Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Eller @@||hardware.no/js/adtech_ad.js ;)

 

Jeg har ikke råd til å betale for hver nettside jeg er på.

Og jeg har ikke råd til å betale for brød på rema 1000.

 

Men helt ærlig...

 

Hvor mange reklamefinansierte nettaviser leser du egentlig?

Endret av SamCpp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke råd til å betale for hver nettside jeg er på.

Jeg har ikke råd til å betale for hver film jeg vil se. Hittil har jeg løst det ved å kjøpe de filmene jeg har mest lyst til å se, og så lar jeg være å se de jeg ikke har råd til. Eller venter til de kommer på TV2, med reklame på. Edit: Jeg betaler abonnement for å se noen av dem også, på Viasat Film.

 

Det er mitt valg. Jeg er ikke nødt til å se dem. Det kan vanskelig kalles en livsnødvendighet å se film eller lese en webside, så det er greit.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker Adblock. Jeg har derimot ingenting i mot å tillate reklame hvis nettstedet fortjener inntektene. Jeg har valgt å whiteliste HW.no enn så lenge, men vi får se hvor lenge det varer. Hvis dere vil ha penger fra meg, eller inntekter tjent på min båndbredde, så får dere også gjøre dere fortjent til de.

Kvaliteten på artiklene daler dag for dag, dere har overskrifter som får VG.no til å se ut som et medisinsk tidskrift i sammenligning.

 

Jeg gikk nettopp inn for å lese testen deres av en 4k-skjerm. Vet dere hva jeg trenger for å lese ingressen uten å måtte scrolle? Jo, skjermen dere har testet. Grunnen er flashreklamen som dekker halve skjermbildet.

 

Og nei, jeg kommer ikke til å betale 500 i året for dette såkalte ekstrainnholdet deres. Dette ekstrainnholdet er innhold dere har lovt oss i en årrekke. Det er kanskje 2-3 artikler i måneden jeg kunne tenkt meg å lese. Senk prisen til 69,- i året, så skal jeg gi dere penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Logget ut av HW, skrudde av adblock.

 

Mitt første møte med forsiden til HW var en reklame fra LG som dekket 1/3 av overflaten på skjermen min. Dette er noe av det værste jeg vet om med reklame på nettsider, og der er når de tar en større del av skjermen min. SLik sett hadde jeg mer sansen for Corsair sin reklame i topp da den var mye mer diskré. Videre var all reklame blendet såppas inn i nettsiden at det var heller plagsomt å måtte se to ganger på om det var en artikkel om en SSD eller reklame.

Eneste reklamen jeg faktisk likte da den både visuelt og rent praktisk ikke var forstyrrende for lesningen var den i fra Komplett som var på siden av nettsiden.

 

To ting som fint kunne vært endret i mine øyne:

  • Satt en maks grense på hvor høy en reklame i topp var.
  • Klart og tydelig skilt ut reklame i fra nettsiden ellers. Enten ved å gi bakgrunnen en annen farge i disse felten eller satt en ramme rundt de som skrek reklame på et positivt vis.

 

Nå logger jeg uansett på igjen og skrur på adblock.

 

Uff ja, tenke seg til å bruke eit halvt sekund og forbrenne ein tusendelt kalori på å vri musehjulet eit hakk og slippe reklamen. Men nei da la oss berre stoppe opp og betrakte akkuratt det ein ikkje vil sjå og la det irritere ein mest mulig for så å klage meir på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Reklame er som å stå i kø, ingen som liker det og det er bortkasta tid.

Visning basert reklame og klikk reklame har uansett gått ut på dato og er en dødfødt business modell så lenge adblock eksisterer.

 

Fastpris på reklame plass er en mulighet.

Sponsor avtaler er en mulighet(nrk klarer jo dette fint)

Essensielt innhold er en sikker vinner.

Rabatt avtaler for betalende brukere(dette fungerer jo kjempe bra for vacn.no)(tipper også dette ville skaffet dere mange betalende brukere, hvis man f.eks får rabatt hos komplett ved å være betalende bruker hos dere, win win for alle parter)

 

Er jo en grunn til at så mange brukere er villig til å betale 500.- i året hos vacn.no.

 

Disse 50%'ene er ikke tapte inntekter men heller potensielle kunder, da det er opp til dere å levere noe de er villig til å betale for.

Endret av MiRaCL
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Uff ja, tenke seg til å bruke eit halvt sekund og forbrenne ein tusendelt kalori på å vri musehjulet eit hakk og slippe reklamen. Men nei da la oss berre stoppe opp og betrakte akkuratt det ein ikkje vil sjå og la det irritere ein mest mulig for så å klage meir på det.

Uansett hvor mye arbeid du legger i det at det ikke er et problem er det allikevel unødvendig, estetisk stygt og et stort forstyrrende element. Dette er ingen tjent på når førsteinntrykket av siden ender opp med å skape et heller dårlig inntrykk.

Tror du og kan tenke to ganger over hva du skriver i forhold til hva jeg selv skrev. Å lese hele innlegg mitt hadde neppe gjort deg noen skade, ei heller hadde du tatt skade av å bitt deg merke i det at jeg er ekstra bruker.

 

For jeg kom med konstruktiv tilbakemelding, ikke sutring slik som du driver med. :thumbup:

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fastpris på reklame plass er en mulighet.

Sponsor avtaler er en mulighet(nrk klarer jo dette fint)

Essensielt innhold er en sikker vinner.

