Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud. Visste ikke at det var mulig å whine så ufattelig mye. Jeg for min del greier faktisk å overleve litt reklame her og der på websiden.

 

Etter min forståelse så er problemet delvis det at spesifike brukere nærmest går epileptisk sjokk av blinkende reklamer, delvis det at dei ikkje orker å "scrolle" i eit halvt sekund nedover for å få top banneret ut av synet, men mest grunna prinsipp og stahet over at dei ikkje skal kunne finne seg i at nokon tjener penger på at dei ser på reklame og/ eller at dei er i ein rebelsk fase i livet der ein berre må drive F***. For ærlig talt kor vanskeleg er det å ha ein reklame i side synet i 1 sek når du opner ein artikkel 2 ganger til dagen. For heller å nærmest tvinge nokon inn i konkurs, for så å klage på at dei poå tvinger dei til å bruke tjenesten deira på ein måte som dei tjener penger på.

 

Viser igjenn til post frå annan tråd:

"Hei, jeg er en kunde dere ikke tjener en dritt penger på, slutt å tjen penger på meg, eller så gidder jeg ikke å være kunden deres lenger".

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Addblock ja. Jeg brukte det et par år, men har sluttet med det. Jeg registrerte at veldig mange begynnte å ta det i bruk, så da fant jeg ut at jeg måtte bite i det sure eple og akseptere at det er reklamer på nett. Heller det enn at gratis sidene forsvinner helt. Det er nemlig det det ender opp med til slutt.

 

Hvordan kan dere forsvare det å være blindpassasjer? Mener dere at folk skal jobbe gratis? Vil dere fjerne gratis tilbud og erstatte det med betaltjenester bare for å slippe reklame? Jeg registrerer med skuffelse at mere og mere på nett må betales for pga denne forbannet Addblock

Endret av ArlionMajere
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har en eldre datamaskin. Den er treg nok uten Flash-annonser.

Jeg vil ikke bruke penger på ny maskin for å kunne vise annonsene.

Dessuten bruker jeg ofte mobilt internett med treig EDGE-forbindelse.

Om jeg skal laste all reklamen så blir sidene aldri ferdig med å laste.

 

Jeg har blitt Ekstra-medlem for å støtte nettsiden. Men jeg liker ikke når det blir tvang.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har en eldre datamaskin. Den er treg nok uten Flash-annonser.

Jeg vil ikke bruke penger på ny maskin for å kunne vise annonsene.

Dessuten bruker jeg ofte mobilt internett med treig EDGE-forbindelse.

Om jeg skal laste all reklamen så blir sidene aldri ferdig med å laste

 

Jeg har blitt Ekstra-medlem for å støtte nettsiden. Men jeg liker ikke når det blir tvang.

Dette med treig pc er faktisk "et gyldig" argument. Til en grad i alle fall. Men noen tåler ikke 5 sek ekstra laste tid, og da blir det også for dumt. Men må man vente halvminuttet på hver eneste side, sammen med hakking, så skjønner jeg at man bruker Addblock

 

 

Dan kan ein jo likesågodt berre kjøpe extra :3

Jeg tenkte mere generelt, det er langt fra bare hw. No som sliter med Addblock. Alt i fra ap.no til YouTube

Endret av ArlionMajere
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en eldre datamaskin. Den er treg nok uten Flash-annonser.

Jeg vil ikke bruke penger på ny maskin for å kunne vise annonsene.

Dessuten bruker jeg ofte mobilt internett med treig EDGE-forbindelse.

Om jeg skal laste all reklamen så blir sidene aldri ferdig med å laste.

 

Jeg har blitt Ekstra-medlem for å støtte nettsiden. Men jeg liker ikke når det blir tvang.

Det er absolutt et gyldig argument, men jeg garanterer at slike tilfeller er i et absolutt mindretall.

De som sutrer her inne sitter på rigger til 15-20000kr, har 50-100mbit internettlinjer men klager for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir feil å kalle mange lesere blindpassasjerer. Mange av oss har fulgt hw.no siden starten og hadde det ikke vært for oss så hadde ikke siden eksistert. 0 lesere = 0 grunn til å drive en side.

 

Jeg leser hw.no både på pc'en(med adblock) og på mobil(uten adblock) så jeg havner mellom 2 stoler uansett.

 

Som nevnt tidligere i tråden så hadde der pr nå ca 1600 betalende ekstra brukere og dette utgjorde 1% av totale lesere.

Dere har da totalt 160.000 lesere hvorav 50% bruker adblock. Dette kommer bare til å stige uansett hva slags tiltak dere gjør. Hvordan ser antallet med adblock ut, hvis dere fjerner mobil/tablet lesere fra regnestykket?

 

Dere må jo i bestefall bemanne redaksjonen deres basert på reklame inntekter fra 80000 lesere +/- 1600 ekstra kunder.

 

Dere må nesten levere noe essensielt for å få folk til å betale, noe dere ikke gjør pr idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...