Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

@tstuka

 

Eg spelar fortsatt med tastefjøl og mus, men har kjøpt ein billig Thrustmaster HOTAS styrespak, som skal koplast til når eg får rydda skrivebordet. Det fungerar greit å kontrollere det utan styrespak, men eg vil råde deg å endre litt på instillingane for WASD-knappane:

W - Pitch down

S - Pitch up

A - Roll CCW

D - Roll CW

 

Då blir det omtrent som vanlege flykontrollar på WASD, med finsikting på musa. Throttle har eg lagt på scrollehjulet. Ellers har eg horisontal drift på Q og E, og vertikal på R og F, som er standard.

 

Kay

 

Bra tips! Skal prøve litt i helga!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Saitek X55 Rhino HOTAS og ikke minst Oculus Rift Dk2 og det er helt fantastisk! Enestående! Eneste minuset er konhtrollen av galaxy map i Rift'en...

 

Men altså...jeg sitter i cockpiten..og jeg er der liksom, inni spillet. De som har Rift vet hva jeg prater om, det må bare oppleves. Går ikke an å spille det på vanlig monitor lenger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Bruker Saitek X55 Rhino HOTAS og ikke minst Oculus Rift Dk2 og det er helt fantastisk! Enestående! Eneste minuset er konhtrollen av galaxy map i Rift'en...

 

Men altså...jeg sitter i cockpiten..og jeg er der liksom, inni spillet. De som har Rift vet hva jeg prater om, det må bare oppleves. Går ikke an å spille det på vanlig monitor lenger...

 

Hehe ja. Prøvde det selv med rift på spillexpo forrige mnd og det er vel per dags dato noe av det beste jeg har prøvd innenfor spill mediet. Har vært litt av og på ang. Elite, men regner med at jeg venter til jeg får kjøpt forbruker utgaven av oculus.

Lenke til kommentar

Eg vil seie at det er verdt å kjøpe dersom du har veldig lyst til å reise ut i verdsrommet. Elite: Dangerous er eit sandkassespel, der du står fritt til å reise rundt og velge kva du vil gjere sjølv. Det er ikkje kjempemykje innhald i sandkassa enno, men for min eigen del er det nok til at eg ønsker å spele vidare. Det som er der, er eit veldig godt utgangspunkt.

 

Det skal seiast at eg har venta på eit slikt spel ganske lenge, so det kan tenkast at det ikkje er so veldig vanskeleg å tilfredsstille meg. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er ikke nok for min del enda. Jeg er ikke interessert i å spille selvstendig næringsdrivende lastebilsjåfør i verdensrommet, eller jakte på småfisk som Dog the Bounty Hunter. Hvis de greier å bygge opp en slags massiv krig mellom fraksjonene, der du ser gigantiske kryssere gå til angrep mot baser eller hverandre, hvor du får være med å blåse de til himmels som en del av en stor flåte, da er jeg interessert. Da kan jeg godt kjøre litt lastebil innimellom, så lenge det finnes fronter i krigen jeg må unngå (eller smugle ting forbi) og slikt.

 

Jeg tror jeg avventer til det kommer noe på samme skala som Freespace 2 eller X-Wing Alliance (eller de tidligere i serien).

Lenke til kommentar

Hvordan er MP i dette spillet? Er det slik at man kan utføre oppdrag og slikt sammen, lage egne flåter/guild som i andre mmo eller er det mer som et singelplayer spill her hvor man kan jakte/møte andre spillere?

 

 

Singelplayer hvor man kan jakte/møte andre.

 

Deler ikke bounty eller credits i missions hvis man klarer å holde sammen. Så langt ikke særlig underholdene å spille sammen med noen.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt siden tidlig gamma, og er fremdeles langt i fra lei denne herlige spillperlen.

Dette er Elite akkurat som jeg spilte på mine gamle maskiner, bare pakket inn i ny forfriskende innpakning.

 

Jeg har ropt triumferende etter å ha stirret døden i hvitøyet som "space trucker", jeg har grått tårer av oppgitthet når jeg har klart å selge et av mine top speccede skip i stedet for å bytte til å bruke det, jeg har utforsket tilsynelatende tomme solssystemer og plutselig avdekket at de er langt ifra tomme, og jeg har ledd rått av å plukke i fra hverandre naive cargo haulers med lasten fulle av gull.

Og ikke minst dekker jeg det meste av kostnader med slavehandel og våpensmugling.

