Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

PanserJohan: Ja, har kjørt både D3 og hybrid. D3en bråker litt og automatkassen er ikke blant de kjappeste. Komfortnivået er høyt. Jeg syns jeg satt for høyt, men det kan være bare min smak. V60 kommer med nye motorer om ikke lenge. Jeg har ikke kjørt disse, så jeg vet ikke hvordan de er, dessverre. Generelt syns jeg V60 er en nydelig bil å se på, veldig god å kjøre og har et meget lekkert interiør.

 

Det der er i stikk i strid med det jeg har erfart. En Lada er mer interressant å se på. I svingene så krenger den like mye som en skøyte og interiøret er vel greit nok intil du setter deg inn i en v40, v50, v70, s60, s80, xc60 eller en xc70, for da er dek ikke moro engang sette seg i v60 igjen for interiøret i ALLE er det samme..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det der er i stikk i strid med det jeg har erfart. En Lada er mer interressant å se på. I svingene så krenger den like mye som en skøyte og interiøret er vel greit nok intil du setter deg inn i en v40, v50, v70, s60, s80, xc60 eller en xc70, for da er dek ikke moro engang sette seg i v60 igjen for interiøret i ALLE er det samme..

For å være litt småkverulant her nå, V50 har IKKE samme interiør nei.

 

Når det kommer til krenging så ja, i standard utgave så er den det jeg vil kalle litt vel komfortabel for min kjørestil. Men kryss av R-Design på utstyrslisten så er dette mye bedre. Og dette kommer fra en som kjører på pinnestive coilovers normalt sett så jeg er ganske kresen på at det ikke skal være mye båt.

 

Skulle jeg kjøpt en bil nå så hadde det blitt en V60 R-Design i Rebel blue D3. T3 er grei motor sålenge man har manuell, T3 med automat likte jeg ikke.

Lenke til kommentar

 

Det der er i stikk i strid med det jeg har erfart. En Lada er mer interressant å se på. I svingene så krenger den like mye som en skøyte og interiøret er vel greit nok intil du setter deg inn i en v40, v50, v70, s60, s80, xc60 eller en xc70, for da er dek ikke moro engang sette seg i v60 igjen for interiøret i ALLE er det samme..

 

Lada Niva er kul, det er alle klar over.

 

Du om det, som Jakke nevner - interiøret i BMW, Audi, Mercedes etc. er akkurat likt på tvers av modeller også. Personlig syns jeg Volvoene har det triveligste interiøret av alle de merkene. Det eneste jeg savner er en multikontroller à la iDrive, MMI etc.

 

V60 krenger ikke som en skøyte. Den er ikke i nærheten så fast og stram som BMWer, men til gjengjeld langt mer komfortabel. Og det er ingenting feil med det. Alle biler - særlig ikke familiebiler - trenger ikke være pinnestive. Denne "sports"-trenden som regjerer i dagens bilmarked er blåst helt ut av proporsjoner. V70 krenger langt mer enn V60, men det driter jeg enkelt sagt i. Den er fortsatt mektig god å kjøre. Den, og ikke minst V60, har de beste setene du finner under millionen.

Lenke til kommentar

Så på bilder av interiøret til Merce, BMW, Audi. Jøss,likt der også.

 

Så rart... eh, nei.

Hvis du/dere synes de 3 tyskerene, særlig MB og Audi har et interiør som er rene gjenspeilet så må dere ha røyka noen sikkelig dårlige sokker..

 

For å være litt småkverulant her nå, V50 har IKKE samme interiør nei.

 

Kan vel være sånn ca enig der, men det er fader ikke store forskjellen.

 

Eksempler på volvo:

V40

interior_large_12.jpg

 

S60

interior_large_1.jpg

 

XC60

interior_large_6.jpg

 

XC70

interior_large_2.jpg

 

 

Hvis dette ikke er likt, så vet ikke jeg...

 

Hvertfall så er min mening at volvo er en konebil og de en del eldre er en rullende kontainer. :p

Endret av Deppss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til spm ang v60, er at prisene på brukte v60'er er rimelig snille sammenlignet med c180/c200, 3-serie og a4. Føler en får mye bil for pengene, samt at jeg har kjørt volvo i flere år nå, og er ganske fornøyd. Har ikke et religiøst forhold til bilen, men bruker såpass mye tid i den, at den bør være på stell. Som nevnt, nydelige seter.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser store forskjeller på de bildene? Instrumenthuset er likt, og det er det i de aller fleste biler fra samme merke. Midtkonsollen, spesielt klimaanlegget er likt.

 

Husker fint klimatronic fra VW som var stappa inn i ALT som hadde VW på seg fra 97 til godt utpå 2000-tallet.

 

Ellers er det masse forskjeller. Men lett å se seg blind på det når man ikke liker merket...

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser store forskjeller på de bildene? Instrumenthuset er likt, og det er det i de aller fleste biler fra samme merke. Midtkonsollen, spesielt klimaanlegget er likt.

 

Husker fint klimatronic fra VW som var stappa inn i ALT som hadde VW på seg fra 97 til godt utpå 2000-tallet.

 

Ellers er det masse forskjeller. Men lett å se seg blind på det når man ikke liker merket...

Ved første øyekast så jeg forskjell på lufterillen til venstre for rattet..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

Det kan være så likt det vil på forskjellige modeller fra samme produsent for min del. Det jeg vektlegger mest er at interiøret er av god kvalitet, godt skrudd sammen og fritt for knirk og andre ulyder. Heller et litt rotete interiør med høy opplevd kvalitet, enn et stilrent interiør fullt av hardplast.

Lenke til kommentar

Jeg klarte å bli stoppa av snuten nettopp her når jeg kjørte en litt sprek merce....

 

går det fort så blir man vist stoppa, men det meste går greit :p

Jeg ble stoppet i dag og fikk panikk, selv om jeg vet jeg holdt fartsgrensa.

 

Hater det der.

 

De bare sjekket vognkort og lapp, da.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Den Koengiseggen er eid av en kar fra Trondheim, det er samme bil som dro av heftig i Polen elns under et tulleopplegg der.

 

Porschen er eid av en fyr i Arendal.

 

Det var også med flere andre nordmenn, i diverse biler (blant annet noen i leiebiler av italiensk merke..)

 

Ja, jeg så det var en med norske flagg som sto opp av takluka :)

 

Må si at det er litt mer spesielt når bilen faktisk er norsk mtp prisen da er nesten dobbelt av prisen de andre ville betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...