Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

 

 

Er det noe måte å komme auto ut av super cruise, er drit masete når du flyr i systemer og time nedtrapping på fart osv.

 

Om du justerer speed indikatorene til det blåe feltet så gjør den det automatisk. Gikk i samme felle selv.

 

 

Gjør ikke det hær, jeg må selv gjøre det.

 

 

 

 

Over-shooting your destination is more easily done than not in Elite: Dangerous. There is, however, one simple thing you can do to cut back on such occurrences, and allow you to save time in each trade run.

 

When in Super Cruise, aligning your thruster speed with the blue indicators turns on auto-speed, a setting that automatically slows your ship down as you near your targeted destination. There is also a second step to this, but we promise it isn’t that challenging. All that is left to do now is line your ship’s trajectory with your destination and enjoy the view as your ship’s A.I. takes over and slows you down for re-entry into normal space. When your speed reaches a certain point, your screen will show an indicator telling you that it is now safe to exit Super Cruise. Simply press the J key on your keyboard and prepare for entry into normal space.

 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da mista jeg lysten til å spille dette.

 

 

Hadde en bounty på 2500 å levere, hadde to missions som var ferdige bare å levere. jeg skal lande på en base og fylle på drivstoff, men når jeg skal til å lande på pad 42, forsvinner den(lyser ikke opp lengre) og får beskjed om at jeg "loitering" så jeg prøver å kanselere docking request, men da får jeg beskjed om å komme meg ut, noe jeg ikke rekker og basen sprenger meg, jeg får failed på begge missionene, og jeg mista bountien(i stede skylte jeg 900 crt)

Lenke til kommentar

 

Når jeg tar den på det ble feltet senker den sakte hastigheten men langt fra nok, jeg må justere den selv, lengre og lengre og lengre ned,

Youre doing it wrong

 

 

Nei jeg fikk dårlig info, holder ikke å ta den på det blå, du må ta den på midten av det blå.

 

Men pcen går snart veggimellom, misssions forsvinner og kan ikke bli gjort ferdig, nå får jeg ikke levert noen ting jeg har henta, får bare at det faila å bli levert, prøvd å restarte og alt mulig

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd å få refund på spillet? Valgte refund forespørsel via deres support mail etter at dem fjerna offline mode en mnd før launch. Har ikke spilt i betaen selv om jeg kjøpte det tidligere i år. Allikevel så haler dem ut tiden, tok tre uker for å få første svar der dem spurte om jeg var helt sikker på om jeg ønsket refund, at det ville gjort dem svært godt dersom jeg endret mening. Venter nå på svar igjen i ca 1 mnd uten resultat.

 

Ser ellers det er en svær tråd på deres official forums over mildt sagt sinte forbrukere som opplever samme tingen og blir ignorert. De som får refund har fått deler av pengene tilbake. Dårlig kundebehandling som er uheldig for selskapet.

Lenke til kommentar

 

 

Når jeg tar den på det ble feltet senker den sakte hastigheten men langt fra nok, jeg må justere den selv, lengre og lengre og lengre ned,

Youre doing it wrong

 

 

Nei jeg fikk dårlig info, holder ikke å ta den på det blå, du må ta den på midten av det blå.

 

Men pcen går snart veggimellom, misssions forsvinner og kan ikke bli gjort ferdig, nå får jeg ikke levert noen ting jeg har henta, får bare at det faila å bli levert, prøvd å restarte og alt mulig

 

 

Det er en beta (eller gamma som de kaller den nå), mao: Spillet er ikke ferdig. Du er betatester, ikke spiller (egentlig). Du (vi) har bare betalt for å få tilgang til tidlige versjoner av spillet, som ikke nødvendigvis har alle funksjoner inne.

 

Legg inn en ticket og / eller sleng inn bugmelding i forumet dems (om det hjelper er en annen sak?).

 

Men ja skjønner jo frustrasjonen når ting ikke funker. Muligens har du mer "rett" på å klage etter 16. desember som er datoen de offisielt slipper spillet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Når jeg tar den på det ble feltet senker den sakte hastigheten men langt fra nok, jeg må justere den selv, lengre og lengre og lengre ned,

Youre doing it wrong

 

 

Nei jeg fikk dårlig info, holder ikke å ta den på det blå, du må ta den på midten av det blå.

 

Men pcen går snart veggimellom, misssions forsvinner og kan ikke bli gjort ferdig, nå får jeg ikke levert noen ting jeg har henta, får bare at det faila å bli levert, prøvd å restarte og alt mulig

 

 

Det er en beta (eller gamma som de kaller den nå), mao: Spillet er ikke ferdig. Du er betatester, ikke spiller (egentlig). Du (vi) har bare betalt for å få tilgang til tidlige versjoner av spillet, som ikke nødvendigvis har alle funksjoner inne.

