Gå til innhold

EA: – Å bli kåret til verste selskap var en vekker


Anbefalte innlegg

Jeg tviler på at EA klarer å finne ut hva som er galt, fordi det er en systemsvakhet de ikke VIL se: måten å lage spill på, som ikke inkluderer spillerne før spillet er ferdig. De finner sikkert noe de kan rette på likevel. Det er mange enkeltfaktorer de kan ta tak i - f.eks. --

 

- la være å pimpe DLC-er hele tiden for å melke kundene

- ikke kopibeskytte spillene med DRM

- ikke slippe alfa- og betaversjoner, men ferdige spill

- høre bedre på spillernes ønsker

 

Men selv om de fikser alt dette vil de altså ikke berøre det største problemet: ovenfra-og-ned-utviklingen av spill. De tviholder på den gamle modellen å utvikle innomhus til ferdig produkt - utfra hvordan de tror folk vil ha det - uten å spørre spillerne direkte. Og ofte er ikke utviklerne og lederne av studioet spillere selv, så de har liten interesse av resultatet. Det eneste de er interessert i er å tjene penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å slutte å presse ut hver én bidige øre av forbrukerne. ett godt eksempel er senest BF4. om du skal ha premium eidition blir det ikke langt unna 1000kroner, og det for ett spill. Hva med å gjøre alle disse ''extra maps, weapons vehicles'' til en del av spillet i stede for å ha det som expansions. EA er bare full av piss. 'nuff said

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hippieholdning er vel litt feil. Ja EA er ikke verste selskapet i verden. Men dæven og de har mishandlet brukerne sine. Jeg har hatt sånn middels med EA og gjøre, og det jeg har fått sett og føle på er veldig dårlig. Sist jeg hadde noe med EA å gjøre så hadde jeg kjøpt Ghost Recon: Blablabla. Dette spillet har aldri virket coop. Noe som var min hovedgrunn til å kjøpe spillet. Merk deg at jeg spiller på PC. Plattformen som EA sparker hardest i ballen hver gang.

 

Ghost Recon? Det er da Ubisoft ikkje EA

Lenke til kommentar

Har personlig aldri brydd meg særlig om EA. Var faktisk veldig fornøyd med dem tiden Need for Speed ble lansert for første gang og BF1942 / Medal of Honor / C&C og slik var nytt. Det har også vært spennende å se hvordan de har kjørt hver enkelt av tittelene i grus. Skal ikke mimre om fortiden, men der var ihvertfall Expansion packs faktisk mer enn bare 2 nye våpen, maps som blir offline innen 3 måneder. Må nevnes at prime eksempel på EA nå er BF4. Jeg stiller spørsmålstegn til et firma som lanserer et halvferdig produkt og allerede 2 måneder etter lansering kommer første DLC. Glemte nesten å nevne at de ga Communitiet som har hjulpet å fremme BF serien i år og dager fikk et hardt spark i balla.

 

Om jeg skulle nevnt tre ting jeg klarer meg uten i farta ville det blitt noe som.. Skrikende barn på kollektiv transport, KRF og EA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
– Når alt er sagt og gjort kommer vi ikke til å bli stemt frem som Amerikas verste selskap om vi lager gode spill og tjenester, forteller han.

 

Problemet er ikke kvaliteten på spillene, problemet er at dere pakker dem inn i brukerfiendtlig dritt. Å lage dårlige spill er fullstendig tilgivelig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det virker som det er mye hippieholdninger rundt om i spillmiljøet. Er enig at EA kan bli mye bedre på flere ting, men de har da jaggu meg endret seg mye også. Virker videre som om folk glemmer at dette er et selskap som skal tjene penger, så ja det er klart at de prøver seg på ulike måter å få tak i forbrukerens penger. Hvis ingen hadde brukt penger på mikrotransaksjoner, ville de ikke implemenert det i spill. Personlig kan jeg ikke huske å ha hatt et eneste problem med EA i det hele tatt.

