Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Uansett er ikke dette relevant for hw.no, da de måler antall ganger reklamen blir lastet.

Det kan være relevant for alt og alle. All reklame kan lastes, men det er jo i siste instans brukeren på enden av kabelen som kjører kode for hva som skal vises på skjermen eller ikke.

 

Reklame for eksempel er noe som aldri vises på skjermen uansett hva serverne tror om den saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tek redaksjonens feil at folk ønsker "sensasjons"overskifter eller hva det nå er du vil kalle dem.

Dette er en trend som går igjen på stort sett alle sider.

Jeg er veldig glad i faglitteratur og blader. Men disse produktene forsvinner mer og mer fra markedet fordi de ikke klarer å opprettholde en sunn abonementsmasse.

Da lurer jeg strengt tatt på hvor dere har det fra at "kvalitet" selger?

 

Siste skanse nå var pcworld som har sett seg nødt til å legge om hele distribusjonen sin pga synkende interesse, og det skyldes overhodet ikke mangel på kvalitetsartikler.

Lenke til kommentar

*snip*

I tillegg har vi følgende problem: Ingen av dem fremmer kvalitetsjournalistikk. Derimot dyrker det et sykt marked som baserer seg på å tiltrekke oppmerksomhet (sensasjonalisme), for det betyr mer penger i kassa på samme måte som at sykehus heller vil utføre kompliserte operasjoner som utgjør større risiko for pasienten, fordi det også gir mer penger i kassa.

På norsk nivå er hardware.no en av de få it-relaterte nettavisene som satser på å holde en noenlunde høy linje på kvaliteten. Og de får gjennomgå, kanskje for samme grunn som at folk kvier seg for å kjøpe flotte indie-spill til under 15 kroner, men heller svir av hundrelapper på F2P-spill som Candy Crush.

Og her ligger problemet, vi eldre lesere dropper siden deres, selve "kjernen" boikotter dere nå.

Hva har det å si at "kjernen" boikotter? Kjernebrukere som har adblock på har jo ikke gitt noe som helst tilbake til siden?

 

Før så prøvde jeg å ha en litt "diplomatisk" holdning i tråden, med forslag til løsninger. Nå ser jeg at det ikke nytter i det hele tatt.

 

Dersom en har lest på hw.no i flere år med adblock aktivert, så kan du bare tenke deg hvordan du snylter siden. Ikke nok med at de ikke tjener på deg, de lider av det. Nå vil jeg helst ikke ty til personangrep, men når annonsepenger er eneste sikre veien til penger, så tar en livsgrunnlaget til siden vekk for å slippe reklame.

 

Noen nevnte i stad at markedet bestemmer. Det er sant, så det bare er det folk vil ha som er tilgjengelig. Jeg håper at de fleste med adblock whitelister hw.no, ellers er det mer enn velkommen til å si "adjø" og finne andre sider å snylte på. Så blir det kanskje fortsatt marked for Hardware slik som vi kjenner det. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke tek redaksjonens feil at folk ønsker "sensasjons"overskifter eller hva det nå er du vil kalle dem.

Dette er en trend som går igjen på stort sett alle sider.

Jeg er veldig glad i faglitteratur og blader. Men disse produktene forsvinner mer og mer fra markedet fordi de ikke klarer å opprettholde en sunn abonementsmasse.

Da lurer jeg strengt tatt på hvor dere har det fra at "kvalitet" selger?

 

Folk ønsker ikke "sensjasonsoverskrifter", det er strategien redaksjonen velger for å provosere frem flere klikk. Hvis en overskrift er tvetydig, misvisende eller sensasjonspreget vil brukeren MÅTTE klikke seg inn på den for å orientere seg om innholdet. Her dilter Tek.no villig med i sporene til resten av A-pressen. Når klikkene i musen svinger, pengene i kassen klinger! Det er mantraet for de mange store kommersielle aktører på nett idag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Folk ønsker ikke "sensjasonsoverskrifter", det er strategien redaksjonen velger for å provosere frem flere klikk. Hvis en overskrift er tvetydig, misvisende eller sensasjonspreget vil brukeren MÅTTE klikke seg inn på den for å orientere seg om innholdet. Her dilter Tek.no villig med i sporene til resten av A-pressen. Når klikkene i musen svinger, pengene i kassen klinger! Det er mantraet for de mange store kommersielle aktører på nett idag.

Og det sliter du med å se logikken i??

 

Du jobber kanskje gratis du, liksom bare for å være snill??

Nei, jeg tenkte meg det. tek journalistene er like avhengig av å få penger til salt i maten som du er. Problemet er bare at de prøver å serve en kynisk masse som helst så at de jobbet gratis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir provosert av holdningene til folk her. Folk som bruker adblock ødelegger hele forretningsmodellen på internet. Jeg ser på reklame som en positiv ting, alternativet er at du som forbruker blir nødt til og betale for innhold. Hardware gir deg til og med valget, - betal eller se reklame.

 

Dessuten gjør det som en over påpekte ingenting for hardware at leserene som bruker adblock forsvinner, da de alikevell ikke tjener noen penger på de.

Endret av oddsmurf
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg regner med at nesten alle som klager her bruker AdBlock, så egentlig spiller det ingen rolle for HW at dere forsvinner.

 

Gjør vel egentlig det hvis 50% av leserne forsvinner. Hvordan skal ledelsen tolke det? Hvordan skal de så klare å beholde alle de som er ansatt i hw.no pr nå for en brukermasse på 160k +/- lesere hvis tallet blir halvert.

 

Kjernegruppen = de som har vært lesere fra starten må få lov å reagere. Hadde det ikke vært for disse så hadde ikke siden eksistert.

 

Man klarte fint å drive web sider før all reklamen tok helt av, hvordan har det seg?

Endret av MiRaCL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen nevnte i stad at markedet bestemmer. Det er sant, så det bare er det folk vil ha som er tilgjengelig. Jeg håper at de fleste med adblock whitelister hw.no, ellers er det mer enn velkommen til å si "adjø" og finne andre sider å snylte på. Så blir det kanskje fortsatt marked for Hardware slik som vi kjenner det. :)

Å hviteliste reklame er utelukket. Blir det samme som å hviteliste smerte. Om noen lider fordi jeg bruker vernebriller og dermed ikke får syre i øynene så har jeg null sympati for det.

Lenke til kommentar

Egentlig så er det jo litt rart at dere faktisk diskuterer dette her siden dere jo tross alt synes at alt tek produserer er møl som tydeligvis ikke er interresant eller verdt å lese.

 

Hvorfor ikke bare fade ut i stillhet? Siden alt er bare dritt så må det jo være en lettelse å endelig få tuppet i ræva dere trengte for å stikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...