Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

 

Var en eldre Peugeot stasjonsvogn faktisk ;) . Den hadde det originalt og hadde helt fenomenal framkomelighet også.

 

Jeg gjetter 505! Vi hadde en slik da jeg var liten. 505 GTi stv. Gikk som et uvær. Neida, gikk som en gammal dass, men hadde bakhjulstrekk da.
505 har LSD ja , jeg har en 505 turbo selv artig bil bil det :-) post-111084-0-23741200-1449745919_thumb.jpg Endret av boundishh
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Er det noen biler igjen på markedet som ikke har pustehjelp?

Pga. utslippskravene som blir stilt den dag i dag har de fleste motorer pustehjelp.

Det er nesten ikke mulig å bygge motorer på gamle måten lengre og samtidig møte utslippskravene.

 

Et av de få unntakene jeg kommer er Mazda, de har sett bortifra pustehjelp, og heller satset på sin SkyActiv-teknologi.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og folk som kjører med tåkelys på kvelden burde henges.... det er ikke kult, det er bare støgt og blender.

Det blender ved brukav nærlys og tåke. Park og tåke er bedre etter min mening.

Men såklart, men ingen tåke er det beste.

Park- og tåkelys på kvelden?

Det er ganske mørkt, på flere vis.

Med tanke på blending foretrekker jeg det ja :p I Trondheim bruker ungdommer stort sett park og tåke stort sett hele tiden.

40-50 åringer bruker nærlys å park, .. Pleier å blinke med fjernlysa på de hvis det er helt jævlig. Det verste er fjernlys å tåke, ughh

På min Legacy Turbo lyser tåkelysa ikke mer enn parklysa, så for meg er det bare tut og kjør med nær og tåkelys hvis jeg skal se ekstra tøff og sterk ut, uten at jeg blender noen.

Lenke til kommentar

På min Legacy Turbo lyser tåkelysa ikke mer enn parklysa, så for meg er det bare tut og kjør med nær og tåkelys hvis jeg skal se ekstra tøff og sterk ut, uten at jeg blender noen.

Hva slags pærer har du i tåkelysene? Har du byttet til 5w ?

 

Dette høres ikke riktig ut, selv om de gir dårlig sikt for deg kan de utmerket godt blende motgående trafikk vesentlig.

De kan også blende deg selv en del dersom de lyser opp området like foran bilen.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at en i nabolaget (som jeg snaut har hilst på) har kjøpt seg en nogenlunde gammel Passat. Vi bor i en ganske drøy bakke og jeg er av typen som digger å se folk slite med å komme seg opp, mens jeg med firehjulstrekk har null problemer. Men uansett... Jeg har sett at denne bilen har et 4-Motion klister på bakluka, som en hver normal folkevogn med firehjulstrekk har. Men tingen er at når jeg søkte den opp i biltilsynet app'en så står det at den bare har drift på én aksel. Hvordan kan det ha seg? Den er bruktimportert, er det noe man kan "glemme" å fylle inn, eller har den kanskje rett og slett bare byttet luke med en bil som hadde 4-Motion, grunnet rust eller noe annet?

Lenke til kommentar

Jo mer du poster i denne tråden poop, jo mer skjønner jeg hvorfor du til stadighet blir stopp "uten grunn" av polisen.

Tenkte når jeg postet at det sannsynligvis var noen som skulle prøve å være morsom og ta posten min seriøst. Kjører ikke med nær og tåkelys, nei. Det var kun litt hets mot bimmerguttene i området her som synes de ser tøffere ut med nær og tåkelys.

 

Hva slags pærer det er i tåkelysene mine vet jeg ikke, og det er ikke vesentlig for meg heller da jeg aldri bruker tåkelyktene, ihvertfall ikke sammen med nærlys. De lyser ihvertfall opp bakken like mye som parklysene bare at de er lenger ned.

