Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller finndel.no . Da finner du brukte motorer hos de forskjellige bilopphuggeriene.

 

 

Bytte dynamo på Hyundai SF tar 2t for en som har skrudd før gitt :p . Skjønner ikke hvorfor det blir gjort så vanskelig å gjøre enkle ting. Hvorfor skal man måtte ta av ett dekk for å komme til strammer på viftereim. Helt idiotiske løsninger.

Lenke til kommentar

 

 

Får man Golf/Passat GTE i 4Motion?

Niks.

Prøvde en sånn når svogeren min hadde hjemme for prøvekjøring.. Dro greit, men maken til torque steer..

Synes ikke den napper så mye i rattet, men for meg virker det som om det er et generelt problem med FWD-biler på MQB-plattformen at de spinner veldig lett. Firehjulsdrevne modeller er langt bedre.

Jo, skal nevnes at det var vått når jeg testa den, så den spant litt vekselvis på høyre og venstre hjul, men var noe torque steer ute å gikk, har hørt at de er for spinkle i forestillingen ift power de kan levere ut på en gang

Lenke til kommentar

 

 

Synes ikke den napper så mye i rattet, men for meg virker det som om det er et generelt problem med FWD-biler på MQB-plattformen at de spinner veldig lett. Firehjulsdrevne modeller er langt bedre.

 

 

Det er vel mer noe som generelt kjennetegner FWD-biler etter min erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Haaater å knekke bolter. 

Prøvde å få ut en bolt av elbowen, men ga opp etter 30 min og kjøpte en brukt istedenfor å kåle. 

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

Dynamo er ikke allverdens jobb. Det spørs litt på bilen.

 

Bilen min er parkert for vinteren, så jeg låner min far sin R129 SL 300. Jeg må virkelig avskilte bilen min oftere. :wee:

Det spørs veldig på bilen..

På bilen min er det nødvendig å løsne motorfeste høyre side, og å koble fra radiator blant annet..

I sommer var jeg på tur med mitt søskenbarn i hans Mercedes W202,han visste at dynamo var dårlig så vi tok med oss en reserve.Etter noen timer kjøring så tok dynamo kvelden når all strøm var borte.Vi stoppet midt i ødemarka og byttet dynamo på en halvtime.
Lenke til kommentar
 
I sommer var jeg på tur med mitt søskenbarn i hans Mercedes W202,han visste at dynamo var dårlig så vi tok med oss en reserve.Etter noen timer kjøring så tok dynamo kvelden når all strøm var borte.Vi stoppet midt i ødemarka og byttet dynamo på en halvtime.

 

Gjorde det samme selv på min 97 Primera en gang i tiden. Veldig lett og kjapt gjort. Stoppet bare på en parkeringsplass og byttet.

Lenke til kommentar

Ja, man merker fort forskjell på hvor lett det er på ett eldre kjøretøy med god plass i motorrommet kontra en moderne bil med alle mulig greier i motorrommet og trangt som fy. Kan forstå den som vegrer seg for å å gjøre noe selv når det første man ser når man titter oppi motorromet er plast og dårlig med plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...