Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

 

Jeg forlanger aldeles ikke noe som helst gratis. Det er de som har valgt denne finansieringsmodellen, og da får de finne seg i at mange ikke vil ha reklame på skjermen sin. Det jeg forlanger er at dersom de vil ha betalt for noe, så ikke gi det vekk uten betaling. Funker ikke abonnementsløsningen, så er ikke produktet godt nok.

Det er ikke Hardware som må finne seg i at folk ikke vill ha reklame på skjermen sin, det er folk som må finne seg i at dersom de ikke vill se reklame så må de betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir litt som å gå på kiwi og lese VG hver eneste dag, men aldri faktisk kjøpe det.
Det er ingen som kommer til å bli lei seg for at du aldri kommer til å besøke butikken igjen, når du aldri kjøper noe.

Dette blir faktisk værre, for her trenger du ikke bruke en krone. Du må bare klare å overleve litt reklame. Slik at nettsiden kan overleve å tjene noen kroner på sin jobb.

 

Jeg syntes dette er ekstremt grådig og hadde ikke brydd meg en plass om dere aldri hadde lest på HW igjen vist jeg jobbet der.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Egentlig så er det jo litt rart at dere faktisk diskuterer dette her siden dere jo tross alt synes at alt tek produserer er møl som tydeligvis ikke er interresant eller verdt å lese.

 

Hvorfor ikke bare fade ut i stillhet? Siden alt er bare dritt så må det jo være en lettelse å endelig få tuppet i ræva dere trengte for å stikke.

Akkurat det jeg mener, sagt på en mer direkte måte :wee:

 

Kanskje ikke så rart når andre sider overlever uten reklame.

Det kan ha med at det koster å lage kvalitets-journalistikk, og det burde det absolutt være marked for, i stedet for andre sider som livnærer seg på å oversette engelske blogger.

Lenke til kommentar

Gjør vel egentlig det hvis 50% av leserne forsvinner. Hvordan skal ledelsen tolke det? Hvordan skal de så klare å beholde alle de som er ansatt i hw.no pr nå for en brukermasse på 160k +/- lesere hvis tallet blir halvert.

 

Kjernegruppen = de som har vært lesere fra starten må få lov å reagere. Hadde det ikke vært for disse så hadde ikke siden eksistert.

 

Man klarte fint å drive web sider før all reklamen tok helt av, hvordan har det seg?

 

Redaksjonen har selv bekreftet at de ikke tjener penger på de som bruker AdBlock, altså spiller det ingen rolle at dere forsvinner. Dette er ikke en hobby, dette er levebrødet for mange mennesker.

 

Kanskje ikke så rart når andre sider overlever uten reklame.

Hvilke sider er dette?

 

Dette blir litt som å gå på kiwi og lese VG hver eneste dag, men aldri faktisk kjøpe det.

Det er ingen som kommer til å bli lei seg for at du aldri kommer til å besøke butikken igjen, når du aldri kjøper noe.

Dette blir faktisk værre, for her trenger du ikke bruke en krone. Du må bare klare å overleve litt reklame. Slik at nettsiden kan overleve å tjene noen kroner på sin jobb.

 

Jeg syntes dette er ekstremt grådig og hadde ikke brydd meg en plass om dere aldri hadde lest på HW igjen vist jeg jobbet der.

Veldig enig!

Endret av Aerow
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjør vel egentlig det hvis 50% av leserne forsvinner. Hvordan skal ledelsen tolke det? Hvordan skal de så klare å beholde alle de som er ansatt i hw.no pr nå for en brukermasse på 160k +/- lesere hvis tallet blir halvert.

Adblock-brukere gir ingen inntekt, så at de forsvinner har egentlig ingen konsekvenser. Mediehuset Tek har ingenting i å tape på denne strategien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. Det er tregere, reklamen forfølger meg, alt er animert, det er røde farger og bleh. Tekstreklame er ok, men ikke animert rød reklame.

Da får du droppe å lese hos HW, eller droppe å bruke AdBlock. Er ikke vanskeligere enn det. At noen i det hele tatt reagerer på dette er ganske sykt. Ingen har kommet med en idé på hvordan man skal tjene penger på en nettavis uten reklame eller abonnement, da kan man heller ikke klage. Endret av Aerow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser det er flere her som klager både på reklame og dårlig lesestoff. Dere vil ikke bidra med å se på reklamen eller betale ca 1 krone pr dag og i tillegg klager dere på innholdet. HW er ikke en veldedig organisasjon, de trenger penger for å drive. Hvis det er så forferdelig så er det bare å ta hatten sin å gå, ingen tvinger dere til å være her, og det å klage uten å betale(/se reklame) blir for dumt.

