Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var utrolig nært å slette hardware.no i fra bokmerkelisten selv da denne påtvungne reklame greia begynte å poppe opp, men fant en vei rundt det :)

 

Legg til følgende i unntakslisten til adblock så slipper man reklame og får lese hele artikkelen uten den idiotiske greia til Hardware som begynte å komme.

 

"@@||hardware.no/js/adtech_ad.js2"

Lenke til kommentar

Jeg er prinsipelt imot å bli påtvunget reklame på nett, derfor bruker jeg AdBlock og en håndfull andre programmer, MEN jeg er fast leser av hele teknettverket og bruker mye tid på disse sidene derfor så svelger jeg lett kravet om å skru av Adblock for disse sitene.

 

Og det er langt ifra bare tek som har denne praksisen med å be leseren om å skru av Adblock, da dette er noe jeg ser ukentlig når jeg surfer på utenlandske siter.

 

Det kan ikke være så vrient å forstå at det koster penger og holde et så omfattende nettverk som teknettverket er i gang.

 

Jeg observerer jo også at etter at HW innførte ekstra som opsjon, dette som en direkte følge og ønske fra sutreklanen så er det et mistenkelig lite antall som faktisk har valgt å betale for det de "ønsket".

Og da skjønner jeg jo at de må sette hardt mot hardt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er ledelsen i Tek.no sine avgjørelser, tynget ned av den altoverskuende profittens sjelejagende stemme som sier "Tjen Mer". Sakte går man ifra de opprinnelige prinsipper som HW.no var bygget på,

entusiastenes stemmer og pågangsmot stilner hen i støyen av styrers høye krav, og hvis de ikke innfrir blir det kroken på døra og jakten på nye penger i lomma på Telenor og LO fortsetter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette er ledelsen i Tek.no sine avgjørelser, tynget ned av den altoverskuende profittens sjelejagende stemme som sier "Tjen Mer". Sakte går man ifra de opprinnelige prinsipper som HW.no var bygget på,

entusiastenes stemmer og pågangsmot stilner hen i støyen av styrers høye krav, og hvis de ikke innfrir blir det kroken på døra og jakten på nye penger i lomma på Telenor og LO fortsetter.

Håper virkelig det var sarkasme :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ledelsen i Tek.no sine avgjørelser, tynget ned av den altoverskuende profittens sjelejagende stemme som sier "Tjen Mer". Sakte går man ifra de opprinnelige prinsipper som HW.no var bygget på,

entusiastenes stemmer og pågangsmot stilner hen i støyen av styrers høye krav, og hvis de ikke innfrir blir det kroken på døra og jakten på nye penger i lomma på Telenor og LO fortsetter.

De har ikke dette som hobby, det er jobben deres. Du skjønner det eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skremmende at folk i det hele tatt klager over dette. Helt ærlig, hvor tror dere Hardware.no og andre gratissider får pengene sine fra? Jo, annonser. Jeg synes det er en fryktelig liten pris å betale for alt det innholdet vi blir servert på denne siden.

 

Å bruke AdBlock er utrolig lavmål, og alle tåler litt reklame. Hvis ikke, får dere droppe å lese nettaviser. Hvis alle begynner å bruke AdBlock, må vi betale for alle nettaviser. Da blir det mange tusenlapper i året. Det er vanlige folk som skriver disse artiklene, som trenger penger akkurat som alle oss andre.

 

Helt ærlig synes jeg dette er et flott tiltak av Hardware.no!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Og da skjønner jeg jo at de må sette hardt mot hardt.

 

Hardt mot hardt er å blokkere adgangen til innholdet fullstendig (ren betalingsløsning). Det kan jeg respektere. Det viser at de har tro på eget produkt. Dette derimot er latterlig.

 

Åpenbart er det ikke nok penger i det, ellers hadde de gjort det for lenge siden. Kanskje prøver de for hardt å tilføye noe i et mettet marked. Og det de tilføyer er øyensynlig ikke av høy nok kvalitet til at nok folk bryr seg så mye om det uansett.

 

Så istedenfor tviholder de på reklamefinansiering. Og jeg fortsetter å bruke Adblock. Kanskje tar de hintet en gang. Trolig ikke.

Lenke til kommentar

Hardware kunne jo lage en liten dugnad da.

 

"Om andelen som bruker adblock synker ned under 5 / 10%, så lover vi å kutte ned på reklamene"

 

Hardware får mer penger, og alle er fornøyde :)

Jeg vil aldri gå med på et kompromiss som gir kreft i øynene.

 

Hva med: ingen reklame - noensinne!

 

Det var tilfelle for svært mange nettsider før, det behøver ikke endre seg nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hardt mot hardt er å blokkere adgangen til innholdet fullstendig (ren betalingsløsning). Det kan jeg respektere. Det viser at de har tro på eget produkt. Dette derimot er latterlig.

 

Åpenbart er det ikke nok penger i det, ellers hadde de gjort det for lenge siden. Kanskje prøver de for hardt å tilføye noe i et mettet marked. Og det de tilføyer er øyensynlig ikke av høy nok kvalitet til at nok folk bryr seg så mye om det uansett.

 

Så istedenfor tviholder de på reklamefinansiering. Og jeg fortsetter å bruke Adblock. Kanskje tar de hintet en gang. Trolig ikke.

Hva er det du vrøvler om??

Det er ikke mulig å tjene penger på en webside som ikke selger noe uten å ha reklame eller abbonementsløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil aldri gå med på et kompromiss som gir kreft i øynene.

 

Hva med: ingen reklame - noensinne!

 

Det var tilfelle for svært mange nettsider før, det behøver ikke endre seg nå.

Hvordan tror du Hardware skal tjene penger uten reklame? Hvis reklame er så plagsomt sier det mer om deg enn nettavisene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kunne eventuelt gå inn i våpenhandel og trade klasebomber, eventuelt trafficking av østeuropeiske horer.

 

Hadde hvertfall vært et mer etisk valg som ikke forurenser i like stor grad.

 

At reklame er kreftfremkallende er jo nrk, adblock og alle klistrelappene med "nei-takk" på postkassene gode eksempler på. Men for all del, om du liker å bli skullfucka i det ene øyet av en flaske fra coca cola company og en sjampoo-flaske i det andre øyet mens du får en tampong i hvert øre så er det jo bare å forvente at andre enn deg selv ikke klager?

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De kunne eventuelt gå inn i våpenhandel og trade klasebomber, eventuelt trafficking av østeuropeiske horer.

 

Hadde hvertfall vært et mer etisk valg som ikke forurenser i like stor grad.

 

At reklame er kreftfremkallende er jo nrk, adblock og alle klistrelappene med "nei-takk" på postkassene gode eksempler på.

 

Da har vel du et helt genialt alternativ?

Endret av Diabetus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...