Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

 

 

så slutt å legge ord i kjeften på folk du.

Relax dude, bare virka som du mente at jeg hadde ment det var en sleeper. Trenger ikke bli hissig for noe så lite :)
Ekke hissig, liker bare ikke folk som antar ting som ikke står der.

 

Dette er grunnen til at jeg prøver å la vær å kommentere her :-P

 

No helt annet: diffen min er gjennom tolla og på vei til meg :-D

#cantwait!

Endret av Puffet Ris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En sleeper sånn som jeg ser det er en kjedelig bil uten grunnlag for å være rask som går no styggjævelig

Minner meg om et par år siden eller noe og så jeg en annonse på finn. Det var en RS6/S6 som var bygget og tunet noe ut av helvete. Sto oppført med 1500 hk, men tunet ned til 1000 hk for hverdagslig bruk. Det var bygget bur inni (som man kunne ta av) og alt så ordentlig ut. Utenfra så den ut som en relativt vanlig sølvfarget og kjedelig A6. Noen detaljer ga den nok bort at det ikke var en standard A6, men ved et kjapt blikk så den ikke så spesiell ut. Tenk å få noe sånt akselererende forbi deg på E6.

 

Burde vel være en relativt kjent bil i Norge, da den virker ganske enestående. Noen som har hørt noe om den? Var det fakta eller skrøyt de bare på seg masse hestekrefter?

 

Høres helt vanvittig ut i alle fall.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Må si jeg blir imponert over enkelte i trafikken. Hadde en tåkelysidiot som lå å sniffa ræva mi i 30 sone like ved der jeg bor. Jaja, aldri kjørt så sakte opp bakken jeg da :p . Lå i 1 gir og rundt 5km/t. Når de legger seg i ræva på bilen når jeg ligger i fartsgrensa kjører jeg bare enda saktere :D

Lenke til kommentar

 

 

En sleeper sånn som jeg ser det er en kjedelig bil uten grunnlag for å være rask som går no styggjævelig

Minner meg om et par år siden eller noe og så jeg en annonse på finn. Det var en RS6/S6 som var bygget og tunet noe ut av helvete. Sto oppført med 1500 hk, men tunet ned til 1000 hk for hverdagslig bruk. Det var bygget bur inni (som man kunne ta av) og alt så ordentlig ut. Utenfra så den ut som en relativt vanlig sølvfarget og kjedelig A6. Noen detaljer ga den nok bort at det ikke var en standard A6, men ved et kjapt blikk så den ikke så spesiell ut. Tenk å få noe sånt akselererende forbi deg på E6.

 

Burde vel være en relativt kjent bil i Norge, da den virker ganske enestående. Noen som har hørt noe om den? Var det fakta eller skrøyt de bare på seg masse hestekrefter?

 

Høres helt vanvittig ut i alle fall.

Høres ut som noe dahlbäck racing kunne funnet på?
Lenke til kommentar

Må si jeg blir imponert over enkelte i trafikken. Hadde en tåkelysidiot som lå å sniffa ræva mi i 30 sone like ved der jeg bor. Jaja, aldri kjørt så sakte opp bakken jeg da :p . Lå i 1 gir og rundt 5km/t. Når de legger seg i ræva på bilen når jeg ligger i fartsgrensa kjører jeg bare enda saktere :D

Høres ut som at du trenger en hobby..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En sleeper sånn som jeg ser det er en kjedelig bil uten grunnlag for å være rask som går no styggjævelig

Minner meg om et par år siden eller noe og så jeg en annonse på finn. Det var en RS6/S6 som var bygget og tunet noe ut av helvete. Sto oppført med 1500 hk, men tunet ned til 1000 hk for hverdagslig bruk. Det var bygget bur inni (som man kunne ta av) og alt så ordentlig ut. Utenfra så den ut som en relativt vanlig sølvfarget og kjedelig A6. Noen detaljer ga den nok bort at det ikke var en standard A6, men ved et kjapt blikk så den ikke så spesiell ut. Tenk å få noe sånt akselererende forbi deg på E6.

 

Burde vel være en relativt kjent bil i Norge, da den virker ganske enestående. Noen som har hørt noe om den? Var det fakta eller skrøyt de bare på seg masse hestekrefter?

 

Høres helt vanvittig ut i alle fall.

Høres ut som noe dahlbäck racing kunne funnet på?

 

 

Eller Tommy Schønberg ;)

Lenke til kommentar

 

Må si jeg blir imponert over enkelte i trafikken. Hadde en tåkelysidiot som lå å sniffa ræva mi i 30 sone like ved der jeg bor. Jaja, aldri kjørt så sakte opp bakken jeg da :p . Lå i 1 gir og rundt 5km/t. Når de legger seg i ræva på bilen når jeg ligger i fartsgrensa kjører jeg bare enda saktere :D

Høres ut som at du trenger en hobby..

 

Når dem ikke bruker hue og ligger så nærme at jeg ikke ser regnr. så ser ikke poenget med å kjøre fort. Da kjører jeg sakte. Og var like ved der jeg bor. Sånne tullinger fortjener å komme litt saktere frem og jeg har ikke hast ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti en Nissan Navara D40, gjerne 2010 eller nyere? 

 

Leser litt blandede tilbakemeldinger... Det er den beste pickupen jeg har prøvekjørt hittil - sammenliknet med Dmax, L200 og Hilux. Likte den bedre enn en LC VX.

 

Men det hjelper jo lite hvis det bare er søppel.

Jeg synes Nissan har vært en av det verste i klassen siden de gikk vekk fra det stygge karosseriet sitt. Kan på ingen måte påstå jeg har vært imponert over de jeg har hatt som arbeidsbil per i dag.

Til tross for sine 180hk syntes jeg bilene virket daffe, noe som ble forsterket ved at man må ruse de opp i et par tusen omdreininger for å ta i gang med henger. Ellers synes jeg at de var noen av de dårligere i klassen når det kom til kjørekomfort også.

 

Anbefaler deg å prøve Rangeren i fra samme året og i wildtrak utgaven. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må si jeg blir imponert over enkelte i trafikken. Hadde en tåkelysidiot som lå å sniffa ræva mi i 30 sone like ved der jeg bor. Jaja, aldri kjørt så sakte opp bakken jeg da :p . Lå i 1 gir og rundt 5km/t. Når de legger seg i ræva på bilen når jeg ligger i fartsgrensa kjører jeg bare enda saktere :D

Bør være forsiktig med å gjøre det, kan fort skape trafikkfarlige situasjoner når det begynner å koke i topplokket på han bak. 

Lenke til kommentar

http://www.wsj.com/articles/consumer-reports-pulls-its-recommendation-on-the-tesla-model-s-1445363667

 

Vil ikke begynne med noe schadenfreude her, men det er godt at vi endelig får en smak av realiteten. Det er helt klart at dette er en backlash som kommer av den latterlige hypen rundt Tesla og media som elsker å skrive om alt mulig Tesla.

 

Det er neppe så ille som de skal ha det til (les: backlash), men kanskje vi kan faktisk se på Tesla som en bil nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns faktisk Mercedes har tapt seg kraftig med det "designspråket" de har kjørt i det siste.

Ikke at Mercedes noengang har hatt noe som øyeblikkelig har falt i smak (med unntak av et få modeller som du ser en gang i skuddåret). 

Hjalp heller ikke at stasjonsvogna i artikkelen så ut som en kistebil. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...