 

Når det er sagt er det trist at HW har sett seg nødt til å tvinge folk til å slå av adblock, men på den andre siden er det i mine øyne enda mer trist at folk nekter å gjøre dette etter så mange oppfordringer.

 

Vi som lesere kan ikke bare sitte å forlange mer og mer uten å selv bidra, jeg vil gjerne at kvaliteten på hw skal noen hakk opp og derfor er jeg stolt ekstra medlem, slipper reklame gjør jeg også :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Logget ut av HW, skrudde av adblock.

 

Mitt første møte med forsiden til HW var en reklame fra LG som dekket 1/3 av overflaten på skjermen min. Dette er noe av det værste jeg vet om med reklame på nettsider, og der er når de tar en større del av skjermen min. SLik sett hadde jeg mer sansen for Corsair sin reklame i topp da den var mye mer diskré. Videre var all reklame blendet såppas inn i nettsiden at det var heller plagsomt å måtte se to ganger på om det var en artikkel om en SSD eller reklame.

Eneste reklamen jeg faktisk likte da den både visuelt og rent praktisk ikke var forstyrrende for lesningen var den i fra Komplett som var på siden av nettsiden.

 

To ting som fint kunne vært endret i mine øyne:

  • Satt en maks grense på hvor høy en reklame i topp var.
  • Klart og tydelig skilt ut reklame i fra nettsiden ellers. Enten ved å gi bakgrunnen en annen farge i disse felten eller satt en ramme rundt de som skrek reklame på et positivt vis.

 

Nå logger jeg uansett på igjen og skrur på adblock.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til dere som påstår at hw mister 50% lesere, ingen ting er sort på hvitt!

 

50% lesere bruker adblock = 0kr i kassa

 

Innfører blokkering for adblock-brukere

 

20% adblock-brukere frafaller = 0kr tap

 

5% adblock-brukere finner vei rundt sperring = 0kr i kassa

 

10% kjøper hw ekstra = 15kr i kassa

 

15% hvitelister annonser = 10kr i kassa

 

Dette er tulletall riktignok, men selv deg med tretusen kromosonfeil skjønner at dette lønner seg for hw & co.

 

Om en uke/måned/år kommer uansett noen prosent av de kvasiintelligente gjerrigknarkene her som påstår at de slutter å lese hw til å komme tryglende tilbake.

 

Vil anbefale alle som sliter med PC performance, kreft i øya eller epilepsianfall pga. Ads å kjøpe hw ekstra. Koster deg under 1kr om dagen. Om det blir for dyrt, ja, da syns jeg du skal se deg om etter en annen annonsefinansiert avis å plage.

Endret av SamCpp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som påstår at hw mister 50% lesere, ingen ting er sort på hvitt!

For ikke å si at hw.no taper penger om reklamene blir blokkert, dyrt med store server anlegg :(

 

Hadde et regnestykke lenger bak i tråden, "worst case" er at halvparten forsvinner, men da kan hw.no spare flere titusener. Begge to har tulle-regnestykker, men poengene kommer frem.

 

Forstår ikke at folk som bruker mange tusen på pc ikke tar seg råd til å støtte med 1 kr dagen om de ikke takler reklame :whistle:

Lenke til kommentar

Da får du droppe å lese hos HW, eller droppe å bruke AdBlock. Er ikke vanskeligere enn det. At noen i det hele tatt reagerer på dette er ganske sykt. Ingen har kommet med en idé på hvordan man skal tjene penger på en nettavis uten reklame eller abonnement, da kan man heller ikke klage.

Eller @@||hardware.no/js/adtech_ad.js ;)

...og det er nettop derfor de gir deg muligheten til å betale dersom du absulutt vil slippe reklame.

Jeg har ikke råd til å betale for hver nettside jeg er på.

Endret av iFire
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller @@||hardware.no/js/adtech_ad.js ;)

Nå vet jeg ikke hva den koden gjør, men regner med at den fjerner reklamen. Isåfall ganske stygt gjort.

 

Jeg har ikke råd til å betale for hver nettside jeg er på.

Jeg håper for din skyld at du ikke mener det seriøst, blir som å si at det er greit å stjele en bolle i butikken fordi du heller vil bruke pengene på noe annet.

Endret av Aerow
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...