 

Legg inn en ticket og / eller sleng inn bugmelding i forumet dems (om det hjelper er en annen sak?).

 

Men ja skjønner jo frustrasjonen når ting ikke funker. Muligens har du mer "rett" på å klage etter 16. desember som er datoen de offisielt slipper spillet.

 

 

Spillet er ute om 4 dager, da bør game breaking bugs være borte.

Lenke til kommentar

 

Spillet er ute om 4 dager, da bør game breaking bugs være borte.

 

 

Det er sant.

 

Stort sett liker jeg det jeg har sett i E: D (ikke at jeg har spilt / testet det veldig mye), men jeg synes det virker "rushed" å gi det ut nå (sikkert pga julen). Er allikevel nysgjerrig på hva 16. desember bringer.

Lenke til kommentar

 

 

Spillet er ute om 4 dager, da bør game breaking bugs være borte.

 

 

Det er sant.

 

Stort sett liker jeg det jeg har sett i E: D (ikke at jeg har spilt / testet det veldig mye), men jeg synes det virker "rushed" å gi det ut nå (sikkert pga julen). Er allikevel nysgjerrig på hva 16. desember bringer.

 

 

Ja, men jeg har måttet starte 6 ganger på nytt nå, greit de 3 første var fordi jeg ikke viste hva faen jeg gjorde, men de 3 siste helt klart pga. bugs, og må nok starte på nytt med denne, har to missions jeg ikke får levert, de skulle gitt meg 30 000crt tilsammen, men i stede for jeg nå straffe gebyr fordi jeg ikke får levert dem, som kommer på 3000crt, som er 2500crt mer enn jeg har.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg har måttet starte 6 ganger på nytt nå, greit de 3 første var fordi jeg ikke viste hva faen jeg gjorde, men de 3 siste helt klart pga. bugs, og må nok starte på nytt med denne, har to missions jeg ikke får levert, de skulle gitt meg 30 000crt tilsammen, men i stede for jeg nå straffe gebyr fordi jeg ikke får levert dem, som kommer på 3000crt, som er 2500crt mer enn jeg har.

 

Hva skal du levere, hvor skal du levere og når skal du levere?

Lenke til kommentar

 

Ja, men jeg har måttet starte 6 ganger på nytt nå, greit de 3 første var fordi jeg ikke viste hva faen jeg gjorde, men de 3 siste helt klart pga. bugs, og må nok starte på nytt med denne, har to missions jeg ikke får levert, de skulle gitt meg 30 000crt tilsammen, men i stede for jeg nå straffe gebyr fordi jeg ikke får levert dem, som kommer på 3000crt, som er 2500crt mer enn jeg har.

 

Hva skal du levere, hvor skal du levere og når skal du levere?

 

 

En levering var noen radio beacons saker, og en black boxs, husker ikke hvor de skulle leveres(men det er der jeg startet, det var home base) De skulle nå vært levert for 15 timer siden, jeg hadde 3 timer når jeg starta, når jeg var ferdig hadde jeg 90ish minutter å levere de på, ingen ganger mellom de 90 minuttene fikk jeg levert de.

Lenke til kommentar

Har en Saitek Rhino som fungerer glimrende - litt dyr kanskje, men en drøm å kontrollere MKIII'en med :)

 

Har du en vanlig kontroller (xbox,logitech e.l.) så fungerer de også langt bedre enn mus og keyboard.

 

Synes forøvrig det er sløvt at gamer.no ikke har noen omtale av at det nå er releaset - spesielt med tanke på at det var noe så sjeldent som release av et online-spill som gikk helt på skinner fra første øyeblikk uten det minste av serverproblemer eller frustrerte brukere.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

@tstuka

 

Eg spelar fortsatt med tastefjøl og mus, men har kjøpt ein billig Thrustmaster HOTAS styrespak, som skal koplast til når eg får rydda skrivebordet. Det fungerar greit å kontrollere det utan styrespak, men eg vil råde deg å endre litt på instillingane for WASD-knappane:

W - Pitch down

S - Pitch up

A - Roll CCW

D - Roll CW

 

Då blir det omtrent som vanlege flykontrollar på WASD, med finsikting på musa. Throttle har eg lagt på scrollehjulet. Ellers har eg horisontal drift på Q og E, og vertikal på R og F, som er standard.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...