smitter heller ikke ved spytt, så normal kyssing er ikke farlig. Blod, sæd og sædvæske hos menn og skjedesekret hos kvinner er bærere av viruset. (Og brystmelk hos gravide kvinner.)

 

HIV forekommer idag hyppigst i enkelte afrikanske land hvor det smitter mellom menn og kvinner, rett og slett fordi de har mange sex-partnere og ikke beskytter seg. Akkurat som det i vesten i starten smittet mellom homofile som hadde mange sexpartnere og ikke beskyttet seg.

 

En grunn til å la homofile gifte seg og starte familier, så blir det mindre tilfeldig sex også blandt dem.

 

Geir :)

 

Så det du egentlig sier. Ikke vær homo, det er størst smitterisiko. Hvis man egentlig skal bruke hiv som argument...

 

(Hint: du har glemt i din utledning av virusantall pr enhet)

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Så det du egentlig sier. Ikke vær homo, det er størst smitterisiko. Hvis man egentlig skal bruke hiv som argument...

 

Folk er homo, det er ikke noe de velger. Det jeg sier er at mennsker med mange/tilfeldige partnere som ikke bruker kondom er utsatt.

 

Nå bruker ikke jeg hiv som argument, det var det den anonyme på forrige side som gjorde.

 

(Hint: du har glemt i din utledning av virusantall pr enhet)

 

Du må gjerne opplyse oss, dersom du mener det er relevant.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...