 

Noen sier at spillet er for tomt og kjedelig. Jeg har ikke funnet noe av denne tomheten eller kjedsomheten.

Noen sier at spillet er vanskelig å spille sammen i, og det kan jeg være enig i, men hvor lett er det egentlig å holde kontakten i det mørke rommet?

 

Jeg har nesten bare gode ting å si om spillet, så jeg ville ikke ha ventet. Begynn heller nå og jobb deg opp både penger og status. Man kan ikke få for mye av noe av det.

Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med hva jeg er vant til fra før. Jeg har knapt spilt de gamle Elite-spillene. For meg var det X-Wing, Tie-Fighter, Wing Commander og Freespace det gikk i. Der er du ikke space trucker, men space fighter pilot. Og ikke selvstendig næringsdrivende, men soldat i en stor flåte, og du slåss som oftest mot et eller annet "evil empire", ikke banditter som prøver å tjene litt penger med litt smugling og grovt ran. Fortjener de å dø for det? :hm:

 

Jeg kommer sikkert til å teste Elite: Dangerous etterhvert, men frister ikke å hoppe inn nå bare for "grinde" meg opp litt penger mens jeg venter på noe gøy å gjøre.

 

Her er en liten video hvis det er noen som ikke har spilt Freespace og lignende:

 

Lenke til kommentar

Singelplayer hvor man kan jakte/møte andre.

 

Deler ikke bounty eller credits i missions hvis man klarer å holde sammen. Så langt ikke særlig underholdene å spille sammen med noen.

Ah, det var jo litt kjedelig. Spillet i seg selv er underholdende for min del, men har et par kamerater som er mer opptatt, forståelig nok, av multiplayer delen og samarbeid.

Frontier har vel ikke sagt noe om planer om å gjøre det mulig å samarbeidet vel?

Lenke til kommentar

Ja, men den har et rykte for dårlig feilprosent. Har heller ikke vært på lager siden tidlig august. Med det sagt så er det en knall stikke til en relativt lav pris. X-52 og X-52 Pro er på motsatt ende. Godt rykte og lang ferdstid på markedet, men den har såklart ikke like mye knapper og lys. Har en X-52 Pro selv, som jeg kjøpte etter to måneder ventetid på en X-55. Har fått mappet alle funksjonene til stikka, så du vil ikke mangle noe i ED sånn sett.

Lenke til kommentar

Ja, men den har et rykte for dårlig feilprosent. Har heller ikke vært på lager siden tidlig august. Med det sagt så er det en knall stikke til en relativt lav pris. X-52 og X-52 Pro er på motsatt ende. Godt rykte og lang ferdstid på markedet, men den har såklart ikke like mye knapper og lys. Har en X-52 Pro selv, som jeg kjøpte etter to måneder ventetid på en X-55. Har fått mappet alle funksjonene til stikka, så du vil ikke mangle noe i ED sånn sett.

Jeg ser at de selger begge joystick for like mye på MPX, og X55 har de inne nå. Kanskje dette skal bli min julepresang, fra meg til meg? :p

Lenke til kommentar

Wings og alliances skal visstnok komme "tidlig i 2015". Jeg håper det er en av tingene de fokuserer på, for spillet trenger virkelig det. Akkurat nå føles det litt "tomt" og mer X-serien enn f.eks. Eve (nå er riktignok ikke Elite et MMO, så kanskje feil å sammenligne med Eve, men det er det mange gjør).

 

Ellers kan jeg si for min egen del at jeg koser meg - selv om mye av tiden akkurat nå går med til space trucking og CR grind for større skip (kjører en Lakon Type-6 og trader Rare Commodities). Har gjort litt exploration også, og minimalt med pew pew. Spillet ser fantastisk ut, og har mye å tilby hvis man orker å legge litt i det selv. Det er liten grad av at spillet holder deg i hånden og forteller deg hva du skal gjøre.

 

Man bør ha stick eller gamepad, selv om jeg ser en del spiller med mus/tastatur. X-52/55 er sikkert bra for immersion (ser mer ut som sticken de har in-game) - selv kjører jeg en Thrustmaster Warthog (kjøpt til DCS: A-10C). I tillegg bruker jeg Oculus Rift DK2, og selv om jeg skulle ønkset meg litt høyere oppløsning og selv om DK2 ikke passer til alle ting in-game (map og trading er litt krøkkete enda), så er det sinnsykt tøft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...