Gå til innhold

nVidia Maxwell tråden (GTX 800-serien)


kalleklovn12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må huske på at det er litt forskjell på å starte med produksjonen, og det at vi får se noen ferdige produkter og skikkelig masseproduksjon. :) Tar jo ofte et par måneder, minst.

 

Er nesten alltid noen små problemer som må løses når man kjører i gang med ny produksjonsnode.

Er egentlig 20mm Bedre? Med tanke på `Bang of the buck` ? 780 = 870 bare at 870èn blir mindre strømslukkende? :p Tror jeg går for 780, Ser ikke ut til at Kepler vs Maxwell blir så mye forskjellig, (med unntak av 20mm da) :p Si gjerne deres meninger :):D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er egentlig 20mm Bedre? Med tanke på `Bang of the buck` ? 780 = 870 bare at 870èn blir mindre strømslukkende? :p Tror jeg går for 780, Ser ikke ut til at Kepler vs Maxwell blir så mye forskjellig, (med unntak av 20mm da) :p Si gjerne deres meninger :):D

20 nanometer vil tillate nesten dobbelt så mange transistorer på samme areal sammenlignet med 28nm, strømforbruket per transistor pleier også å gå ned ved mindre produksjonsteknikk.

 

Jo flere rykter som kommer nå, jo mer sannsynlig virker det som om 800-serien til Nvidia kun kommer til å være nye klistremerker for Dell, HP, og ASUS...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

20 nanometer vil tillate nesten dobbelt så mange transistorer på samme areal sammenlignet med 28nm, strømforbruket per transistor pleier også å gå ned ved mindre produksjonsteknikk.

 

Jo flere rykter som kommer nå, jo mer sannsynlig virker det som om 800-serien til Nvidia kun kommer til å være nye klistremerker for Dell, HP, og ASUS...

Jeg ser etter en ny Gpu etter ar Phantom 780 var halveis defekt med kjøling og vuderer å ta Classifield, Burde jeg vente til 8## serien eller? :) Hva ville du gjort? :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du skifter den selv, mister du ikke garantien på kortet ditt da?

Jeg vet du kan gjøre det selv med ram og harddisk/SSD uten å miste garantien, jeg har spurt komplett om det.

Det er jeg veldig usikker på gitt.. Må kanskje sende en mail til Dustihome da gitt. Kanskje noen andre som vet? Man må jo strengt tatt skifte selv, så lenge man ikke kjøper Evga Hydro Copper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg veldig usikker på gitt.. Må kanskje sende en mail til Dustihome da gitt. Kanskje noen andre som vet? Man må jo strengt tatt skifte selv, så lenge man ikke kjøper Evga Hydro Copper.

Du mister garantien, ja. Litt av greia for de som kjøper ferdigmontert.

Men om butikken/produsenten velger å dra "mistet garanti"-kortet vil nok komme litt ann på feilen som har oppstått og hvordan den ser ut når du sender den inn igjen.

 

Mye som mister garantien, men som man får igjennom om man er forsiktig og i skjermkortverdenen; monterer originalkjøleren på korrekt før man sender tilbake. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet noe mer om når neste toppmodell fra NVIDIA kommer? Må ha et ekstra skjermkort til hovedgaming-maskinen min, da den nye lille lan-maskinen stikker av med mitt 780Ti.

 

Usikker på hva og om jeg skal handle, da det hadde vært surt om NVIDIA kommer med noe nytt rett etterpå :hm:

Sitter å grubler på om jeg skal kjøpe 780 Classified. Eller vente på Maxwell, Men de kommer nok i q4 2014 på 20nm (hvis 20nm kommer ihelletatt) Men jeg vedder på at første gen Mawell vil være som Kepler kortene (6¤0 Serien)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...