Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Har planer om kjøpe meg en Audi a5 i fremtiden jeg. Syntes den er så cool, bakpartiet har en litt sånn ferrari/lambo look. SÅ liker jeg at den er lav og bred.

 

Men hvis penga strekker enda lengre så blire kanskje A5 sportsback. ELLLLLLLER så duger en A4 B8 (yes a5 look på de nye 2008-2010 a4'ene hehe) bare at den ser tykkere ut da.

 

Hvem syntes dere er finest ? Trenger ikke bil i dag hvor jeg bor og har ikke kjøpt meg første bil enda. Ser ikke poenget med det heller, bedre å bare spare til en a5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A5 sportsback uten tvil. Går en sort 2,7 liters med 20 tommere her. Griselekker!

 

EDIT: Cab versjonen er ikke så dum den heller.

 

EDIT2: Om du ikke har tenkt å kjøpe deg bil før om noen år, så er det helt sikkert kommet en annen bil du liker bedre ;)

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Det er ikke tilfeldigvis denne Henrik ? :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=mChmI1KU0NI

 

Sportsback er nydeeeerlig. Ikke ofte jeg ser en, men du ser tydlig forskjell på en a4 og sportsback. Lavere og og mye mer stilren.

 

''EDIT2: Om du ikke har tenkt å kjøpe deg bil før om noen år, så er det helt sikkert kommet en annen bil du liker bedre ;)''

 

Sant, som feks Bmw consept gran coupe ! <3

Endret av Charlo
Lenke til kommentar

Aiight, ulempen med A5 og kanskje 80% av grunnene til at den blir solgt er pga at folk ønsker større bil. Baksete i a5 er for trangt. Nå er jeg 1.90 og skal vel ikke akkurat sitte bak der å loke, men sportsbacken har niceness av rom bak i baksete.

 

 

Noen som så fift gear i går tror jeg det var hvor de testa S5 og bmw 3 serie coupe ? Hvis ikke check it out her,

 

BMW 335i E92 vs. Audi S5

 

http://www.youtube.com/watch?v=XCbjk-h4_OE

 

Sånn generelt liker jeg bmw biler best da.

Lenke til kommentar

"Tesla-sjef Elon Musk." :D Hehe.

 

Nå er jeg 1.90 og skal vel ikke akkurat sitte bak der å loke, men sportsbacken har niceness av rom bak i baksete.

Vet ikke helt hva du mener med niceness, men jeg har sittet bak i Sportbacken og det er helt greit. Ikke direkte god plass, men heller ikke trangt. Hodet mitt gikk ikke borti taket, men det var ikke langt i fra heller. Er 1.85 selv. Uansett, A5 cab er finest, så kommer coupe og så Sportback. Skulle jeg valgt en ville jeg likevel gått for Sportback pga ekstra plass og dører.

Lenke til kommentar

Ikke rart Sportbacken har bedre plass. Hvis jeg husker rett, så er den 9 centimeter lengre enn de to andre variantene.

 

Hvis jeg måtte valgt en A5 nå, så hadde det nok blitt den takløse på meg. Deretter coupeen og sportback til slutt. Syntes den ligner for mye på A4. Mangler litt av det agressive preget som coupeen har.

 

Har forøvrig vært ute og kost meg ordentlig i dag. Kjørt en nærmere 40 mil lang rute rundt Telemark. Pluss transportetappene til og fra Oslo, så endte jeg vel på nærmere 60 mil. Fine veier, lite trafikk og sol er ikke feil når man sitter bak rattet i en MX-5. 289.000 gjør den bilen til et av de beste kjøpene du kan gjøre om dagen - vel å merke hvis du ikke har behov for bakseter.

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Ser ut som en blanding av Audi TT og R8 ^^.

 

Selv ser jeg fram til Toyota's nye svar på Celica, FT-86:

Toyota-FT-86@Tokyo-2009-01.jpg

 

Skal også bli en sportsbil i "budsjetts"-klassen, med masse deler fra blandt annet Subaru.

 

Skal det være et svar på Celica? Aww, jeg trodde det var Supra :S

Lenke til kommentar

Ser ut som en blanding av Audi TT og R8 ^^.

 

Selv ser jeg fram til Toyota's nye svar på Celica, FT-86:

Toyota-FT-86@Tokyo-2009-01.jpg

 

Skal også bli en sportsbil i "budsjetts"-klassen, med masse deler fra blandt annet Subaru.

 

Skal det være et svar på Celica? Aww, jeg trodde det var Supra :S

Det er ikke Celica heller, men Toyota AE86. Corolla med bakhjulstrekk og 124hk.

 

Ny form: 2l Boxer fra Subaru, på en forkortet Impreza-plattform. Blir digg å se om den dukker opp :D

 

EDIT: 2l boxer MED turbo vel og merke

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Ser ut som en blanding av Audi TT og R8 ^^.

 

Selv ser jeg fram til Toyota's nye svar på Celica, FT-86:

Toyota-FT-86@Tokyo-2009-01.jpg

 

Skal også bli en sportsbil i "budsjetts"-klassen, med masse deler fra blandt annet Subaru.

 

Skal det være et svar på Celica? Aww, jeg trodde det var Supra :S

Det er ikke Celica heller, men Toyota AE86. Corolla med bakhjulstrekk og 124hk.

 

Ny form: 2l Boxer fra Subaru, på en forkortet Impreza-plattform. Blir digg å se om den dukker opp :D

 

EDIT: 2l boxer MED turbo vel og merke

 

Aha, det forklarer hvorfor den ikke er særlig pen :p

Lenke til kommentar

Er det mulig for meg å finne ut hvilke biler min bestefar har eid noen plass? Ingen i familien husker nummerskilt, modell eller noe, de vet bare at det var Cadillacer, Lincolner osv.

Er det så viktig å vite eksakt hva de har eid av biler gjennom årenes løp fra før du ble født?

 

På en annen side skjønner jeg at det kan være litt interessant å vite for dem som er glad i bil.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...