Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

Hvor mange her på forumet er det egentlig som spiller Elite Dangerous? Syns det har fått overraskende lite oppmerksomhet i mediene sammenlignet med Star Citizen. Begge spillene blir sikkert mektig underholdende, men Elite er jo allerede spillbart og gir en super innlevelse / opplevelse!

 

Jeg fikk først startet skikkelig i går når Warthog HOTAS oppsettet kom i posten. Har utført min første handelsreise (med tilhørende forsøk på tyveri fra pirater), og lusket rundt i ukontrollerte solsystemer på jakt etter drivgods som kan selges på svartebørsen. Det er en fantastisk frihetsfølelse i spillet, og man får virkelig et inntrykk av de enorme avstandene som hører med i reiser rundt i galaksen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange her på forumet er det egentlig som spiller Elite Dangerous? Syns det har fått overraskende lite oppmerksomhet i mediene sammenlignet med Star Citizen. Begge spillene blir sikkert mektig underholdende, men Elite er jo allerede spillbart og gir en super innlevelse / opplevelse!

 

Jeg fikk først startet skikkelig i går når Warthog HOTAS oppsettet kom i posten. Har utført min første handelsreise (med tilhørende forsøk på tyveri fra pirater), og lusket rundt i ukontrollerte solsystemer på jakt etter drivgods som kan selges på svartebørsen. Det er en fantastisk frihetsfølelse i spillet, og man får virkelig et inntrykk av de enorme avstandene som hører med i reiser rundt i galaksen!

Er ikke så rart Star Citizen har fått mer oppmerksomhet, budsjettet er enormt mye høyere enn E:D sitt. Nå er det ikke nødvendigvis slik at mer penger = bedre spill, men veldig mye tilsier at SC burde bli langt større/mer kompleks enn E:D. Jeg har dog allerede kjøpt E:D, mest for å teste ut Oculus Rift. Det er forsåvidt morro det, har ikke prøvd det alt for mye enda. Men jeg er litt redd for at Star Citizen bli langt mer "episk" grunnet det har budsjett på lik linje som et AAA spill.

Lenke til kommentar

Ender nok klart opp med å kjøpe begge :) Blir spennende å se om Star Citizen klarer å gjenskape samme "lost in space" følelsen man får fra ED, følelsen av å kunne fly hvor som helst og gjøre hva som helst, som nok blir ytterligere forsterket når man kan lande på planetene.

 

Til de som nettop har startet med ED og sliter med å tjene credits, her er en kalkulator som gir deg forslag til lønnsomme handelsruter. Veldig hjelpsomt! Trykk på "trade recommendation", før inn nødvendig data om skipet ditt, og så regner den ut hva som er mest lønnsomt i nærheten.

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+130498

Hvordan er det å tjene cash og få tilgang på større skip i dette spillet? Etter og spilt EVE litt til og fra er jeg sugen på et sp spill hvor jeg kan fise rundt og gjør som jeg selv vil og kjapt tjene cash hvis det er en mulighet i spillet.

Lenke til kommentar

Er alpha backer, men jeg får meg ikke til å like dette spillet.

 

Det er noe med manøvreringen jeg ikke liker. Det føles forferdelig tungt. Og lyden er helt grusom. Det høres ikke ut som man sitter i et romskip, men mere en en slags futuristisk gulvvasker(haha fant ikke bedre sammenlikning). Veldig electronic for å si det sånn.

 

Dessuten hater jeg hvordan supercruise bare er et forminsket solsystem du flyr i for så å hoppe inn i forskjellige instancer når du ankommer destinasjonen.. Skuffende i forhold til gamle Frontier Elite.

Lenke til kommentar

Det er noe med manøvreringen jeg ikke liker. Det føles forferdelig tungt.

 

Har du prøvd å slå av pilot assisst, blir endel raskere i manøvreringa da. Men det krever endel øving for å bli god på å fly uten pilot assisst. Ser det er endel folk som skriver at dem bruker pilot assist på transport etapene, men slår den av når de er i kamp.

Lenke til kommentar

Jeg tok helt av med backingen av Elite: dangerous. Kjøpte meg opp til 165 pund nivået, som blant annet inkluderte eksklusive "founding member". Ganske mye penger for et spill. Nå er jeg litt usikker på om jeg skal prøve å selge meg ut. Jeg har ikke spilt spesielt mye selv om jeg har hatt tilgang siden premium beta. Jeg har mistet entusiasmen. Men men, kanskje den kommer senere.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Har testet dette litt med Oculus Rift, og det lover bra. Sammenligningen med Star Citizen jeg gir blaffen i. Det blir som å sammenligne et FPS med et annet. Begge er bra på sin måte. :) Men siden jeg ikke har spilt noe sånt som dette på lenge sliter jeg litt med tutorialen. Tok en evighet å treffe fyren i Combat tutorialen, og jeg klarer ikke engang fullføre Travel-tutorialen. Peiset gjennom hyperspace til en romstasjon, men når jeg før er der ser jeg bare en oransje sirkel. Hva gjør jeg videre?

