Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

Star Citizen har fått en tråd, føler at dette kommende spillet også fortjener det. Jeg skal uten tvil spille begge, og har nå backet Elite.

 

Jeg ønsker også en tråd hvor begge disse spillene fritt kan diskuteres, og sammenlignes uten at noen skriker off-topic. Derfor lagt til Star Citizen i emnetittel. Dette er tross alt på mange måter veldig like spill, og mange vil nok spille eller prøve begge deler. Dette er likevel primært en Elite: Dangerous tråd, da det finnes en egen Star Citizen tråd.

 

Hjemmeside:

http://elite.frontier.co.uk/

 

Forskjeller mellom Elite og SC forklart i Elite FAQ

http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Elite:_Dangerous_FAQ

 

 

What are the general differences between "Elite: Dangerous" and "Star Citizen" ?

 

Main differences are in scope, depth and realism of the universe. The ships in Elite: Dangerous are relatively larger, since they are designed with airlocks and modular escape capsules (cockpits) in mind. They also have separate tessellated cargo holds.

 

Atmospheric capable ships are engineered to be aerodynamic, therefore carry their weapons inboard within a bay to be able to enter and freely fly through planet atmospheres at very high speeds. Elite: Dangerous will have lightspeed pulse and beam lasers as opposed to Star Citizen where laser bolts move at a very slow speed.

 

Elite: Dangerous has freeform interplanetary super-cruise fast travel and you will be able to seamlessly enter hyperspace from anywhere to a point of interest or near large mass.

 

Star Citizen on the other hand will only allow fast travel with autopilot and will have a slower freefrom flight mode for combat also you must fly to a jump point to enter another star system.

 

In Elite: Dangerous, ships will be affected by gravity and planets and moons will rotate and orbit, therefore constantly changing a system's landscape and adding lot of depth - and it has around 400 billion star systems.

 

While Star Citizen plans to have a galaxy with 115 star systems at launch, it won't be based on the realMilky Way, so planets won't have a realistic size and distance between them, they won't rotate, they won't orbit around their stars and landing using in-game cinematics to planets will be limited to several star ports.

 

In Elite: Dangerous there is no artificial gravity, so space stations have to rotate.

 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samenligningen av Elite: Dangelrous (ED) og Star Citizen (SC) er tydeligvis skrevet av en ED-fan. De nevner f.eks. ikke (i spoileren ovenfor) at de 400 milliarder stjernesystemer i ED er prosedyregenerert, mens SC har håndlagde systemer. Dette vil naturligvis medføre en mer detaljert og variert innlevelse i SC.

 

Jeg har dog backet begge. ED opp til DDF-nivå men SC mye, mye mer. Slik jeg ser det er ED og SC to vidt forskjellige spill og kan ikke sammenlignes direkte på en rettferdig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bakker bare Elite, da jeg ikke helt liker hvordan citizen driver økonomisk, med 27 millioner pund, kan du lage et vanlig spill gi det ut og kreve 350-400kr for det og ferdig med det.

 

Men dette med salg av romskip osv pluss at man må betale for spillet liker jeg ikke, enten free to play med salg av skip eller vanlig p2p uten ekstra utgifter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men dette med salg av romskip osv pluss at man må betale for spillet liker jeg ikke, enten free to play med salg av skip eller vanlig p2p uten ekstra utgifter.

Jeg støtter denne. Særlig da med tanke på "insurance"-politikken; Skip kan visst bli skutt i fillebiter så om du ikke har "insurance" er det bare å punge ut for nytt skip.

 

Dessuten er ikke genererte systemer i Elite nødvendigvis noe negativt om det gjøres riktig.

Lenke til kommentar

SIden det eksisterer en tråd om SC alt ser jeg ikke noe poeng i at denne tråden og skal fungere som en diskusjonstråd for spillet.

 

Jeg bakker bare Elite, da jeg ikke helt liker hvordan citizen driver økonomisk, med 27 millioner pund, kan du lage et vanlig spill gi det ut og kreve 350-400kr for det og ferdig med det.

 

Men dette med salg av romskip osv pluss at man må betale for spillet liker jeg ikke, enten free to play med salg av skip eller vanlig p2p uten ekstra utgifter.

Pay to play uten ekstra utgifter (Her månedsabonnement, mulighet for å kjøpe credit for ekte penger eller lignende) vil ikke fungere i praksis på et spill hvor de bak skal hoste en offisiell server. Det sier seg selv at over tid er de nødt til å få dekket utgiftene på denne serveren på et vis. Og hva er da best? Påtvunget månedsabonnement for å få lov til å spille, eller at man stiller fritt til å bidra ved å ha mulighet for å kjøpe credit og slik sett kan spille når man akkurat vil.

 

CIG har uttalt at man kun kan få kjøpt Credit etter spillet er lansert og at dette skal kun være i begrenset antall per måned samt at det skal være litt kostbart. Nå i perioden fremover mot lansering har man mulighet til å få skip med på kjøpet når man støtter spillet med noen kroner. Hvilket skip det er kommer selvfølgelig an på hvor mye man gir.

