Gå til innhold

nVidia Maxwell tråden (GTX 800-serien)


kalleklovn12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet noe mer om når neste toppmodell fra NVIDIA kommer? Må ha et ekstra skjermkort til hovedgaming-maskinen min, da den nye lille lan-maskinen stikker av med mitt 780Ti.

 

Usikker på hva og om jeg skal handle, da det hadde vært surt om NVIDIA kommer med noe nytt rett etterpå :hm:

 

Det er ikke snakk om at det kommer noen nye kort i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet noe mer om når neste toppmodell fra NVIDIA kommer? Må ha et ekstra skjermkort til hovedgaming-maskinen min, da den nye lille lan-maskinen stikker av med mitt 780Ti.

 

Usikker på hva og om jeg skal handle, da det hadde vært surt om NVIDIA kommer med noe nytt rett etterpå :hm:

 

Det er ikke snakk om at det kommer noen nye kort i nærmeste fremtid.

 

Takker :)

Lenke til kommentar

20nm produksjonsteknologi er ikke tilgjengelig før juni 2014. tipper at vi ikke får 880gtx før høsten/vintern 2014

 

Nvidia har ikke en spesiel grunn til å lansere ny serie nå?

 

Blir vel kansje en "black titan" og eventuel "790" bare for å lokke massene :)

 

det finnes jo knapt spill som 780TI ikke klarer paa maks. for aa ikke snakk om 2 i SLI. spill produsenter maa faa opp grafikk nivaaet kraftig etter min mening.

Lenke til kommentar

Flere piksler vil egentlig ikke hjelpe så alt for mye, da du også får mer aliasing.

Uansett, noen merker ikek forskjell, mens andre irriterer seg vilt over trappetrinneffektene du får uten AA. Kommer en del ann på spillet også. Mange har jo på en haug av filtere som senker skarpheten i spillet, til et nivå det nærmest er uspillelig. (dog vil man tilnærmet slippe aliasing) Og om du da slenger Anti-Aliasing i miksen, så skjønner jeg godt at man ikke ser forskjell.

Spesielt vanlig å kjøre i BF4 og BF3, hvor denne funksjonen ikke blir skrudd av når du kjører "Ultra", uten å justere selv. :)

 

Jaja, Med 1440p Så er det ikke vits med AA? ikke på 1080p heller, Men jeg merker det av og til med og uten AA på 1080P

 

Nå blir det Classy i hus :D

Gratulerer. Det var på tide!

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere piksler vil egentlig ikke hjelpe så alt for mye, da du også får mer aliasing.

 

Uansett, noen merker ikek forskjell, mens andre irriterer seg vilt over trappetrinneffektene du får uten AA. Kommer en del ann på spillet også. Mange har jo på en haug av filtere som senker skarpheten i spillet, til et nivå det nærmest er uspillelig. (dog vil man tilnærmet slippe aliasing) Og om du da slenger Anti-Aliasing i miksen, så skjønner jeg godt at man ikke ser forskjell.

 

Spesielt vanlig å kjøre i BF4 og BF3, hvor denne funksjonen ikke blir skrudd av når du kjører "Ultra", uten å justere selv. :)

 

Jaja, Med 1440p Så er det ikke vits med AA? ikke på 1080p heller, Men jeg merker det av og til med og uten AA på 1080P

 

Nå blir det Classy i hus :D

Gratulerer. Det var på tide!

Tusen Takk :D , Tok ca en måned å få bestillt,men nå kommer det imorgen.hvis ikke komplett klarer å tulle det til med Pick up point :p

 

Men jeg pleier alltid å justere selv, pga før hadde jeg jo mitt `Kraftige` Gt440 :p Så pleide å justere selv for å få over 45fps :p Pleier ikke dere å justere selv? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

GM200 er vel sannsynligvis den nye toppmodellen. Vanligvis ville det vel vært normalt å kalle de GM100 eller GM110, men fordi de kommende toppmodellene vil komme litt senere og få 20nm, så tenker jeg de like så godt kaller det for GM200. Altså tilsvarende GTX 780/780Ti i dag.

 

GM204 da blir en mellomversjon, noe ala GTX 770/760 vi har i dag.

Til slutt kommer sikkert GM206 som da blir en ny budsjettmodell basert på ny produksjonsprosess (20nm) Ala GTX 750.

 

GM107/GM108 blir vel laptop og/eller en budsjettmodell basert på den samme gamle produksjonsprosessen vi har i dag og er sikkert det første vi ser fra maxwell.

