Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kunne eventuelt gå inn i våpenhandel og trade klasebomber, eventuelt trafficking av østeuropeiske horer.

 

Hadde hvertfall vært et mer etisk valg som ikke forurenser i like stor grad.

 

At reklame er kreftfremkallende er jo nrk, adblock og alle klistrelappene med "nei-takk" på postkassene gode eksempler på. Men for all del, om du liker å bli skullfucka i det ene øyet av en flaske fra coca cola company og en sjampoo-flaske i det andre øyet mens du får en tampong i hvert øre så er det jo bare å forvente at andre enn deg selv ikke klager?

http://youtu.be/oavMtUWDBTM
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Spurte adblock+ Om det var noen vei utenom dettte og dette var svaret :)

 

Adblock Plus

You can add this exception rules to Adblock Pus: @@||hardware.no/js/adtech_ad.js

Like · Reply · 3 minutes ago

 

Og virker som bare fy :)

 

Genialt, tusen takk!

Mange vil ha et reklamefritt nett, og å betale for tjenester er visst ikke aktuelt. Til opplysning så finnes det ikke nok ildsjeler som vil jobbe gratis.

 

Dette er i grunn en latterlig idiotisk tråd imø

Tekstreklamer som passer inn i designet -> OK

Reklamer i rødt som beveger seg -> Nei takk

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I'm out...

 

At noen seriøst forlanger at alt skal bli slengt oppi fanget deres gratis, viser bare en total mangel på grunnleggende respekt for de som står bak artiklene.

 

Uansett vil Hardware tjene penger på at stabeisene som får "kreft" av reklame forsvinner. Tenk at hw.no tjener 0,5 kr på alle som ser på siden med reklame, og taper 0,25 kr på alle som ikke gjør det. (eksempel)

 

Dersom hw.no har 200 000 ukentlige lesere, og hele andelen på 50% som bruker adblock forsvinner, ja da har siden spart 25000, som kan brukest på høyere kvalitet på nettsiden. Vinn-vinn for sutrekoppene og hw! :)

 

Synes at et kompromiss ville være det beste, men må man sette hardt mot hardt vil nok dette være den eneste utveien. /end of frustration

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange gratis papiraviser rundt omkring med store deler reklame.

 

Dersom jeg har en sjimpanse i kjelleren som klipper bort all reklame som kommer i posten min før jeg leser den, så er ikke det noe avisselskapene har noe med!

 

Om denne sjimpansen heter Julius eller Adblock så er det fortsatt ikke noe hardware.no eller andre redaksjoner har noe med.

 

Så når jeg mottar artikler så klipper jeg ut reklamene. Ikke noe problem, og hverken hw.no eller andre servere får innsikt i om reklamene faktisk dukker opp på skjermen til slutt eller ikke.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du vrøvler om??

Det er ikke mulig å tjene penger på en webside som ikke selger noe uten å ha reklame eller abbonementsløsning.

 

Ja, det var visst for vanskelig for deg å skjønne at artikler også er et produkt som fint kan selges mot betaling (som selvsagt vil være abonnement, ikke direkte betaling).

 

Så fortell meg nå igjen hvor det er jeg vrøvler.

Lenke til kommentar

Det finnes ganske mange gratis papiraviser rundt omkring med store deler reklame.

 

Dersom jeg har en sjimpanse i kjelleren som klipper bort all reklame som kommer i posten min før jeg leser den, så er ikke det noe avisselskapene har noe med!

 

Om denne sjimpansen heter Julius eller Adblock så er det fortsatt ikke noe hardware.no eller andre redaksjoner har noe med.

 

Så når jeg mottar artikler så klipper jeg ut reklamene. Ikke noe problem, og hverken hw.no eller andre servere får innsikt i om reklamene faktisk dukker opp på skjermen til slutt eller ikke.

En avis får betalt ut fra salg, ikke hvor mange som ser dem. En nettavis får betalt for hver person som ser den.

Hw.no ser om du får opp reklamen ja.

 

Tullete sammenligning...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Gratisaviser får betalt for salg???

 

Hw.no kan ikke se hva som vises på skjermen i mitt hjem. Det er mye som skjer på min pc som ikke hw.no vet om.

For hvor mange aviser de distribuerer ut til folk da(mer rett er vel at de priser seg sånn at antatt antall distribuerte aviser er verdt prisen på reklamen)

Hw.no vet veldig lite om pcen din, men klarer å telle antall personer som laster inn reklamen.

