Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Er på markedet for å få fraktet en bil fra Oslo til Tromsø. Kom over et firma som heter Autolink. Noen som har erfaring med disse, og som kan si noe om hvor seriøse de er?

 

Evt så tar jeg gladelig imot tips til andre forslag :) :)

Hør med Evenås også

Skal gjøre det! :)

Lenke til kommentar

Hva slags bil er det du skal ha fraktet nordover? 

En e39 520

 

 

 

edit: Ville koste omlag 7000 riksdaler for å få fraktet bilen til Autolink sin endestasjonen i Narvik. Altså 3,5 timer sør for Tromsø. Så da koster jeg heller på meg 2000 for to flybilletter til Oslo så kjører jeg nordover igjen :)

 

Hva anbefales? Å kjøre Sverige om kysten? Dvs. Sundsvall, Umeå, Luleå osv eller kjøre inni landet? Østersund, Jokkmokk osv.

 

Det er 4 mil som skiller rutene, men nesten 50 minutter raskere å kjøre via Østersund

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Hvis jeg møter hos SVV med skiltene på bilen for å godkjenne senk når bilen er begjært avskiltet for manglende EU, tar de alltid skiltene da eller er det verdt å prøve? Hvis jeg skal ta dem av og hente prøveskilter så reagerer de vel sikkert på at jeg ikke har levert inn skiltene uansett, eller? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Har time på tirsdag, og har allerede påtatt meg oppgaven å finne noen som kan ta hjulstilling på dagen i morgen, ta kontrollen og også hente noen lånehjul før kl 15 i Oslo. Om jeg skal rekke å levere skilter og hente prøveskilter i tillegg må jeg være jævlig rask iallefall. 

Lenke til kommentar

Har time på tirsdag, og har allerede påtatt meg oppgaven å finne noen som kan ta hjulstilling på dagen i morgen, ta kontrollen og også hente noen lånehjul før kl 15 i Oslo. Om jeg skal rekke å levere skilter og hente prøveskilter i tillegg må jeg være jævlig rask iallefall.

Du oppga vel skilt når du bestilte time, nevnte de ikke noe om manglende kontroll?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Du oppga vel skilt når du bestilte time, nevnte de ikke noe om manglende kontroll?

Booket time på nett.

 

 

Eneste det innebærer er at du må ta med deg skiltene dine.

Ja, får bare gjøre det i morgen. Skal ringe en runde og finne noen som tar kontroll først så får jeg bare planlegge litt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...