Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og i mitt tilfelle så åpner jeg ett dataprogram fra produsenten av bilen som inneholder detaljerte diagrammer vis det er noe jeg lurer på når det gjelder bilen :D . Og gjør jobben selv :)

Jeg har selv tilgang på et moderne verksted med utstyr deretter, men foretrekker å sette bilen bort på service når prisen på dette er så lav som den faktisk er.

 

Er fint å tusle ned til sentrum og gjøre unna dagens gjøremål mens bilen får en velfortjent service. Videre er jo bilen min fortsatt såppas 'ny' at jeg faktisk foretrekker at folk med kompetanse rundt denne bilen tar seg av vedlikeholdet. (Her sikter jeg mer på biten som omhandler inspeksjon.)

 

Når det er sagt så hadde jeg gjort det alt selv hadde det vært snakk om en eldre bil.

Lenke til kommentar

Originalpoliti Gavekort? :D Tror du helt seriøst at du klarer å merke forskjell mellom et pod-filter og den originale luftfilterboksen? 

 

Jeg forteller deg ikke hva du skal gjøre. Jeg sier at det å suge varm motorluft ikke alltid er verdt litt induksjonslyd.

 

edit: Heller ikke moro å skifte LMM en gang i uka.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Om luftfilteroljen kommer til å slippe filteret og ødelegge LMM var jo hovedgrunnen til at jeg spurte.

Uansett skrev jeg vel at jeg var klar over at det ikke kom til å gi noe effekt i det hele tatt. De to hestene jeg mister er jeg villig til å ofre for lyd, et valg jeg hadde tatt før jeg spurte om LMM og K&N.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Og du ble overrasket når et forum stappet med bedrevitere ville gi deg sine to cent?

 

Vi snakker nok mer enn to hestekrefter, spesielt hvis du ikke bruker tid på å skjerme innsuget og du sitter mye i trafikk og koker motorrommet. Problemet er uansett at oljefilter kan skade LMM. K&N vil selvsagt benekte dette, men har hørt fra mange respekterte tunere/mekanikere at dette er en reelt problem på slike hot-wire systemer med veldig lav toleranse.

Lenke til kommentar

Hva slags luksusbil i millionklassen 4dørs sedan ville dere valgt? Type S-klasse, bil som er både rask, men god å sitte i mange timer i strekk, og holder seg god. Sett litt på Finn for morroskyld, og det jeg synes er mest interessant er de få Masserati’ene som ligger der ute, mtp at de ikke er et veldig vanlig syn sammenlignet med for eksempel en Porsche Cayenne eller Panamera, men så også en Lexus LS F på Finn til like under en million, som var ganske kul også.

Lenke til kommentar

Det tok altså bare 2 år fra jeg kjøpte bremsene til de ble montert (fikk god pris da) 

 

Skiver og klosser fra EBC på alle fire hjørner: 

 

post-91749-0-15620800-1460361914_thumb.jpg

 

post-91749-0-89493300-1460361911_thumb.jpg

(vinterfelger på fremdeles..) 

 

 

Godt jeg byttet, for fant ut at bremsebelegget belegget hadde løsnet på ene klossen fremme og andre var skeivslitt ned til slitasjevarsleren. 

 

Klarte å knekke låsen på sliteasjevarslerkontakten, så nå piper bilen noe fææælt (går inn og ut av kontakt..) 

Lenke til kommentar

Hva slags luksusbil i millionklassen 4dørs sedan ville dere valgt? Type S-klasse, bil som er både rask, men god å sitte i mange timer i strekk, og holder seg god. Sett litt på Finn for morroskyld, og det jeg synes er mest interessant er de få Masserati’ene som ligger der ute, mtp at de ikke er et veldig vanlig syn sammenlignet med for eksempel en Porsche Cayenne eller Panamera, men så også en Lexus LS F på Finn til like under en million, som var ganske kul også.

 

Hvor ny snakker vi, da? S-klassen er klassens konge blant nybilene, i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...