Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Delvis skrev (27 minutter siden):

Tenk å kollidert med noe sånt, sånn at den ble ødelagt. Huff  

Regner med de har skikkelig forsikring, og selve camper delen kan flyttes over på nytt chassis. 

Drømmen er å bo i noe sånt. 
Men med mindre jeg vinner førstepremien i Eurojackpot så blir det nok en drøm. 

• Liker 2
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hmm. (Tysk) Premium med god henger kapasitet - finnes det egentlig stasjonsvogn med god kapasitet?

Tenker da gjerne 3 liters dieselmotor og nærmere 3 tonn på kroken.

Man får jo X5 med 30/40d og er greit forbruk på landeveiskjøring, men så foretrekker jeg stasjonsvogn for noen årlige turer nedover Autobahn, hovedsakelig på grunn av forbruket.

Forrige 2019 E400d holdt godt under 0.8 på mila på 3000km blandet kjøring med 4 voksne og alt fra kø til 260km/t. Bikker fort 1.2 på mila så fort man passerer norsk motorvei fart i en X5 🙈

Skrevet

Darkbill skrev (33 minutter siden):

Hmm. (Tysk) Premium med god henger kapasitet - finnes det egentlig stasjonsvogn med god kapasitet?

Man får jo X5 med 30/40d og er greit forbruk på landeveiskjøring, men så foretrekker jeg stasjonsvogn for noen årlige turer nedover Autobahn, hovedsakelig på grunn av forbruket.

Forrige 2019 E400d holdt godt under 0.8 på mila på 3000km blandet kjøring med 4 voksne og alt fra kø til 260km/t. Bikker fort 1.2 på mila så fort man passerer norsk motorvei fart i en X5 🙈

Macan, tiguan, sq5 klarer alle 2700kg. Stasjonsvogner stopper på 2000kg somregel. 

Skrevet
Darkbill skrev (37 minutter siden):

Nå har jeg aldri hatt noen X5, men at de skal bruke så mye høres noe spesielt ut.

Her en X5 3.0d 2024 som har ligger på snitt forbruk på under 0,6 l/100km. Du finner sikkert biler som ligger høyere også selvsagt.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1595274.html

Skrevet
Complexity skrev (8 minutter siden):

Bare å glemme å få godkjent dette på EU kontroll?

20250804_112207.jpg

Jupp, hadde slik som den lille helt til høyre. Måtte bytta beltet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Complexity skrev (17 minutter siden):

Bare å sette seg ned å bestille nytt belte da.. Takker

Allerede gjort, fikk feilfritt belte hos hoggeren for 500,- Med frakt.

Endret av Jarmo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...