Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Jeg synes den ser ganske fin ut, men er litt i tvil om jeg liker den svære rumpa.

 

Edit: har bestemt meg, liker faktisk rumpa på denne, selv om jeg heller mer mot Gran Coupe.

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva synes folket om nye Audi A7?

 

audi-a7-sportback-4_819077p.jpg

 

Jeg digger den. :love:

Likte ikke:

porsche-panamera.jpg

 

Så må nok desverre skuffe og si at jeg ikke syns noe om den A7en heller!^^

Enten så elsker du den bakenden, eller så gjør du det stikk motsatte.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Det er med all sannsynlighet en dårlig vinterbil. Har du piggdekk og de minste felgene skal det nok gå greit å krabbe seg fram i oppbrøytede gater. Pluss at det er bensin da slik at du får start også under 20 blå. :D Når det gjelder mph til km/t så er det ikke nødvendig. De små, innerste tallene i speedometeret indikerer km/t. Insignia i Oslo er eneforhandler av Aston Martin i Norge. Ta kontakt med de angående service. Generelt har USA-importerte biler litt lavere bruktbilpris enn de "norske".

 

Men vurderer DU å kjøpe en V8 Vantage? Fet kjerre. :p

Lenke til kommentar

Det er med all sannsynlighet en dårlig vinterbil. Har du piggdekk og de minste felgene skal det nok gå greit å krabbe seg fram i oppbrøytede gater. Pluss at det er bensin da slik at du får start også under 20 blå. :D Når det gjelder mph til km/t så er det ikke nødvendig. De små, innerste tallene i speedometeret indikerer km/t. Insignia i Oslo er eneforhandler av Aston Martin i Norge. Ta kontakt med de angående service. Generelt har USA-importerte biler litt lavere bruktbilpris enn de "norske".

 

Men vurderer DU å kjøpe en V8 Vantage? Fet kjerre. :p

 

Hmm... litt stress å dra fra stvg til Oslo for å ha service på bilen :hmm: Ja jeg ser at det er km/t i speedoen, men man har det også digitalt, hvor det viser mph, noe som bør kunne programmeres over håper jeg da det ellers kan bli mengder med bøter :p

 

Ikke jeg som skal handle, men det er jeg som må hente den :ph34r:

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Har et spm. ang. bensinforbruk på bensinmotor :)

 

Om jeg har en bil som har et forbruk på 1,2 l/mil,

og jeg skal kjøre fra Bergen til Kristiansand, hvor

det regnes å være 50mil(500km), og bensinprisene

ligger på 12kr pr.liter.

 

Hva vil da forbruket mitt ligge på, og hvordan er

kalkulasjonen på slike målinger?

Lenke til kommentar

Er det normalt at det ikke er bare-bare å få ordnet nye nøkler på en halvveis moderne bil?

 

Nybilen min, en '02 Astra Coupe, ble levert med 2 nøkler - en med fjernstyring av sentrallåsen, og en uten. Den ene nøkkelen fungerer til å åpne dørene, men ikke til å starte bilen, den andre fungerer motsatt. Dette skal forhandleren ordne opp i, men de vil ikke gi noe tidsestimat siden de tydeligvis måtte skaffe noen koder elns.

 

Bruker de ekstra tid bare for å spare penger? Ser for meg at det er billigere å nøste opp i hva som er gjort før og skaffe kodene enn å kjøpe ny tenningslås + sentrallåsgreie.

 

Jeg skal jo uansett ikke betale noe, men jeg syns det er drøyt å måtte vente i flere måneder på å få to sett med nøkler som fungerer slik de skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...