Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Noen som har testet Martin's Super Sealer for radiatorlekasjer? Ny radiator for den aktuelle bilen tror jeg kom på rundt 10.000,- så dette fristet å teste. Er egentlig ganske skeptisk til slike produkter da jeg ser for meg at om den tetter hull i radiatoren så vil den også kunne tette til andre ting i kjølesystemet.

Hvilken bil er dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det er en Rover 600 serie om jeg ikke tar heilt feil. Er vertfall 2liter turbomatet. Er ikke min bil så har ikke tilgang til mere info for øyeblikket, men om det trengs kan jeg sikkert skaffe mere info i løpet av morgendagen.

 

Radiatoren er ganske nylig blitt byttet, men fikk en lekkasje etter at sjåføren uheldighvis traff en fugl som selvfølgelig traff rett inn i grillen og skadet radiatoren.

 

Kan også være aktuelt på en 1994 BMW E36 320 med M50B20 motor.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

http://www.lofotposten.no/motor/article6870102.ece

Interessant. Eller hva, hardboiled rice?

 

Som jeg sa i en anna tråd så har Japan vært dødt mtp. sportsbiler siden 2000 til idag, så og si.

 

Eller hele Asia egentlig.

 

Nå kommer lista seg her! BRZ/GT86, WRX Concept, Genesis Coupe, RX?, så har vi jo Nissan GT-R da.

 

Alle produsenter er med i løpet igjen med dette!

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

 

 

Snakker du her om momentanforbruk eller gjennomsnittsforbruk?

0,8 på langkjøring høres ikke billig ut, men ikke veldig dyrt heller, du har jo quattro å trekke rundt på.

Feilhjulstrekt utgave med 6-trinns manuell kasse er oppgitt til 0,7 på blandet kjøring.

Som regel er disse tallene noe optimistiske..

 

 

Men hva slags Allroad er det? Hvilken motor?

De fleste allroadene er jo levert med TDI-motor.

 

Vet ikke helt om den computeren i bilen viser gjennomsnittlig forbruk eller momentanforbruk jeg? Den reagerer relativt kjapt dersom man drar på litt.

 

Jeg ser at på en ny A4 allroad med 2 liters bensin motor ligger forbruker på ca, 0,7-0,8 ved "kombinert drivstofforbruk". Så 0,8 på langkjøring og 1liter++ gjerne 1,2-1,3 på bykjøring er kanskje ikke så ille.

Lenke til kommentar

 

Vet ikke helt om den computeren i bilen viser gjennomsnittlig forbruk eller momentanforbruk jeg? Den reagerer relativt kjapt dersom man drar på litt.

 

Jeg ser at på en ny A4 allroad med 2 liters bensin motor ligger forbruker på ca, 0,7-0,8 ved "kombinert drivstofforbruk". Så 0,8 på langkjøring og 1liter++ gjerne 1,2-1,3 på bykjøring er kanskje ikke så ille.

 

Det pleier å stå en "Ø" foran gjennomsnittsforbruket og ingenting foran momentanforbruket. Hvis forbruket endrer seg ca. hvert sekund er det nok momentanforbruk. Da går den lett over 10l/100km om man gir på litt eller kjører i bakker og 40-50+ om man gir på ordentlig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...