Gå til innhold

Tråden for backere av Elite: Dangerous


Anbefalte innlegg

 

Err.. her ble det visst litt feil med sitat :p

 

'Har du prøvd å slå av pilot assisst, blir endel raskere i manøvreringa da.'

 

Det er egentlig 'yawen' jeg har plagdes med. Den er vanvittig treg, nesten urealistisk hvis man kan si det.. Men leste at det er en bevisst del av designet for å gjøre kamper mere lik dogfights med fly. Jeg kan styre min begeistring for det, men skit au, ikke noe big deal egentlig.

 

 

Off, ja yaw'en er helt ødelagt! Horribelt langsom, og lyden er tåpelig! Ødelegger jo hele vitsen med å ha "halerors" pedaler som i fly. Må si jeg hater sånne teite begrensende ting! Leste også at det var bevisst bl.a. for å unngå "turreting" (aka "snurre-fort-rundt-å-skyte-først" eller noe sånt), men de kunne i det minste hatt hastigheten tilsvarende pitch for eksempel (som heller ikke er veldig rask, men allilkevel mye raskere enn yaw). Og litt kulere lyd enn, ja, hva ER det egentlig, en totakter motor? (Fikk meg til å tenke litt på en Star Wars scene, flotte romskip og... forbrenningsmotorlyd?? Hallo? /rant off, sorry)

 

Men heldigvis liker jeg a ha stikka i "Elite" modus uansett (som i fly, tilfeldigvis), så greit, det går under tvil.

 

Og jeg må si jeg virkelig liker den Frame Shift Drive oppladings lyden. Knitrer av høyspent elektrisitet, slik et ekte romskip med FSB drive skal! :) Eneste er at lyden kunne vært litt høyere (volum).

 

 

Forøvrig er det ikke en uke siden en gang jeg kjøpte Betaen, rett før de annonserte ingen singleplayer. Litt bummer der, men ok..skal gi det en sjanse eller tre allikevel. Sliter litt med å komme i gang. Men det skal sies at jeg liker den mye bedre enn Star Citizen, som jeg backet for et par år siden. Har allerede spilt ED mer enn SC etter kun noen dager!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då har eg endeleg fått testa spelet sjølv (støtta det på Kickstarter, fekk gamma-tilgong), og må berre seie at dette var heilt fantastisk. :D Eg har lenge hatt lyst på eit spel der eg kan flyge rundt i verdsrommet og gjere noko meiningsfult, men ingen av dei eg har kjøpt før har levert heilt det eg ønska meg. Elite: Dangerous ser derimot ut til å overgå ønska mine: ei fri, åpen verd, der eg kan sette mine eigne mål og velge mellom mange måtar å livnære meg på.

 

Men ein treng ikkje gjere noko stort for å ha det kjekt. Berre det å velge seg eit mål, ta av frå ein stasjon, reise til ein annan stasjon og lande, kjennast meiningsfullt og tilfredsstillande. Det kan hende eg er enkel å tilfredsstille, og det kan hende at sånne ting tapar seg når eg har gjort det tusenvis av gongar, men måten desse grunnleggande tinga er gjennomført på lovar utruleg bra for fortsettinga. :)

 

På litt sikt må eg skaffe meg ein Oculus Rift.

 

Kay

Lenke til kommentar

Per nå møter jeg stadig folk når jeg er i "midten". Om jeg drar utover er det mindre og mindre andre mennesker. Makes sense, på en måte. Men ja, dette er et spill du i stor grad vil være alene med mindre du spiller sammen med andre eller bevisst ikke drar for langt utenfor "bebodd" rom.

Lenke til kommentar

Det jeg er redd er at spillet kommer til å føles livløst hvis du aldri ser andre mennesker. Det jeg likte med X-wing-serien, Wing Commander-serien og lignedne var at du alltid hadde noen som snakket til deg, samt at du møtte på folk mellom oppdragene.

 

Hvordan er det i Elite: Dangerous?

 

Ikke et menneske(npc) å se nå. Det er litt skuffende(og litt livlaust ja), men så var ikke det fokuset til elite ved utgivelse egentlig. Forhåpentligvis kommer det etterhvert.

Det er jo planlagt en ekspansjon hvor du kan gå rundt i skipet ditt, og også vandre rundt i romstasjonene, så da regner jeg med mennesker er på plass til det :)

Jeg bare håper spillet selger bra nok, slik at det får stor nok spillermasse til at de kan tjene penger på ekspansjoner.

 

edit: nyeste teaser, niiice :)

 

Endret av TMfrantic
Lenke til kommentar

Ja. Etter veldig mange forsøk, klarte eg den ved å rygge unna og skyte bakover. Det er forresten lurt å ta ein titt på kontrollane. For min del hadde eg yaw på A og D i starten og det var utruleg ineffektivt. Etter å skifta til roll CCW og CW, slik at WASD vart som vanlege flykontrollar, vart ting litt enklare.

 

Kay

Lenke til kommentar

Nei. Alt du har gjort fra Gamma 1.0 blir værende til du event. sletter saven selv.

 

 

Synes dette er et merkelig valg av FD - det har vel vært noen bugs og exploits som har gitt de som har brukt dem enorme summer under Gamma?

 

Generelt synes jeg et spill bør starte med alle på lik fot ved launch - alpha/beta/gamma-spillere vil jo uansett ha en stor fordel av å kjenne spillet og ha trent på å fly i lange tider.

 

Også et dårlig signal å gi de som venter på launch at de, til tross for at de begynner å spille på 'første dagen', må forvente å møte spillere som har brukt dagevis (og muligens exploits) for å bygge seg opp allerede.

Lenke til kommentar

-Snip-

 

 

Må nok si meg litt uenig. De fleste MMO jeg har vært med på starten av (ikke så mange men uansett) har hatt folk som har startet tidligere. riktignok ikke så tidlig, men det ble jo kun nettopp klart at de slipper en wipe. Dette var frontiers holdning fra start, at de skulle ta en wipe hvis det ble nødvendig. alle har hatt mulighet til å kjøpe spillet og deltatt på alpha/beta testingen. Og det har streng tatt veldig lite å si, dette er ikke et mmo med endgame. Skaper litt mangfold også, ikke en syk mengde med sidewinders. Jeg er glad jeg slipper å starte på nytt og at Frontier klarer å knekke sploiterne på case by case basis med tanke på framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...