Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du selge en bil med 330k km for 3-4 x innkjøps pris? Virkelig blitt bilforhandler du :p

Hehe... Er jo sånn det ofte går da gitt.

 

Bilene jeg kjøper har jo fill NAF test, og var ingenting galt med denne faktisk.

 

Fikk jo tak i en Fiat Bravo for 5k som jeg solgte til 32k noen dager senere med diverse feil. Den ble jeg kræsjet i og når jeg hentet den, så noen dager etter salg fikk jeg utbetalt 11k fra motpartens forsikring i tillegg

Lenke til kommentar

Skal du selge en bil med 330k km for 3-4 x innkjøps pris? Virkelig blitt bilforhandler du :p

Kilometer under typ 5-600 000 har fort ikke så mye å si på prisen på en mercedes så lenge service osv.. er fulgt

 

 

Det er ikke slik at en NAF-test avdekker alle mulige feil. Eksempelvis er en mindre lekkasje fra luftfjæring noe som sjelden avdekkes av NAF samtidig som det fort kan forverres så fort bilen blir tatt i bruk av ny eier..

Kan skrive under på dette, trodde først det var luftbelgen på høyre side bak som var gått på min, var innom verksted for at de skulle se på problemet, bilen hevet seg med en gang de løftet den og den dag i dag er det kanskje 1 av 5 dager den er lav på høyre side, fyren på verkstedet mente det kunne være fukt i luftsystemet, siden både kompressor og belger fungerer, men de skulle ha oppimot 5000 for å sjekke om det faktisk var problemet... (dette er ikke airmatic, men "vanlig" luftdempere på 211 facelift

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at en NAF-test avdekker alle mulige feil. Eksempelvis er en mindre lekkasje fra luftfjæring noe som sjelden avdekkes av NAF samtidig som det fort kan forverres så fort bilen blir tatt i bruk av ny eier..

Jo, men akkurat slikt er jo grunnen man kjøper billig og selger dyrt som bilforhandler. Det er jo aldri uten risiko, og det er jo stort sett risiko man tar seg betalt for

Lenke til kommentar

Så utrolig skuffende det ikke finnes én ordentlig salgsportal for biler i Norge. Hverken Finn eller Broommarked har jo noe særlig søkemuligheter for utstyr.

 

Finn har vel bare 4-5 valg... Dekk, motorvarmer, og noe annet.

 

Jeg skulle gjerne sett man kan søke etter bil med spesifikt utstyr slik som Autoscout I Tyskland.

 

Huke av på veldig spesifikke ting så kun biler med x og x kommer opp. Feks 'stasjonsvogn', 'adaptiv cruise', 'motorvarmer, drivstoff' istedenfor å bruke søkeord på Finn og få 50 biler uten utstyret du leter etter...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å si at finn er en dårlig side er ganske absurd... Markedet i Norge er alt for lite til at det har noen hensikt å skille på mer enn det som finnes.

Helt korrekt, bruker man de filtrene som er tilgjengelig ender man ikke opp med så mange treff uansett.

 

Testet med en Golf (som det ikke akkurat få av). Filterne jeg brukte:

 

Ikke eldre enn 2015

 

I Rogaland, Hordaland og Vest-Agder

 

Bensin max 125hk

 

Manuell

 

5dørs kombi

 

Og det ga meg 8 treff, tar ikke akkurat mange sekundene å se igjennom om noen av dem er aktuelle.

Lenke til kommentar

Helt korrekt, bruker man de filtrene som er tilgjengelig ender man ikke opp med så mange treff uansett.

 

Testet med en Golf (som det ikke akkurat få av). Filterne jeg brukte:

 

Ikke eldre enn 2015

 

I Rogaland, Hordaland og Vest-Agder

 

Bensin max 125hk

 

Manuell

 

5dørs kombi

 

Og det ga meg 8 treff, tar ikke akkurat mange sekundene å se igjennom om noen av dem er aktuelle.

Det er jo forsatt et veldig bredt spekter. Du fikk nok få treff fordi du valgte manuell på en bil nyere enn 2015 der automat begynner å ta over.

 

Jeg skulle gjerne likt å se man kan huke av for flere ting. Når man legger ut bilen huker man av for tusen ting som feks adaptiv cruise. Når man søker burde man også kunne huket av på slikt.

 

Jeg skulle gjerne hatt et automatisk søk på 'A6 2006-2010, 2.7TDI/3.0TDI, adaptiv cruise control' som er veldig sjelden på disse. Søker jeg med søkeord dukker det opp 30 resultater feks.

Lenke til kommentar

Ganske grei mengde filter på Finn ja, det eneste jeg savner er å kunne sortere etter type skilt (hvis noen) og hvor mange måneder den er EU-godkjent.

Grei mengde filter?

 

Eneste utstyret jeg kan huke av for å søke er 'Skinn, DAB+, Hengerfeste, Motorvarmer og Navigasjon'

 

I alle andre verdens land kan man huke av for alt fra adaptiv cruise, til HUD, hva slags farge på interiør osv.

Lenke til kommentar

Grei mengde filter?

 

Eneste utstyret jeg kan huke av for å søke er 'Skinn, DAB+, Hengerfeste, Motorvarmer og Navigasjon'

 

I alle andre verdens land kan man huke av for alt fra adaptiv cruise, til HUD, hva slags farge på interiør osv.

 

Ja for min del så, ikke noe viktig for min del om det er hengerfeste, navigasjon osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er jo forsatt et veldig bredt spekter. Du fikk nok få treff fordi du valgte manuell på en bil nyere enn 2015 der automat begynner å ta over.

 

Jeg skulle gjerne likt å se man kan huke av for flere ting. Når man legger ut bilen huker man av for tusen ting som feks adaptiv cruise. Når man søker burde man også kunne huket av på slikt.

 

Jeg skulle gjerne hatt et automatisk søk på 'A6 2006-2010, 2.7TDI/3.0TDI, adaptiv cruise control' som er veldig sjelden på disse. Søker jeg med søkeord dukker det opp 30 resultater feks.

Jeg fikk kun 3 treff:

https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_effect_from=160&engine_effect_to=241&engine_fuel=0%2F2&make=0.744&model=1.744.840&q=%22cruisekontroll+adaptiv%22&year_from=2006&year_to=2010

 

Bare bruk hermetegn på det du søker etter.

På finn blir det da: "cruisekontroll adaptiv"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...