Slik jeg tolket det i hvert fall. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

GM107/GM108 blir vel laptop og/eller en budsjettmodell basert på den samme gamle produksjonsprosessen vi har i dag og er sikkert det første vi ser fra maxwell.

 

Slik jeg tolket det i hvert fall. :)

Stemmer...

 

GM10x = 28nm

GM2xx = 20nm

 

GM107 blir første kortet som kommer, der er ting rett rundt hjørnet nå. Blir kort både for desktop og laptop.

Lenke til kommentar

 

GM107/GM108 blir vel laptop og/eller en budsjettmodell basert på den samme gamle produksjonsprosessen vi har i dag og er sikkert det første vi ser fra maxwell.

 

Slik jeg tolket det i hvert fall. :)

Stemmer...

 

GM10x = 28nm

GM2xx = 20nm

 

GM107 blir første kortet som kommer, der er ting rett rundt hjørnet nå. Blir kort både for desktop og laptop.

 

Ut fra navnet forventer jeg ikke vidundre når det kommer til ytelse i alle fall :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

GM107/GM108 blir vel laptop og/eller en budsjettmodell basert på den samme gamle produksjonsprosessen vi har i dag og er sikkert det første vi ser fra maxwell.

 

Slik jeg tolket det i hvert fall. :)

Stemmer...

 

GM10x = 28nm

GM2xx = 20nm

 

GM107 blir første kortet som kommer, der er ting rett rundt hjørnet nå. Blir kort både for desktop og laptop.

 

Ut fra navnet forventer jeg ikke vidundre når det kommer til ytelse i alle fall :p

 

tror ikke jeg heller, Ikke med det første ihvertfall...

Lenke til kommentar

Ut fra navnet forventer jeg ikke vidundre når det kommer til ytelse i alle fall :p

Nei, high-end kort lancers ikke nå, men skal nok ikke se bort i fra at ting dukker opp litt senere i år...

 

Grunnen til at Nvidia gjør ting i denne rekkefølgen er at alle GPUer som lages nå lages for å kunne passe inn i mobile platformer, så strømforbruk og ytelse per watt har høyere fokus. Det er også samme trenden vi har sett på Intel sine CPU design.

 

Selv om det nå ikke er et high-end kort som lanseres så kommer det til å sparke fra seg sammenlignet med likt posisjonerte produkter fra forrige generasjon (Kepler)

Lenke til kommentar

Det er nok ikke på grunn av dette fokuset. (da ville de kjørt på med 20 nm og mer effektive brikker fra dag 1)

Jeg tipper heller det ligger i penger og markedsføring. Det er blir vel nærmest bare en billig prototype, hvor de kan ser sitt snitt til å komme med en ny arkitektur uten de store problemene som det er relatert til å ned på lavere produksjonsprosesser. De kan også ta i bruk eldre produksjonsutstyr, som selvsagt også sparer penger.

Og på toppen av det hele så kommer det masse PR av å lansere en "maxwell 800-serie". Selv om endringene ikke trenger å være store. Når da den skikkelige 20nm maxwell kommer ut, så kan de igjen skryte av vesentlig forbedring.

Å lage en ny toppmodell med 28nm ville nok ikke bli noe særlig godt mottatt.

Budsjett og laptop-kjøpere er jevnt over mindre kritiske til HVA som faktisk er nytt. Og en navne-oppgradering pleier som regel å holde kjøperene interessert. (noe vi ser til stadighet i disse markedene)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er nok ikke på grunn av dette fokuset. (da ville de kjørt på med 20 nm og mer effektive brikker fra dag 1)

Ikke akuratt. Det er to forskjellige måter å "spare" strøm på. Du kan redusere produktsjonsprosessen, eller du kan optimalisere arkitekturen for mer effektiv strømbruk. Maxwell gjør i første omgang det siste.

 

I begynnelsen er også en ny prosess mye dyrere, så selv om en 20nm brikker er mindre i areal så er den høyst sannsynlig dyrere å produsere enn samme brikke på 28nm.

 

 

Ellers kommmer det til å være en del endringer på arkitketuren, men alikevel kommer det til å være elementer fra Fermi og Kepler man kjenner igjen.

 

SM er blant annet redesignet, antallet "CUDA-cores" er per SM er endret. L2 cache er også mye større nå.

 

Første produkt med Maxwell blir lansert i neste uke.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...