Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har en god forklaring hvorfor det alltid er en Audi i ræva på meg? Jeg skal ikke ta alle under en kam, men finner det pussig at jeg stadig ser denne grillen i bakspeilet om bilen ligger tett opptil min egen. Ser denne samme trenden også finnes i utlandet, hvor blant annet Clarkson har kommentert samme greie.

Lenke til kommentar

Blir legacy og impreza levert med diffsperrer både fremover og sidelengs?

Hah, nei. De har en viskosediff i senter med spenn på 5kg/100rpm aka nesten åpen. Til sammenligning kjører rallycross med 20kg/100rpm som er tilnærmet sveist.

 

Det gjelder impreza na og wrx, min na har åpen diff foran og bak, originalt, samme gjelder na legacy.

Wrx har en slapp viskosediff bak, det har alle forester modeller også. Åpen foran.

 

Wrx sti har det beste drivverket med strammere senterdiff og avhengig av år enten lamelldiff eller drevdiff(suretrac) bak og foran. Noen av de har åpen foran

 

Så god fremkommelighet har de helt til de løfter et hjul.. Jævla drittfiretrekk i visse situasjoner

Endret av Puffet Ris
Lenke til kommentar

 

 

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

Volvo XC serien tror de eier veiene.

Hasardiøse forbikjøringer og presser seg frem.

Må ikke glemme Tesla

 

Mange bytter fra bmw til tesla.

Holdningene blir med over for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

Jeg bråbremset med mye dyrere bil her i dag. Holde god fart før krysset sa og "nei fuck you" og bråbremset. Var nesten slik at jeg fikk en liten bulk.

 

 

 

 

Ute hos meg er det alltid Volvoer som limer seg fast i ræva på en. Gjerne med tåkelys og nærlys og så lyser blinklysene konstant på.

Volvo XC serien tror de eier veiene.

Hasardiøse forbikjøringer og presser seg frem.

Må ikke glemme Tesla

 

Mange bytter fra bmw til tesla.

Holdningene blir med over for å si det sånn.

 

Eller nizzan leaf.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Snakk om motsetninger. Jeg har Audi og Skoda, og det er Skodaen som får mest gjennomgå for å si det slik (konebilen - dersom noe skjærer seg så gir jeg henne skylda).

Naboen har Tesla sedan og kjører som en gammel dame. Jeg blir gal av å måtte sitte på med ham: 60 i 80-sonen, blinker til venstre inn i rundkjøringa når han skal rett frem, er det 200m til en bil kommer så kjører han ikke ut i veien foran denne bilen i frykt for å kollidere. Er det noen som evt forårsaker ulykker så er det denne naboen. Folk blir så totalt frustrerte når de ligger bak ham at jeg blir flau og synker ned i setet og lover å aldri drikke mer mens de bak brenner forbi, helt desperate og sprutrøde i hodet..

Lenke til kommentar

 

 

En ting er sikkert. Det er nok tullinger ute i trafikken. Er så flott med slike som ligger i 60km/t inn på motorveg hvor det er 100 sone. Gasspedal, hva er det for noe :p ?

De er nok like festlige som de putrer i 60 så snart det er sving eller bakketopp, men gir jernet så snart det er en strekning som er oversiktelig nok til å kjøre forbi...

Lenke til kommentar

 

Mange bytter fra bmw til tesla.

Holdningene blir med over for å si det sånn.

Jeg føler meg ganske trygg på at det er audiførerne som har gått over til Tesla.

 

Har sett eksempler på det motsatte, gått fra TMS til A6 pga crap interiør på TMS.

Men totalt sett er det nok desidert mest bmw førere som har tms.

Lenke til kommentar

De er nok like festlige som de putrer i 60 så snart det er sving eller bakketopp, men gir jernet så snart det er en strekning som er oversiktelig nok til å kjøre forbi...

 

 

Her så er det skikkelig typisk at de ligger i 70 i 80-sonen, og så snart det blir tettbebyggelse og 60-sone så fortsetter de å holde 70.

Lenke til kommentar

 

 

De er nok like festlige som de putrer i 60 så snart det er sving eller bakketopp, men gir jernet så snart det er en strekning som er oversiktelig nok til å kjøre forbi...

 

Her så er det skikkelig typisk at de ligger i 70 i 80-sonen, og så snart det blir tettbebyggelse og 60-sone så fortsetter de å holde 70.

Joda, kjenner til den sorten. De har ofte hatt.

Lenke til kommentar

 

 

 

En ting er sikkert. Det er nok tullinger ute i trafikken. Er så flott med slike som ligger i 60km/t inn på motorveg hvor det er 100 sone. Gasspedal, hva er det for noe :p ?

De er nok like festlige som de putrer i 60 så snart det er sving eller bakketopp, men gir jernet så snart det er en strekning som er oversiktelig nok til å kjøre forbi...
Åååååhrrg ja de folkene er de værste , de som kjører som om det er svart is i svingene selv om sola steker midt på sommeren, speil greier de heller ikke å bruke. Ja også har vi de som hviler på bremsepedalen igjennom hele svingen, i 95% av tilfellene er det nok å slippe gassen litt før svingen.

 

Fryktelig slitsomt og ligge bak folk som ikke greier å kjøre jevnt.

 

/rant

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...