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, akkurat som gratisavisene klarer å telle hvor mange aviser med reklame som kommer i postkassene til folk. På den andre siden kan hverken hw.no eller aviser se om jeg har en sjimpanse i kjelleren eller ikke.

 

"Hverken hw.no eller andre servere får innsikt i om reklamene faktisk dukker opp på skjermen til slutt eller ikke."

Lenke til kommentar

 

Ja, det var visst for vanskelig for deg å skjønne at artikler også er et produkt som fint kan selges mot betaling (som selvsagt vil være abonnement, ikke direkte betaling).

 

Så fortell meg nå igjen hvor det er jeg vrøvler.

Det er jo dette de nå har prøvd i flere måneder men som ikke fungerer.

Det er reklamefinansiering, abbonnement eller ingen webside.

 

De som klager nekter å godta reklame, men de nekter også å betale abbonement og da er vi tomme for alternativer.

Har du et annet alternativ som funker så spytt det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, akkurat som gratisavisene klarer å telle hvor mange aviser med reklame som kommer i postkassene til folk. På den andre siden kan hverken hw.no eller aviser se om jeg har en sjimpanse i kjelleren eller ikke.

 

"Hverken hw.no eller andre servere får innsikt i om reklamene faktisk dukker opp på skjermen til slutt eller ikke."

Antallet er nok ikke 100%, men skal love deg at de vet grovt sett hvor mange som får. De må f.eks trykke opp rett antall, samt betale for at det skal komme i postkassa. De har bedre oversikt enn du tror.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig, hvis avisen ringer rundt og spør hvem som klipper bort reklamen så kan de deretter slutte å gi avisen til de som svarer ja. Det er likefullt frivillig å svare på en slik henvendelse.

De vet hvor mange som får levert. Skrev jeg de viste hvem som leste? Nei.

Ett estimat av antall lesere kan man få av spørreundersøkelser.

 

Uansett er ikke dette relevant for hw.no, da de måler antall ganger reklamen blir lastet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo dette de nå har prøvd i flere måneder men som ikke fungerer.

 

Da fortjener virksomheten kanskje ikke livets rett. Markedet bestemmer. Folk betaler gjerne for kvalitet. Folk betaler ikke så gjerne for sensasjonalistisk søl, men mange lar seg likevel lure til å åpne artikkelen når den likevel er åpent tilgjengelig. Hvem er det så som er mest kynisk?

 

Det er reklamefinansiering, abbonnement eller ingen webside.

 

De som klager nekter å godta reklame, men de nekter også å betale abbonement og da er vi tomme for alternativer.

Har du et annet alternativ som funker så spytt det ut.

 

Selvsagt er det mange som gjerne tar en titt hvis det er gratis. Selvsagt vil mange av disse forsvinne hvis du går over på en abonnementsløsning. Det som ikke er selvsagt er at man da skylder på manglende lojalitet eller moralsk ansvar eller whatnot, fremfor å tenke over om det man tilbyr er godt nok til å overleve i markedet.

 

Er det noen som konkret har sagt at de vil betale for en abonnementsløsning hvis reklamen forsvinner, og så likevel ikke blitt medlem? I så fall føler de seg nok truffet nå. Jeg er ikke en av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I'm out...

 

At noen seriøst forlanger at alt skal bli slengt oppi fanget deres gratis, viser bare en total mangel på grunnleggende respekt for de som står bak artiklene.

 

Jeg forlanger aldeles ikke noe som helst gratis. Det er de som har valgt denne finansieringsmodellen, og da får de finne seg i at mange ikke vil ha reklame på skjermen sin. Det jeg forlanger er at dersom de vil ha betalt for noe, så ikke gi det vekk uten betaling. Funker ikke abonnementsløsningen, så er ikke produktet godt nok.

 

Får de betalt per klikk på reklamen? Jeg klikker ikke uansett.

 

Får de betalt for lasting av reklamen? Jeg ser ikke på den uansett, mens de får betalt for noe som ikke har skjedd (antakelsen om at lasting er lik titting).

 

Så hva bryr det da dem at jeg lar være å laste den? Jo, selvsagt: De får nå ikke betalt for noe som likevel ikke har skjedd.

 

I tillegg har vi følgende problem: Ingen av dem fremmer kvalitetsjournalistikk. Derimot dyrker det et sykt marked som baserer seg på å tiltrekke oppmerksomhet (sensasjonalisme), for det betyr mer penger i kassa på samme måte som at sykehus heller vil utføre kompliserte operasjoner som utgjør større risiko for pasienten, fordi det også gir mer penger i kassa.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...