Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet så har XC60 tåkelys så lenge man ikke velger R-Design pakken.

 

Nei, tåkelysene går bort på 11 modellen desverre... de har en "miljøvennlig" dippedutt som tar større plass og dermed må tåkelysene bort.  :hrm:

Oh, da beklager jeg. Det hørtes jo bare sløvt ut :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca. hvor mye bør jeg regne med å betale for en ny støtfanger? Montering tar jeg selv, men regner med at det fort blir noen tusenlapper allikevel.

 

Det blir som å spørre om hva en CPU koster...

 

Men ett eksempel til min bil (1990 BMW 520i) så koser en ny framfanger rundt 5000,- orginal, å bakfangeren nesten 6000,- orginal.

Lenke til kommentar

Altså jeg syntes jeg hører så mye skryt om nye Saab 9-5. Er det noen her som syntes den er så fin? Jeg syntes virkelig at bilen er kvalm fra a til å utenom interiøret. Jeg syntes liksom alt eksteriør krasjer og hele bilen blir bare kvalm. Taklinja bak er fæl, ingen av lyktene passet og grillen passet ikke.

 

2011+Saab+9-5+SportCombi2.jpg

 

2011+Saab+9-5+SportCombi.jpg

 

2011+Saab+9-5+SportCombi1.jpg

Lenke til kommentar

Interiøret ser ekkelt og billig ut. Eksteriøret er bra til å være SAAB, men det er ikke en utpreget fin bil. For langt overheng bak, stygge brillefrontlykter og jeg liker ikke linja fra øvre frontdørvindu og bakover.

 

Og ikke minst, hvordan i all verden skal denne kapre kunder fra 5-serie/A6/E-klasse? Man må jo være dum for å velge den foran en av de. Regner med den blir langt fra billig slik at den heller ikke stjeler kunder fra mellomklassen.

 

Nei, de som ender opp med en slik er vel de vanlige litt sære, nostalgiske SAAB-elskerne som påstår at SAAB (fremdeles :roll: ) lager verdens beste biler.

Lenke til kommentar

Nye 9-5 koster ikke så mye som jeg hadde trodd. Men det er jo relativt mye penger da. I tillegg er det en fra-pris.

 

Fant prislista:

 

Saab 9-5 Linear Sedan TiD

160 hk 466.900 kroner

 

Saab 9-5 Vector Sedan TiD

160 hk 486.900 kroner

 

Saab 9-5 Aero Sedan 2.0TTiD

190 hk 596.900 kroner

 

Saab 9-5 Linear Sedan 2.0T

220 hk 612.900 kroner

 

Saab 9-5 Aero Sedan 2.8TS XWD

300 hk 1.157.900 kroner

 

1.157.900 kroner for en SAAB... Men den er sikkert digg i den utgaven.

 

Det SAAB trenger for å komme seg på beina igjen er biler som selger. En typisk volummodell. Og det vil da si en kompakt/mellomklassebil til en akseptabel pris. Jeg tror de skal slite med å komme seg opp igjen hvis det skal gjøres med en bil som sikter seg inn mot premiumklassen. Og mot biler den er forhåndsdømt til å tape mot.

Lenke til kommentar

Jeg liker (selvsagt) den nye 9-5, gleder meg til å få en prøvetur i den. Håper den kjører like bra. Interiøret ser veldig bra ut, og stasjonsvogna ser ut til å bli riktig så tøff. Artig!

 

For øvrig så passer vel Hyperios beskrivelse relativt godt på meg ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...