Lenke til kommentar

Den er bruktimportert, er det noe man kan "glemme" å fylle inn, eller har den kanskje rett og slett bare byttet luke med en bil som hadde 4-Motion, grunnet rust eller noe annet?

Kjenner en som importerte en A4 "quattro" fra Tyskland (altså med oppgitt firehjulstrekk). Etter mistenkelig oppførsel på vinterføre fant han ut at firehjulstrekken var bløff. Fikk aldri penger igjen, tror jeg.

Lenke til kommentar

Pga. utslippskravene som blir stilt den dag i dag har de fleste motorer pustehjelp.

Det er nesten ikke mulig å bygge motorer på gamle måten lengre og samtidig møte utslippskravene.

 

Et av de få unntakene jeg kommer er Mazda, de har sett bortifra pustehjelp, og heller satset på sin SkyActiv-teknologi.

Er det ikke bare en positiv ting at motorer er mer effektive?
Lenke til kommentar

 

Pga. utslippskravene som blir stilt den dag i dag har de fleste motorer pustehjelp.

Det er nesten ikke mulig å bygge motorer på gamle måten lengre og samtidig møte utslippskravene.

 

Et av de få unntakene jeg kommer er Mazda, de har sett bortifra pustehjelp, og heller satset på sin SkyActiv-teknologi.

Er det ikke bare en positiv ting at motorer er mer effektive?

 

Ikke alltid. Holdbarhet for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Den er bruktimportert, er det noe man kan "glemme" å fylle inn, eller har den kanskje rett og slett bare byttet luke med en bil som hadde 4-Motion, grunnet rust eller noe annet?

Kjenner en som importerte en A4 "quattro" fra Tyskland (altså med oppgitt firehjulstrekk). Etter mistenkelig oppførsel på vinterføre fant han ut at firehjulstrekken var bløff. Fikk aldri penger igjen, tror jeg.

 

 

Hmm, den er lei... :hm: Da får jeg bare vente til første snøfall kommer! Finner nok fort ut om det er grevling eller ikke han kjører. :wee:

Lenke til kommentar

 

 

Den er bruktimportert, er det noe man kan "glemme" å fylle inn, eller har den kanskje rett og slett bare byttet luke med en bil som hadde 4-Motion, grunnet rust eller noe annet?

Kjenner en som importerte en A4 "quattro" fra Tyskland (altså med oppgitt firehjulstrekk). Etter mistenkelig oppførsel på vinterføre fant han ut at firehjulstrekken var bløff. Fikk aldri penger igjen, tror jeg.
Den er sur. Er en grunn til at jeg alltid handler fra merkeforhandler i Tyskland.

 

Sist jeg skulle være med og hente en avtalt bil for svigers viste firmaadressen seg å være et bolighus med metallskodder(!) på vinduene - firma og eier var ikke å se. Etter 14 anrop svarte noen, og ga en ny adresse. Dette var et industriområde, og i et falleferdig bygg med finér på vinduene(!) ble vi møtt av ikke mindre enn 4 østeuropeere. Det sto en del biler i det dårlig belyste bygget, inkludert vårt "strøkne" eksemplar.

Den sto jo dessverre litt innesperret for prøvekjøring da, men etter overtalelse skulle de starte den for oss - en av fyrene tar frem en skinnpung full av nøkler fra innerlomma og finner omsider den riktige (ja, vi har allerede innsett at dette er shady as fuck). Bilen starter, og etter 30 sek på tomgang stiger turtallet brått 1000omdr. av seg selv. "Yes, it does like dis sometimes, it is nothing wrong, dont worry!" - jaha. Og det manglende tanklokket? Jo, han hadde bare hatt bilen til disco(!) i går kveld, og noen hadde revet det av - "we can send new one in the mail, no problem!" - jaha.

Vi takk men neitakket oss sakte baklengs ut av skuret for ikke å bli skutt i ryggen, og kjørte raka vegen til Audi Zentrum Hamburg og fant noe annet.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...