Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Men dette vil vel ikke fange opp dersom noen har skrevet at bilen har "cruise control", eller "radar-styrt cruise" eller førti andre måter å skrive dette på.

"Cruisekontroll adaptiv" er standarden for finn.no, her fra en ny annonse:

5fyB25d.png

 

Om ikke brukerne greier å huke av rett, og enten skriver sin tolkning i beskrivelsen, eller ikke nevner det i hele tatt, så ser faktisk ikke et filter i verden som vil hjelpe med det.

 

Mao. filtrene er ikke problemet, brukerne er.

Og med mindre alt ekstrautstyr blir registrert på registreringsnummeret til bilen, så ser jeg ingen fiks.

Lenke til kommentar

"Cruisekontroll adaptiv" er standarden for finn.no, her fra en ny annonse:

5fyB25d.png

 

Om ikke brukerne greier å huke av rett, og enten skriver sin tolkning i beskrivelsen, eller ikke nevner det i hele tatt, så ser faktisk ikke et filter i verden som vil hjelpe med det.

 

Mao. filtrene er ikke problemet, brukerne er.

Og med mindre alt ekstrautstyr blir registrert på registreringsnummeret til bilen, så ser jeg ingen fiks.

Men når man skal søke etter bil hadde det jo vært veldig greit å kunne huke av disse alternativene og, og få et helt nøyaktig resultat på biler som har akkurat x og x

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men når man skal søke etter bil hadde det jo vært veldig greit å kunne huke av disse alternativene og, og få et helt nøyaktig resultat på biler som har akkurat x og x

Ja, da legger du bare følgende i søke feltet:

"cruisekontroll adaptiv" "Heads up display" "motorvarmer"

Lenke til kommentar

Ja, da legger du bare følgende i søke feltet:

"cruisekontroll adaptiv" "Heads up display" "motorvarmer"

 

Bare og bare... først må man vel da inn og lage seg en ny annonse slik at man ser akkurat hva benevnelsen er. Eller skrive dem ut og passe på å alltid ha dem tilgjengelig.

 

Greit nok at det er mulig, men spesielt brukervennlig er det ikke.

Lenke til kommentar

Det er latterlig tungvint og klønete i forhold til å bare krysse av i noen bokser.

Kan ikke skjønne ikke flere er enig - det er jo allerede lagt inn i Finn, og tar 5 minutter å legge inn på søkesiden som alternativ å søke på for de som redigerer siden

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne ikke flere er enig - det er jo allerede lagt inn i Finn, og tar 5 minutter å legge inn på søkesiden som alternativ å søke på for de som redigerer siden

Jeg er helt enig - hvis Finn har avhuking for noe, kan det også enkelt legges til som et filter - tipper det garantert er søkbart internt, så mulig det går an å finne ut hvordan man kan trikse litt i URL for å få det til.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er latterlig tungvint og klønete i forhold til å bare krysse av i noen bokser.

Uten tvil, men nå startet det hele med at det "ikke var mulig".

 

Og de andre poengene står forsatt:

Bruker man de filtrene som er tilgjengelig, så er ikke markedet så stort at man sitter igjen med veldig mange resultater om man vett sånn ca. årgang og motor.

Brukerne har mest sannsynlig gjort feil uansett.

 

Forøvrig, send inn e-post med funksjonalitetsønske til Finn.no .

Jeg gjorde det når antall hestekrefter tidligere var seksjonert noe sånn som dette 0-100, 100-150, 150-200, 200-250, 250+

Kort tid etter var det mulig å skrive nøyaktig antall HK, ikke at det nødvendigvis takket være meg (fikk aldri noe bekreftelse fra finn.no).

Lenke til kommentar

Nødhjul er ikke vanlig hjul, det er en reservedel som gjerne er knyttet til en bil inntil den skrotes.

Jeg tolker det som om han trenger et ekstra dekk å ha i bagasjerommet siden det er tomt der på nyere biler. Selv hadde jeg enten kjøpt et billig hjul brukt som passer til å ha der, eller om de vanlige dekka passer kan du ha et vinterdekk der når du tar på sommerdekk feks.

Lenke til kommentar

tips om hvor jeg får tak i reservehjul? nøddekk til en Audi q2. var innom forhandler og de skulle ha over 8000,- noe som er i meste laget :)

Legg en av hjulene du ikke bruker der (vinter/sommer). Kjører samme løsningen selv. Det er ikke optimalt, men 8000 kroner for reservedekk er i stiveste laget. Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...