Rabatt avtaler for betalende brukere(dette fungerer jo kjempe bra for vacn.no)(tipper også dette ville skaffet dere mange betalende brukere, hvis man f.eks får rabatt hos komplett ved å være betalende bruker hos dere, win win for alle parter)

Ingen liker reklamer, det er sant, men det er annonsørene som sitter med pengene hw.no trenger. Hadde det vært opp til hardware så hadde de sikkert foretrukket andre løsninger, men slik ting har blitt i dag er det store flash-reklamer som gir mest penger. Dessverre. :/

 

Likevel, tek-nettverket sine reklamer er virkelig ikke satans verk heller, så ille er de ikke :)

Lenke til kommentar

Gå for rabatt avtaler hos komplett og digitalimpuls så har dere meg som betalende medlem inn i evigheten.

Tipper dette gjelder omtrent samtlige andre her også..

 

Da har dere noe å slå i bordet med uansett om ekstra artikler ikke passer alle lesere = ingen kan egentlig klage...

 

Aldri sagt reklamene er satans verk, men man har jo prinsipper.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Ble sur og vrang av blokken som møtte meg på hardware.no i går, men etter å ha lest begrunnelsen i denne tråden og dermed forstår dilemmaet deres satte jeg hardware.no på whitelist. Men det er KUN fordi jeg kom over denne tråden, min originale reaksjon var i linjene med at "greit, vil de ikke ha meg her skal de sannelig få slippe".

 

Jeg tror med andre ord dere angriper problemet helt feil ved en slik blokk. Forklar skikkelig hva problemet faktisk er, så skal dere se de fleste er relativt fornuftige... Og nei, det å fortelle brukeren at dere trenger reklameinntekter eller pluss medlemmer i kortfattet form slik dere gjorde før blokken smalt på plass er ikke godt nok, da har dere lett for å virke mer kommersielt aggressive enn at dere trenger hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva den koden gjør, men regner med at den fjerner reklamen. Isåfall ganske stygt gjort.

 

 

Jeg håper for din skyld at du ikke mener det seriøst, blir som å si at det er greit å stjele en bolle i butikken fordi du heller vil bruke pengene på noe annet.

What the fuck? Er det å bruke vernebriller for ikke få syre i øynene det samme som å stjele i butikken?

 

Beklager, du kan gråte så mye du vil, jeg har ingen sympati med ønsket om å stikke nåler i øynene på folk, selv om det ender opp med at du kaller det for drap, voldtekt eller stjeling.

Lenke til kommentar

Sponsor avtaler er en mulighet(nrk klarer jo dette fint)

 

Nei. NRK får sponsorer fordi de kan garantere (nesten, i hvertfall) seere. Og det kan de fordi vi alle betaler lisens, enten vi vil det eller ikke. Det er det NRK lever av. Hadde Hardware hatt et lovpålagt abonnement for alle som har en PC, hadde de nok fått noen sponsorer også når de skulle dekke noe spesielt.

 

 

 

Gå for rabatt avtaler hos komplett og digitalimpuls så har dere meg som betalende medlem inn i evigheten.

 

Den skjønte jeg ikke. Har VACN reklamefrie sider for betalende medlemmer?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da ser du reklamen og slutter å syte, eventuelt kan du lavære å bruke internett.

Å se reklame kommer aldri på tale. Så da får heller min personlige sjimpanse som lever i kjelleren min klippe ut reklamen som kommer i posten før jeg åpner den.

 

Når man er sin egen mediesjef så bestemmer man selv om man vil se på reklame eller ikke. For min del er det et enkelt valg, null kompromiss for reklame!

Lenke til kommentar

 

Den skjønte jeg ikke. Har VACN reklamefrie sider for betalende medlemmer?

 

Geir :)

 

Vet ikke. Men der må man være betalende medlem for å få tilgang på forumet. Man får da også rabatt hos mange bil/rekvesitta o.s.v forhandlere som gjør at det blir verdt å være betalende medlem. Bare ved å få rabatt hos mekonomen så kan man spare en liten formue.

 

Blir jo win win for alle parter. Kunde får rabatt og er happy, vacn får penger i kassa og er happy, mekonomen får kunder, tjener penger og er happy.

 

I tilfellet jeg tenkte på for hw.no med rabatt avtale hos f.eks komplett.no, så blir det samme greia.

Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er vel hvorfor du er i butikken i utgangspunktet, når du er allergisk for innredningen...

 

Geir :)

Jeg mottar mange gratisaviser i postkassa hver uke. I disse avisene er det mye reklame. Heldigvis har jeg en sjimpanse i kjelleren som klipper ut all reklame fra posten før jeg leser det. Det er noe ingen avisredaksjoner vet om. Så slipper man å få dritten slengt i trynet.

Lenke til kommentar

Forstår ikke at folk som bruker mange tusen på pc ikke tar seg råd til å støtte med 1 kr dagen om de ikke takler reklame :whistle:

Det du ikke forstår er at 1 kr dagen ikke fjerner all verdens reklame. Og om det gjorde det, så ville isåfall reklamen kun vært borte en dag, for deretter å komme smygene tilbake som ugress i blomsterbeddet.

 

"Men jeg betalte jo 1 kr igår!"

 

"Hvis ikke du lar oss injisere kreft i øynene dine så må du gi oss 2 kr. Ellers dør interntett"

 

Haha, bruker så mange nettsider, og livet mitt er fritt for reklame. Takket være teknologi så kan ærlige mennesker leve uten å få dritt slengt i trynet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...