 

Jeg støtter denne. Særlig da med tanke på "insurance"-politikken; Skip kan visst bli skutt i fillebiter så om du ikke har "insurance" er det bare å punge ut for nytt skip.

Forsikringsopplegget skaper jo en større risiko, og enda en spennende faktor, i spillet. I mine øyner altså. Jeg forstår om du er uenig med meg i dette.

 

At det kan være kjipt å miste et skip man har betalt ekte penger for å få kan jeg skjønne, men samtidig spør jeg meg selv om hvilken idiot man er om man flyr rundt i usikkert område uten å ha slikt i orden.

Forøvrig har man vel trolig tjent seg nok ingamepenger til et nytt skip før man begynner å begi seg på eventyret ut i usikkert rom.

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SIden det eksisterer en tråd om SC alt ser jeg ikke noe poeng i at denne tråden og skal fungere som en diskusjonstråd for spillet.

 

Trodde jeg gjorde det klart at dette er en diskusjonstråd for Elite hvor det er lov å dra inn momenter fra SC. Jeg ser ikke problemet med det. Og jeg ønsker så absolutt en tråd hvor jeg kan sammenligne disse 2 spillene. Men jeg ønsket ikke å lage en ren versus tråd ala "Elite eller Star Citizen" Ønsker heller ikke å diskutere disse premissene i tråden, og om du har et problem med det så foreslår jeg at du kontakter en moderator istedet.

Lenke til kommentar

 

Trodde jeg gjorde det klart at dette er en diskusjonstråd for Elite hvor det er lov å dra inn momenter fra SC. Jeg ser ikke problemet med det. Og jeg ønsker så absolutt en tråd hvor jeg kan sammenligne disse 2 spillene. Men jeg ønsket ikke å lage en ren versus tråd ala "Elite eller Star Citizen" Ønsker heller ikke å diskutere disse premissene i tråden, og om du har et problem med det så foreslår jeg at du kontakter en moderator istedet.

Trådnavnet bør da endres, for det indikerer noe annet: "Tråden for backere av Elite: Dangerous og/eller Star Citizen". At spillene kommer til å bli diskutert opp mot hverandre er vel nesten en selvfølgesiden.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt noen av spillene i Elite-serien før så jeg gleder meg til å prøve Elite: Dangerous (ED), men jeg tror ikke det blir like enkelt å starte fra scratch der, fordi den "gamle garden" av Elite-veteraner er en ganske utilgivende klubb. Siden jeg er DDF-medlem i forumet leser jeg en del av disse diskusjonene også, og der er det overveiende veteraner som diskuterer hvordan de ønsker at spillet skal være. Og de er ikke nådige overfor nybegynnere - mantraet er stort sett: "Learn, or be taught the hard way."

 

Dog regner jeg med å lære meg selv det nødvendigste etter hvert til å kunne bruke og nyte spillet.

 

En god effekt ved denne - hva skal vi kalle den - veterandominansen, er at vi snakker om stort sett voksne mennesker som har en mer normal moralstandard enn de yngre og "uslepne diamantene", så ting som griefing blir neppe noe stort problem i ED.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble ikke gjort oppmerksom på dette før nå nylig. Så den siste videoen, og ble meget interessert! Kan man fortsatt bidra?

 

Ja, du kan fortsatt bidra. Ikke på samme måte som før, fordi de stengte ned backer appen. Men de har åpnet en online store som erstatning. Her er det i første omgang kun mulig og forhåndsbestille spillet eventuelt med alpha eller beta access. Det er også mulig å kjøpe alle fremtidige expansions til spillet for en billig penge nå. Butikken kommer til å bli utvidet senere med flere tilbud.

 

https://store.zaonce.net/

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lag deg en paypal konto.

Så betaler du inn penger på denne kontoen med Visa kortet.

Etterpå kan du betale med pengene på paypal kontoen der hvor de ønsker denslags.

 

Du trenger ikke ha mer stående på paypal kontoen enn du har tenkt å bruke. Jeg setter inn penger der rett før jeg handler (når jeg vet hvor mye jeg skal bruke). Kjekt for en del ebay greier etc, jeg er mer skeptisk til å oppgi visakort detaljer alle mulige steder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Dersom det skulle være av interesse så har Frontier Developments nå åpnet en Elite: Dangerous nettbutikk.

Alle opsjonene fra Kickstareter perioden er borte, men spillet kan fortsatt forhåndsbestilles sammen med et forelåpig begrenset utvalg av spill relaterte ting.

 

De har også åpnet for flere betalingsmåter.

 

What payment methods can I use?

We have partnered with Barclays SmartPay and Paypal and accept MasterCard, Maestro and Visa cards. However we are working to offer a wider range of payment options in the near future.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...