Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

En høyst besynderlig fremstilling. En leser av en avis kan umulig være skyldig i at avisen ikke klarer å tjene penge og en leser trenger ikke ha dårlig samvittighet over å ignorere reklamerne i avisen.

 

Men ja, disable [scripts] på hw.no funket bra med NoScripts.

 

Og så kan man lure på hvordan de klarer å kaste bort 40 millioner i inntekter og hvorfor de trenger 38 ansatte... Det er nok lurere å se nærmere på det enn å hetse leserne.

At du ikke har fletta peiling på hvordan tek nettet driftes for strengt tatt stå for din egen regning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Og så kan man lure på hvordan de klarer å kaste bort 40 millioner i inntekter og hvorfor de trenger 38 ansatte... Det er nok lurere å se nærmere på det enn å hetse leserne.

Må du tenke på at det ikkje berre er HW det er snakk om her (om eg ikkje har missforstårr?), med mindre ge tar feil er det heile Tek (ville forklare antall ansatte).

 

Det å ungå denne reklamen er omtrent som å ta ein VG uten å betale, bortsett frå at det ikkje er ein lov som seie at adblock er fyfy, men det burde vanlig fornuft og folkeskikk la dei fleste oppfatte det. Ser faktisk ikkje bort ifrå at det blir noko tvangsnedlegging av adblock eller lignande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor du får påstanden om at jeg mener de skal fjerne all reklame og basere inntekten på ekstra-abb. aner jeg ikke.. Les innlegget mitt på nytt så skjønner du at jeg mener de må gjøre reklamene mindre aggressive så folk ikke aktivt fjerner de.

Kor meiner du eg har påstått det? Eg påstår derimot det er for mange her i tråden som virker som dei trur reklame er der berre for at det skal irritera dei.

 

Og ja det kan vera mindre påtrengane, men der burde ikkje vera nødvendig når ein kan bla forbi den på eit halvt sekund.

 

Det er ikkje meir irriterande enn ein gjere det til sjøl vettu :p

Lenke til kommentar

 

Jeg har også funnet min balanse. Den såkalte 0-balansen.

Då lurer eg på kvifor du framleis er her og henger deg opp i saken, dei har allerede sagt at slik skal det vera. Om du er fast bestemt på å ikkje lesa, så ok ikkje les. Men kvifor skal du då drive å fortsette å henge deg opp i det? Berre for prinsipp eller stahet? Men uanset, døra er åpen vær så god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det å ungå denne reklamen er omtrent som å ta ein VG uten å betale, bortsett frå at det ikkje er ein lov som seie at adblock er fyfy, men det burde vanlig fornuft og folkeskikk la dei fleste oppfatte det. Ser faktisk ikkje bort ifrå at det blir noko tvangsnedlegging av adblock eller lignande.

Det å klippe ut reklamen er omtrent som å få en gratisavis i postkassen og klippe ut all reklamen før man leser den.

 

Sammenligningen din med tyveri er ikke virkningsfull nok. Kan du ikke dra det litt lenger og heller si at å klippe ut reklamen i en gratis nettavis er som å drepe et spedbarn?

 

Det vil bli forbudt med reklame lenge før adblock blir tvangsnedlagt for å si det sånn. Det er sunn fornuft at å dryppe syre i øynene til ærlige folk ikke er særlig høffelig, selv om det ikke er en lov som forbyr det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Really? Til og med studenter kan hoste sin egen webserver idag. Så påstanden din må nødvendigvis være feil.

Nei. Har gjort dette selv. Koster penger med domene og serverkraft, med mindre ein kjøper server på eigenhand. Ein kan også ta i bruk gratisløysningar, men dei er begrensa og gir deg ofte uønsket domene.

Lenke til kommentar

 

Då lurer eg på kvifor du framleis er her og henger deg opp i saken, dei har allerede sagt at slik skal det vera. Om du er fast bestemt på å ikkje lesa, så ok ikkje les. Men kvifor skal du då drive å fortsette å henge deg opp i det? Berre for prinsipp eller stahet? Men uanset, døra er åpen vær så god.

Jeg er ikke fast bestemt på å ikke lese. Jeg leser helt fint det jeg ønsker å lese. Døra er åpen inn til en internetthverdag helt fri for reklame.

Nei. Har gjort dette selv. Koster penger med domene og serverkraft, med mindre ein kjøper server på eigenhand. Ein kan også ta i bruk gratisløysningar, men dei er begrensa og gir deg ofte uønsket domene.

Nei, jeg kjenner flere som har gjort dette selv. Og prisen er så lav at selv studenter, uten problemer, kan ha råd til dette. Med et ønsket domene naturligvis.

Lenke til kommentar

 

Det å klippe ut reklamen er omtrent som å få en gratisavis i postkassen og klippe ut all reklamen før man leser den.

 

Sammenligningen din med tyveri er ikke virkningsfull nok. Kan du ikke dra det litt lenger og heller si at å klippe ut reklamen i en gratis nettavis er som å drepe et spedbarn?

Korleis er det relevant? Ved adblock utnytter ein ein tjeneste uten å gi inntekt til dei som driver den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved adblock utnytter ein ein tjeneste uten å gi inntekt til dei som driver den.

Det gjør man også dersom man blar forbi reklamesidene i gratisavisa.

 

 

 

 

Vil også minne om kostnader på kontorlokaler, diverse normale regninger, lønn og ikkje minst utstyr og reise til diverse messer. Er dette gratis?

 

For en student? Åpenbart! Kan du ikke legge til gullklokke, badebasseng og leilighet i Spania? Det er sikkert også nødvendig for å hoste sin egen webserver.

 

Dette er tydeligvis tiden der piratkopiering er det samme som voldtekt og å klippe ut reklame fra gratisaviser det samme som mord. Det er ikke rart at internett kommer til å dø innen kort tid...

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Faktum er fortsatt at måten det håndteres på nå er feil.

 

Tek jobber i et sterkt konkurransepreget market, og kundene vil finne andre nettsider å konsumere innholdet på. Jeg tipper at 80% av de som nektes å bruke adblock blir å forlate siden.

 

Resultatet blir at Tek mister sjansen til å "konvertere" disse.

 

 

Som jeg alt har poengtert; gjør reklamen mindre irriterende og folk vil frivillig skru av AdBlock. Tek er ikke i en posisjon til å tvinge noen som helst til å gjøre det. Neste teknologinettsted er bare et par tastetrykk unna.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Jeg snakket om å hoste en webserver, ikke Tek. Beklager misforståelsen, det kan godt hende du har rett i at Tek er et pengesluk, det vet jeg ingenting om.

Må også inrømme at du har rett i elevsituasjonen. MEN, eit stort men. Jo større tjenesten blir, jo større blir kostnaden. Fleire domene, massive servere (google? Ut av samanheng, men dei har gigantiske servere). Det skalere jo litt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...