Gå til innhold

nVidia Maxwell tråden (GTX 800-serien)


kalleklovn12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer for det andrull sier, du har ikke økonomien til å være like kresne som andre her inne ☺

Stemmer for det andrull sier, du har ikke økonomien til å være like kresne som andre her inne ☺

Jeg har råd til det jeg har lyst på om jeg sparer lenge nok! :w00t:

 

Men det toppmodellen skal jeg ha (sålenge det ikke er Titan^^)

 

Vurdere nesten bare å kjøpe 780Ti (etter 880 er lansert og i butikker) med mindre det kommer noe fra AMD...

Lenke til kommentar

 

Stemmer for det andrull sier, du har ikke økonomien til å være like kresne som andre her inne ☺

Stemmer for det andrull sier, du har ikke økonomien til å være like kresne som andre her inne ☺

Jeg har råd til det jeg har lyst på om jeg sparer lenge nok! :w00t:

 

Men det toppmodellen skal jeg ha (sålenge det ikke er Titan^^)

 

Vurdere nesten bare å kjøpe 780Ti (etter 880 er lansert og i butikker) med mindre det kommer noe fra AMD...

 

Kommer nok til å kjøpe 880 selv om strømforbruket går ned, Men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Går snart opp i liminga her av å vente...

Jeg skal kjøpe nytt kort snarest..(har GTX670 OC ) i dag.

Har funnet ut at dette må være et godt kjøp..!

https://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-780-3gb-physx/805260?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

Det yter jo nesten like bra som et Ti kort..

 

MEN..så er det vel dumt å kjøpe nå da like før 800 serien kommer ut..

Har noen peiling på om det blir noe ny DirX versjon og andre "nyheter" med tanke på tekniske ting på de nye korta eller snakker vi "bare" litt bedre ytelse ?

 

Hva hadde du gjort hvis du skulle ha nytt kort nå og hadde drøye 4 høvdinger til kjøpet..ventet på 800 kort eller valgt et bra fabrikkoverklokka 780 kort ? :confused:

Lenke til kommentar

Går snart opp i liminga her av å vente...

Jeg skal kjøpe nytt kort snarest..(har GTX670 OC ) i dag.

Har funnet ut at dette må være et godt kjøp..!

https://www.komplett.no/gigabyte-geforce-gtx-780-3gb-physx/805260?cks=ASS&assoc=26FB581C-3DAA-4F6A-AEA0-8720D71DBD87

Det yter jo nesten like bra som et Ti kort..

 

MEN..så er det vel dumt å kjøpe nå da like før 800 serien kommer ut..

Har noen peiling på om det blir noe ny DirX versjon og andre "nyheter" med tanke på tekniske ting på de nye korta eller snakker vi "bare" litt bedre ytelse ?

 

Hva hadde du gjort hvis du skulle ha nytt kort nå og hadde drøye 4 høvdinger til kjøpet..ventet på 800 kort eller valgt et bra fabrikkoverklokka 780 kort ? :confused:

 

Hadde ikke, personlig, kjøpt et entusiastkort nå - evt. en rimelig variant om jeg trengte skjermkort.

 

Elr vurdere GTX 780ti på bruktmarkedet.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

 

Lurer på hva neste teknologi blir og ikke bare krympinger.

Lys og laser og celler og nye stoffer.

3D-stacket RAM er neste teknologi. Det blir visstnok "Pascal"-arkitekturen til Nvidia, og vil gi en enorm økning i minnebåndbredde, strømforbruk, og latency.

 

Vil det øke strømforbruket? Trudde de ville gå andre veien jeg?

Lenke til kommentar

20nm har jo dukket opp nå, ironisk nok fra Samsung, som er de som har skrytt minst av det. Jeg vil jo tro at de andre snart må ha noe klart. Vet ikke hvor mange måneder det tar for å få en variant som ikke er low-power klar, men ville jo tro det skulle ta langt mindre enn et år så lenge de ikke kniper igjen lommeboka.

Lenke til kommentar

Tja, det er er vel nå en stund siden de startet med 20nm produksjonsteknikk, men som du selv sier så er prioriteten små brikker.

 

Ikke overraskende med økende fokus her, men også fordi yields og produksjon er for lav til at det vil lønne seg for store brikker i høyt antall. Men det kommer nok etter hvert skal en se. Jeg ser for meg kanskje et halvt års tid.

 

Ja, kanskje de tider Intel begynner å få til 14nm med FinFET. Ikke at det er noen sammenheng, men de ligger gjerne et skritt forran.

Lenke til kommentar

Jeg driter i 8 kjerner cpu før jul hvis Titan 2 kommer snart :D

Pris på 5960x er kommet opp i prisjakt, og har en pris på 10k.

http://wccftech.com/nvidia-gm200-core-titan-ii-soon/

 

2xtitan var et Særdeles godt kjøp for meg ved release, så håper på at Titan 2 blir samme greia. Best i 10mnd eller.no og har mere minne/DP :green:

 

Kjøpte mine Titan for 7k per stk første dag, og solgte dem for 5k 1år og 4mnd senere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...