 

Vel, dama likte BF2:BC2 så godt at hun kjøpte BF3 på release dagen, men alt var bare krøll. Ikke mulig å rebinde keys som du ville ingame. Sistnevnte ble patchet mange uker etter release.

 

Resultat? Hun gadd ikke kjøpe BF4 ved launch og lar det godgjøre seg i noen måneder før hun kanskje plukker det opp. Smart. Jeg har tre kompiser som kjøpte det ved launch. Hos alle tre kræsjer både klientene og serverne de spiller på med jevne mellomrom (0-2 ganger i timen).

 

Hun var forsåvidt ikke veldig imponert over SimCity heller (masse tull i starten pga always online), så hvis de ikke slutter å ødelegge merkevarene sine, så kommer de til å slite.

 

Når vi først snakker om merkevarer: Jeg er spent på om Blizzard klarer å fikse opp i Diablo 3, for det manglet mye sjel i forhold til Diablo 2. Det virker som de har tenkt å lytte til spillerne og gjøre om rimelig mye. Mao, det kan være jeg plukker opp expansionen selv om hovedspillet ikke imponerte meg stort.

Lenke til kommentar

Det beste inntrykket jeg fikk av "EA" var artig nok når jeg gikk inn der som ansatt, helt i starten av AC4, under deres anagram AE. Lurer på om de ønsket disse bitene lagt inn selv, hvor en fra tidligere vet at dette er Templar hjørnet med borderline evil assosiasjoner, for så å kaste et litt bedre lys på ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste inntrykket jeg fikk av "EA" var artig nok når jeg gikk inn der som ansatt, helt i starten av AC4, under deres anagram AE. Lurer på om de ønsket disse bitene lagt inn selv, hvor en fra tidligere vet at dette er Templar hjørnet med borderline evil assosiasjoner, for så å kaste et litt bedre lys på ting.

 

AC4? Assasins Creed? Det er vel Ubisoft det og, kommer ikkje på noken serier fra EA som kan forkortes til AC

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er kanskje vanskelig og jeg kan skjønne at det er litt kjipt for EA og andre å utføre dette. Men jeg skulle ønske det var EN felles tjeneste på nett. Jeg bruker Steam, og jeg gidder ikke noen andre. Jeg syns det er fint at spillene er samlet på en plass, så slipper jeg mange forskjellige sider. Hvis de hadde lansert alle spill via Steam hadde jeg kjøpt flere, f.eks. BF4.

 

DRM er dritt og always online kan være det (ikke noe problem når jeg er hjemme). Er også veldig greit hvis putter alt innhold inn i spillet, istendenfor å selge DLC fra første dag.

Lenke til kommentar

Dead Space 3 var et prakteksempel på hvordan man ikke skal gjennomføre mikrotransaksjoner. Man kan ikke forvente forbrukere å betale i dyre dommer for digitalt søppel når de både allerede kan finnes i spillet og faktisk ikke pirrer noen sin interesse. Og å gjøre dette i et singleplayer spill og ikke et mp spill der det er et kompetativt miljø? Jeg ble nesten fornærmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skulle nevnt tre ting jeg klarer meg uten i farta ville det blitt noe som.. Skrikende barn på kollektiv transport, KRF og EA.

Det kunne blitt et godt platformspill det! Den første levelen er å gjemme seg for skrikende barn på bussen. (Får du for mye støy så når tålegrense måleren din tålegrensen.) Den andre levelen er å komme seg helskinnet forbi et demonstrasjonstog der Ludvig, Nessa og andre KRF'ere demonstrerer mot abort. Etterhvert støter KRF'erene sammen med Ottar og Kvinnefronten og gatene blir til en slagmark. Den tredje levelen er EA sitt Norske kontor der du skal levere en pakke. EA sitt nye slagord er "Be Evil" og du må være dyktig om du skal komme levende ifra kontoret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...