Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Vel, man må ikke herje i Stavanger selv om man bor der vel? Eller er det ikke bare Oslo som er så sneversynt at de tror at det er Oslo som er Norge, og thats it?

 

Om man er 18, kjører man gjerne rundt om kring, og da er det ikke vanskelig å ta E39 ut av byen en kjappis heller.

 

neinei, men skjønner ikke hvorfor man skal herje i det hele tatt.

 

jeg skjønner ikke hvorfor folk liker MGP heller.

 

 

folk har da forskjellige interesser for svingende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, man må ikke herje i Stavanger selv om man bor der vel? Eller er det ikke bare Oslo som er så sneversynt at de tror at det er Oslo som er Norge, og thats it?

 

Om man er 18, kjører man gjerne rundt om kring, og da er det ikke vanskelig å ta E39 ut av byen en kjappis heller.

 

neinei, men skjønner ikke hvorfor man skal herje i det hele tatt.

 

jeg skjønner ikke hvorfor folk liker MGP heller.

 

 

folk har da forskjellige interesser for svingende.

 

Hvis du interessen din er å leke med ditt eget og andres liv fordi du liker å herje, håper jeg for svingende du mister retten til å føre motorvogn.

Lenke til kommentar

Automat-manuell diskusjonen.

 

Automat er håpløst når man skal sladde og herje, noe man ofte ønsker når man er rundt 18.

 

Regner med at du bor der"ingen kunne tru at nokon kunne bu", for prøv å lek deg med en bil i Stavanger. Førerkortet forsvinner på 2sek.

Tviler på at å herje med bil er det et fåtall som ønsker å gjøre når de endelig har fått lappen.

 

Hvis Kristiansand er et sted du ikke kunne tru at nokon kunne bu så... Som nevnt, du trenger altså ikke å sladde sirkler rundt lyktestolpene utenfor Kvadrat for å leke. Kjør utover mot Madla eller liknende, og finn en oversiktelig sving å leke i. Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tror at en XC60, en X5 eller en DeVille passer inn med lekingen din. Dyre biler er ikke gode sladdebiler, og SUV-er er det verste å sladde med, og firehjulstrekk krever mye øvelse å få kontroll på.

 

Tror du at FÅ vil herje når de har fått lappen? Se ut av vinduet minst annenhvert skuddår gutt! Det er nesten utelukkende ungdommer med fersk lapp som herjer.

Lenke til kommentar

Vel, man må ikke herje i Stavanger selv om man bor der vel? Eller er det ikke bare Oslo som er så sneversynt at de tror at det er Oslo som er Norge, og thats it?

 

Om man er 18, kjører man gjerne rundt om kring, og da er det ikke vanskelig å ta E39 ut av byen en kjappis heller.

 

neinei, men skjønner ikke hvorfor man skal herje i det hele tatt.

 

jeg skjønner ikke hvorfor folk liker MGP heller.

 

 

folk har da forskjellige interesser for svingende.

 

Hvis du interessen din er å leke med ditt eget og andres liv fordi du liker å herje, håper jeg for svingende du mister retten til å føre motorvogn.

 

 

hvis man kjører om kapp og sladder midt i byen med masse trafikk så er det greit at det er farlig for folk, men å f.eks ta piruetter eller burne på en parkeringsplass + litt sladding er ikke akkurat en enorm fare.

Lenke til kommentar

Tror du at FÅ vil herje når de har fått lappen? Se ut av vinduet minst annenhvert skuddår gutt! Det er nesten utelukkende ungdommer med fersk lapp som herjer.

 

Kan skrive under på den. Nå, med en snart tre år gammel lapp, kjører jeg som et lam. :innocent:

Endret av Hyperio
Lenke til kommentar

Regner med at du bor der"ingen kunne tru at nokon kunne bu", for prøv å lek deg med en bil i Stavanger. Førerkortet forsvinner på 2sek.

 

Egentlig ikke.

 

Red.: Ser også at du er tilhenger av automatgir, mulig du er veldig glad i passiviserende kjøring?

Endret av .Marcus
Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/bil/article3671514.ece

 

Greit nok at han er interessert i bil og har endt opp med en bra en, men han feiler her:

 

"Nå på sommeren dagpendler han ofte fra hytta til jobben, men forsøker å gjøre det så miljøvennlig han kan.

 

Derfor bytter han bil ganske ofte, gjerne annet hvert år.

 

- Jeg er veldig miljøbevisst og vil ha en bil som tilfredsstiller dagens krav. Og dette blir jo bedre og bedre i nyere biler, sier Borch."

 

Det er vel mer miljøfientlig å bytte bil ofte enn det man måtte tjene på redusert C02-utslipp som følge av nyere biler. Prosessen før bilen tas i bruk er jo rimelig ille for miljøet den og, ikke bare forbruket.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/bil/article3671514.ece

 

Greit nok at han er interessert i bil og har endt opp med en bra en, men han feiler her:

 

"Nå på sommeren dagpendler han ofte fra hytta til jobben, men forsøker å gjøre det så miljøvennlig han kan.

 

Derfor bytter han bil ganske ofte, gjerne annet hvert år.

 

- Jeg er veldig miljøbevisst og vil ha en bil som tilfredsstiller dagens krav. Og dette blir jo bedre og bedre i nyere biler, sier Borch."

 

Det er vel mer miljøfientlig å bytte bil ofte enn det man måtte tjene på redusert C02-utslipp som følge av nyere biler. Prosessen før bilen tas i bruk er jo rimelig ille for miljøet den og, ikke bare forbruket.

Det er helt korrekt. Det mest økonomiske er jo såklart å beholde bilen i dens levetid, men det gjelder jo såklart å finne en balanse. Bilene blir jo mer og mer miljøvennlig, så er Polo Bluemotion 2010-modell vil nok være langt fra det beste innen miljøvennlighet i 2020. Dette er jo et regnestykke som er umulig å ta uten å vite hvor miljøvennlig biler er i 2020.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...