Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hengervekt er jo også etter hvor mye bilprodusenten "gidder" å sertifisere den for. Amerikanske biler pleier jo å ha nesten ingenting tillatt, trolig fordi de som skal slepe noe kjøper pickup-truck, og alle de amerikanske produsentene dekker det segmentet.

Er morsomt å se hvordan amerikanere som resultat av dette reagerer på vanlige biler med henger eller campingvogn - de tror det er både livsfarlig og umiddelbart uopprettelig skade på bilen om man drar en 750kg henger med en stasjonsvogn.

Du kan se dem gå bananas på Reddit om noen poster et bilde av noen som frakter en sofa med en standard SUV eller sedan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Hengervekt er jo også etter hvor mye bilprodusenten "gidder" å sertifisere den for. Amerikanske biler pleier jo å ha nesten ingenting tillatt, trolig fordi de som skal slepe noe kjøper pickup-truck, og alle de amerikanske produsentene dekker det segmentet.

Er morsomt å se hvordan amerikanere som resultat av dette reagerer på vanlige biler med henger eller campingvogn - de tror det er både livsfarlig og umiddelbart uopprettelig skade på bilen om man drar en 750kg henger med en stasjonsvogn.

Du kan se dem gå bananas på Reddit om noen poster et bilde av noen som frakter en sofa med en standard SUV eller sedan.

 

Ironien er jo at flesteparten av de over dammen veier mer enn en sofa.

Lenke til kommentar

Jeg har den som Nlklas linka til. Hatt den i ca. 5 år og har blitt brukt en del. Fungerer like bra fortsatt. Veldig fin til å jekke opp en hel side om gangen når jeg polerer kanaler osv. på biler. :)

 

Eneste er at den er litt hard når man skal slippe trykket.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

 

Det der er nødt å være den samme jekken. Jeg har Biltema-versjonen selv og den har støre hjul, slark og stempel som siger etter et par års hard bruk.

 

Anbefaler sånn jekk som dette med fotpedal, det er magisk:

 

garasjejekk-5-tonn-lang.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Big Red i 3 år nå uten problemet, neste som jeg har måttet gjøre er å stramme skruene som holder front rulla("hjulet") på plass. Jeg skulle gjerne hatt større jekk selv, men mtp jeg ikke har garasje å skru i og må flytte på alt utstyr hver gang jeg skal skru, så orker jeg ikke noe tyngre. 

 

Brukt på Passat STV og Polo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...