Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor gamle er bilene dere får ned i 0,6-0,7 i forbruk? Greie motorstørrelser? Jeg ligger for det meste over literen, gjerne 1,2 ved bykjøring, men bilen min er ikke akkurat bygget for drivstofføkonomi - 2,8 l turbo fra 2000.

Jeg har hatt min bil ned i 0,96 liter på mila en gang, på småkjøring ligger jeg på 1,6 til 2 liter på mila sånn ca.

 

På langkjøring bruker jeg som regel ca 1,1 liter på mila når jeg har det trivelig på tur.

 

Bilen min er visst heller ikke laget med spesielt stort fokus på drivstofføkonomi, 5 liters V8 på 306hk og rundt 2 tonn å dra rundt på :)

 

Offisielle tall sier:

Forbruk per 10 km

-bykjøring 1,82 liter

-langkjøring 0,92 liter

-snitt 1,23 liter

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Det begynner å bli røslig forbruk når du nærmer deg 2 liter på mila... Det er en E500 S211 du har, hvis jeg husker riktig? Ikke ekstremt langt unna de offisielle tallene i hvert fall.

 

Ser de offisielle tallene for min er:

By 1,64

Landevei 0,80

Snitt 1,09

 

Det laveste jeg har klart er 0,99, og har et snitt på kanskje 1,15-1,20. Jaja, uansett ikke bensinen som koster mest når det gjelder bilholdet.

Lenke til kommentar

Har lyst til å foliere interiørlistene i bilen min, men er livredd for å bryte dem. Har ikke prøvd å ta dem av, regner med det bare er festet med klips og at det er ganske enkelt sånn sett, men jeg er ei kløne noen ganger. Er det mulig å få kjøpt ferdig folierte/lakkerte lister på nett? I så tilfelle til hvilken pris? Det jeg derimot gruer meg til er å prøve å klipse av interiørlista rundt girkassa, forstår egentlig ikke hvordan det går seg til? Er snakk om en Audi A4 B6, om det skal ha noe å si. 

Lenke til kommentar

Har lyst til å foliere interiørlistene i bilen min, men er livredd for å bryte dem. Har ikke prøvd å ta dem av, regner med det bare er festet med klips og at det er ganske enkelt sånn sett, men jeg er ei kløne noen ganger. Er det mulig å få kjøpt ferdig folierte/lakkerte lister på nett? I så tilfelle til hvilken pris? Det jeg derimot gruer meg til er å prøve å klipse av interiørlista rundt girkassa, forstår egentlig ikke hvordan det går seg til? Er snakk om en Audi A4 B6, om det skal ha noe å si. 

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/suedetrim.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Definerer grei motorstørrelse, 1.4 TSI 140HK med ACT i tillegg  :tease:

Tja, grei motorstørrelse kan vel kanskje være når man ikke savner krefter ved vanlig hverdagskjøring. Du har vel da kanskje en relativt lett, nyere bil?

 

Ja, Polo 2014, har vel egenvekt på rundt 1200 .

Så den flyter jo helt greit i trafikken :) 

Lenke til kommentar

 

Har lyst til å foliere interiørlistene i bilen min, men er livredd for å bryte dem. Har ikke prøvd å ta dem av, regner med det bare er festet med klips og at det er ganske enkelt sånn sett, men jeg er ei kløne noen ganger. Er det mulig å få kjøpt ferdig folierte/lakkerte lister på nett? I så tilfelle til hvilken pris? Det jeg derimot gruer meg til er å prøve å klipse av interiørlista rundt girkassa, forstår egentlig ikke hvordan det går seg til? Er snakk om en Audi A4 B6, om det skal ha noe å si. 

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/suedetrim.html

 

Grøss, blir ikke semsket skinn på meg iallefall. Sjekka på eBay og ferdig lakkerte lister var dyrere enn det er verdt syns jeg, så da får jeg ta saken i egne hender. Det står ingenting her om hvordan man klipser av panelet i midten dog, altså rundt giren, er det jeg er litt bekymret for å bryte. Ser derimot litt enklere ut enn jeg hadde trodd å løse listene på døra, så tror nok det skal gå bra. :) Takk for svar! 

Lenke til kommentar

 

 

Har lyst til å foliere interiørlistene i bilen min, men er livredd for å bryte dem. Har ikke prøvd å ta dem av, regner med det bare er festet med klips og at det er ganske enkelt sånn sett, men jeg er ei kløne noen ganger. Er det mulig å få kjøpt ferdig folierte/lakkerte lister på nett? I så tilfelle til hvilken pris? Det jeg derimot gruer meg til er å prøve å klipse av interiørlista rundt girkassa, forstår egentlig ikke hvordan det går seg til? Er snakk om en Audi A4 B6, om det skal ha noe å si. 

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/suedetrim.html

 

Grøss, blir ikke semsket skinn på meg iallefall. Sjekka på eBay og ferdig lakkerte lister var dyrere enn det er verdt syns jeg, så da får jeg ta saken i egne hender. Det står ingenting her om hvordan man klipser av panelet i midten dog, altså rundt giren, er det jeg er litt bekymret for å bryte. Ser derimot litt enklere ut enn jeg hadde trodd å løse listene på døra, så tror nok det skal gå bra. :) Takk for svar! 

 

Vet ikke om du har manuell eller automat, men slenger ut denne. Kanskje den hjelper deg 

http://forums.bigskyeuro.com/viewtopic.php?f=55&t=1990

Lenke til kommentar

Blandet kjøring for meg blir litt over en liter på mila. Kjørte 450km på 47 liter. 1992 Legacy Turbo med +/- 230hk og firehjulstrekk. Ikke alt så ille forbruk for en så gammel bil spør du meg, spesielt med tanke på effekten. Gammel 2002 Golf vi hadde før med 2.0 115hk hadde samme forbruk feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...