Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Foretrekker de du kobler rett til hjulene.

..? Var ikke disse rett på hjulene?
 

 

Nei, ikke slike du kjører på som ski uten festning. Men slike du kobler rett på.

 

Klarer ikke huske hva de heter, beklager.

 

De faila med reklamering

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Noen her som vet om frivillige brannmenn har rett til å bryte veiregler når de skal rykke ut? Har en kamerat som ofte kjører det dobbelte av fartsgrensen og kjører på rødt lys i privatbilen med nødblinken på når han får melding om brannalarm. Jeg syns det er greit, men er det noen regler rundt dette? Kompetansebevis eller noe?

Lenke til kommentar

 

Av og til er det visst greit å bo i saksøk-hvemsomhelst-for-hvasomhelst-landet.. Tilbakekjøp og cash til VW-eiere i USA, ingenting til europeere i nøyaktig samme situasjon:

http://www.dagbladet.no/2016/04/21/nyheter/samferdsel/industri/volkswagen/motor/43951017/

 

 

http://www.dagbladet.no/2016/04/22/nyheter/innenriks/biler/utslipp/43971838/

Det er bra at de sjekker resultatet, men i USA skal de trossalt kjøpe tilbake hundretusener av biler og gi alle eiere 40.000 cash - at VAG godtar den ordningen over there men sier vi bare kan glemme å få det her oppleves noe urettferdig..
Lenke til kommentar

VW har jo hatt enorme investeringer i USA over de siste ti årene og hadde/har ambisjoner om å bli verdens største bilprodusent. Jeg tror amerikanske myndigheter var godt klar over at nesten alle de store bilselskapene jukset, og de valgte å gå etter det utenlandske selskapet de kunne melke mest mulig penger ut av. Samtidig har jo amerikanske myndigheter hatet diesel i alle år og VW hadde laget flere reklamekampanjer der de prøvde å overtale folk i statene om at diesel er løsningen på drivstoffkostnader.

 

VW kunne jo nektet å samarbeide med myndighetene og si at dette er urettferdig fordi alle andre gjør det også, men det er nok ikke den beste veien å gå. Jeg tror de vil prøve å legge dette bak seg så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Grov/ bråkete motor, treg og gammeldags automat.

Listen over problemer er lang, ta en titt her: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volvo/v70xc70-2000/?section=good

Se heller etter en bensin, f.eks 2.0 turbo, de virker å være mindre trøbbel med. 

Uansett hva du går for, sjekk den grundig og ikke betal en krone mer enn absolutt nødvendig, er gamle biler dette her og problemer VIL oppstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som vet om frivillige brannmenn har rett til å bryte veiregler når de skal rykke ut? Har en kamerat som ofte kjører det dobbelte av fartsgrensen og kjører på rødt lys i privatbilen med nødblinken på når han får melding om brannalarm. Jeg syns det er greit, men er det noen regler rundt dette? Kompetansebevis eller noe?

Selvfølgelig er det ikke greit at en person som hverken har godkjent kjøretøy eller uttrykningstrening kjører gris på offentlig vei.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Volvo V70 D5 163hk diesel automat, 2002 modell.

 

Er dette et dumt kjøp?

 

Hva skal jeg se etter når jeg skal gå å kikke på den?

Hva er typiske feil?

Vi hadde en slik, bare 2L bensinturbo. Kjempe kjøremaskin! Veldig behagelig, deilige seter, ok sprek motor.

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

 

Kjempe kjøremaskin!

RLY?

Har kjørt en lang rekke Volvoer, og jevnt over er det noen av de mest triste bilene å kjøre.

Lite følelse og tilbakemeldinger fra ratt og pedaler, og noe tungkjørt mange av de.

Jeg syns det. Satt bra i den, null problem å kjøre ned til Danmark i ett strekk. Jeg har kjørt biler som har vært langt kjipere enn den..

Lenke til kommentar

Liker å mekke på bil, så det er ikke problem å da går vedlikeholdskostnadene ned ganske så mye*!

 

Har ikke mer penger en det å bruke.

 

Har kikket på rundt om 2001-2003 modeller, alt fra Volvo V70 til BMW 5 serie og Mecedes E serie, må ha stor bil pga hundebur.

Automat og diesel er et must egentlig så lenge prisene er så lave som de er (under 10kr/l her jeg bor)

 

 

Ang Volvo V70 jeg har funnet meg som jeg skal kikke på, så er de fleste servicer fulgt, girkasse flushet osv, samt jeg kommer til å ta storservice på den uansett viss jeg går for den, det gjelder egentlig de fleste bilene jeg vurderer.

Denne bilen jeg ser på så skal bilen på eu godkjennelse nu, å han garanterer bilen eu godkjent før salg, å jeg kjenner eier av verksted han bruker, så jeg vet hva jeg får.

 

Men var egentlig mest feil o.l. jeg var ute etter å det har jeg fått en link på over her.

 

Har kjørt en XC70 2005 eller 2006 modell og det var en god kjøremaskin med god komfort, men så har ikke jeg hatt noe ny bil heller tidligere, så vanskelig å sammenligne egentlig, beste bilen jeg har eid var en Audi A4 2.8L V6er quattro 1996modell. Lå helt fantastisk på veien og var behagelig å kjøre, men alt for dyr i drift :S

Kommer nok kanskje til å chippe bilen kun for å få ned forbruk osv.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Som du ser, så er feillisten lang som et vondt år. 

Likevel, finner du et godt eksemplar og er heldig ellers, kan det funke meget bra.

Hvor mye skal du gi for denne da?

Jeg syns Volvo dieselmotoren er i overkant støyete og hadde nok ikke taklet den sånn sett.

Så er jeg ikke så nøye på drivstofforbruket siden det er bare en bitteliten del av bilholdet uansett, vedlikehold og verditap er som regel mye mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...