 

Spiller for øvrig med gamepad, med noen få taster på tastaturet (landingsutstyret osv). Funker helt fint. :)

Lenke til kommentar

Dessuten hater jeg hvordan supercruise bare er et forminsket solsystem du flyr i for så å hoppe inn i forskjellige instancer når du ankommer destinasjonen.. Skuffende i forhold til gamle Frontier Elite.

Hvordan var det i Frontier? Er så lenge siden jeg spilte det, samt at jeg ikke eide det selv, så fikk bare testet det litt.

Lenke til kommentar

Er alpha backer, men jeg får meg ikke til å like dette spillet.

 

 

Ok, etter at jeg skrev dette har jeg gitt spillet en ny sjanse. Spillt endel nå og har faktisk begynnt å like spillet mer og mer. Tror det må ha noe med at man må bli skikkelig kjent med spillets funksjoner før man virkelig kan føle seg vel med det.

Tidligere har jeg bare hoppet inn og prøvd litt ved hver alpha/beta utgivelse. Har liksom ikke orket å sette meg helt inn i det. Det har jeg gjort nå, og må si dette spillet kan bli bra :)

Alt som trengs nå er mer innhold før release, og bedre overganger fra supercruise til normal space(stasjoner som popper opp fra intet når du kommer ut av cruise ser ikke så bra ut).

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

 

Hvordan var det i Frontier? Er så lenge siden jeg spilte det, samt at jeg ikke eide det selv, så fikk bare testet det litt.

 

 

Alt var sømløst. Du kunne fly fra ytterkanten av et solsystem helt ned til planetoverflaten til feks den innerste planeten uten at du hoppet inn i forskjellige 'zones'(instancer).

Lenke til kommentar

Sømløst ja, men også helt likt. Frontier og Elite genererte solsystemer etter en random algoritme (bortsett fra noen få startsystemer som var statiske i hvert nye spill).

 

Det er derfor et 8-bits spill kunne ha hundretusenvis av planeter. De ble bare seedet av en bitteliten matteformel, noe som gjorde at selv maskiner med 48KB minne kunne kjøre ports av spillet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Err.. her ble det visst litt feil med sitat :p

 

'Har du prøvd å slå av pilot assisst, blir endel raskere i manøvreringa da.'

 

Det er egentlig 'yawen' jeg har plagdes med. Den er vanvittig treg, nesten urealistisk hvis man kan si det.. Men leste at det er en bevisst del av designet for å gjøre kamper mere lik dogfights med fly. Jeg kan styre min begeistring for det, men skit au, ikke noe big deal egentlig.

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

Sømløst ja, men også helt likt. Frontier og Elite genererte solsystemer etter en random algoritme (bortsett fra noen få startsystemer som var statiske i hvert nye spill).

 

Så vidt jeg har skjønt så gjør Dangerous det samme, men med endel mer avanserte algoritmer.

 

Det lar seg fint gjøre å ha et sømløst og detaljert univers, bare se på Space Engine. Den er så avansert at du bare kan peke mot en eller annen galakse, beveg deg dit sømløst, pek mot en stjerne i galaksen, bevege seg sømløst inn i det systemet, pek mot en planet og beveg deg sømløst ned til planetoverfalten. Og alle planeter er forksjellige, og veldig pent detaljert! Fantastisk program..

 

Dette burde la seg gjøre i Dangerous.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan var det i Frontier? Er så lenge siden jeg spilte det, samt at jeg ikke eide det selv, så fikk bare testet det litt.

 

 

Alt var sømløst. Du kunne fly fra ytterkanten av et solsystem helt ned til planetoverflaten til feks den innerste planeten uten at du hoppet inn i forskjellige 'zones'(instancer).

 

 

Gjorde ikke det at det tok mange år IRL å komme frem til andre planeter?

Lenke til kommentar

Nei, man fløy aldri rundt i "realtime", alltid warp drive fra system til system. Ellers kunne man aksellere tiden masse. Bensinen du kjøpte som Fuel brukte 1 unit per system, så hadde du 4 units bensin kunne du warpe gjennom 4 systemer.

 

Det eneste du gjorde i realtime var å manøvrere skipet ned på planet eller dokke inn/ut av romstasjon, pluss dogfighting.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...