Gå til innhold

- Kameraet koster nesten like mye som konsollen


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal dette være noe forskjell fra en PC med Windows og Webcam (noe de fleste laptoper har). Ser ingen skrike så høyt der, og langt fra alle kameraer som har en lysdiode som er hardwired og sier i fra om kameraet er aktivt.

 

Selvsagt må du ikke ha på kameraet. Om det kommer en funksjon som skrur det av (var jo mye snakk om det en gang), eller om du setter en svart teip forran så blir den ubrukelig. Eller noe lakk etc...

 

Hvis man først er så paranoid så ser jeg ikke for meg at noe slikt vil være særlig vanskelig.

 

Etter lansering så er jeg sikker på at minst et større mengde personer kommer til å teste om det skjer noen innsamling av data når den er IDLE, eller om det sendes noe via nettet.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud hjelpe meg...

Av og til er forum med unge nerder trist lesestoff

 

Av og til er det å lese naive og uvitende innlegg enda tristere.

 

Hvorfor skal dette være noe forskjell fra en PC med Windows og Webcam (noe de fleste laptoper har).

 

På en Windows maskin har man valget å trekke ut webcamera hvis man vil det. Dette valget har man ikke på Xbone.

 

Selvsagt må du ikke ha på kameraet. Om det kommer en funksjon som skrur det av (var jo mye snakk om det en gang), eller om du setter en svart teip forran så blir den ubrukelig. Eller noe lakk etc...

Hvis man først er så paranoid så ser jeg ikke for meg at noe slikt vil være særlig vanskelig.

Skjønner ikke helt språket ditt her men som nevnt tidligere vil Xbone være ubrukelig hvis man dekker til, trekker ut eller snur kameraet.

 

Etter lansering så er jeg sikker på at minst et større mengde personer kommer til å teste om det skjer noen innsamling av data når den er IDLE, eller om det sendes noe via nettet.

 

Microsoft er ikke dumme heller. Data vil lagres på Xbone og sendes sammen med annen info når man kobler til og gjør noe på Xlive. Dataen vil så klart være kryptert.

Lenke til kommentar

Nei av flere grunner:

  • Xbone vil ikke spille av content hvis linsa er tildekt eller snudd.
  • Kinect har infrarødt kamera som ser deg gjennom div gjenstander.
  • Ved første oppstart av Xbone må man identifisere seg selv med Kinect kameraet

 

Er det offisielt bekreftet fra noe som helst ståsted? Eller trekker du bare negative slutninger for egen vinning?

Lenke til kommentar

Av og til er det å lese naive og uvitende innlegg enda tristere.

 

 

 

På en Windows maskin har man valget å trekke ut webcamera hvis man vil det. Dette valget har man ikke på Xbone.

 

Skjønner ikke helt språket ditt her men som nevnt tidligere vil Xbone være ubrukelig hvis man dekker til, trekker ut eller snur kameraet.

Hvorfor? Jeg tviler sterkt på at du MÅ signalisere fysisk at du er i rommet.

 

Å ha en ekstern webcam er nok ikke spesielt vanlig i disse dager, hvor det i en årrekke har blitt erstattet av webcam i skjermen. Både på stasjonære og laptoper. Hvor sistnevnte nok utvilsomt er mest brukt.

 

Er det offisielt bekreftet fra noe som helst ståsted? Eller trekker du bare negative slutninger for egen vinning?

Hørtes ut som oppspinn som aldri ville fungert i praksis.

MS har allerede klaget på dårlig kommunikasjon blandt de som sender ut rykter, og ikke uten grunn.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Jeg tviler sterkt på at du MÅ signalisere fysisk at du er i rommet.

 

Å ha en ekstern webcam er nok ikke spesielt vanlig i disse dager, hvor det i en årrekke har blitt erstattet av webcam i skjermen. Både på stasjonære og laptoper. Hvor sistnevnte nok utvilsomt er mest brukt.

 

Hørtes ut som oppspinn som aldri ville fungert i praksis.

MS har allerede klaget på dårlig kommunikasjon blandt de som sender ut rykter, og ikke uten grunn.

 

Den opprinnelige planen til MS var å identifisere alle brukere slik at de får en egen profil på Xbone og det å kunne bruke kameraet som visuell DRM. Hvis man ikke viser seg vil ikke content spilles av. Også hvis noen andre går inn i rommet mens man f.eks leier en film på Xlive vil content pauses og man må betale en fee for å fortsette å se. Dette har de også tatt patent på.

 

Jeg har aldri sett en ekstern skjerm med webcamera innebygd og jeg kommer heller aldri til å kjøpe det. Uansett kan man bruke fri programvare og eventuelt tape over kameraet så er det ikke et problem lenger.

 

Jeg ser at MS på Xbox.com har endret sine policies etter den massive klagestormen etter blant annet always online kravet som btw mange på dette forumet ikke kunne fatte ville skje og sa akkurat det samme som du: "Hørtes ut som oppspinn som aldri ville fungert i praksis.".

 

Dette er hva MS skriver nå:

 

You are in control of when Kinect sensing is On, Off or Paused: If you don’t want the Kinect sensor on while playing games or enjoying your entertainment, you can pause Kinect. To turn off your Xbox One, just say “Xbox Off.” When the system is off, it’s only listening for the single voice command -- “Xbox On,” and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you’ll need to turn it back on for these experiences.

Det står ikke et pip om at man kan trekke ut Kinect eller ikke. Hvis man slår av Kinect på softwaresiden er det vel ikke nødvendig at den er plugget inn, er det? Dette blir nok en gang at kunden må stole på MS at Kinect faktisk er slått av. Eneste garantien man har for at den faktisk er slått av er om man kan trekke den ut.

Når det gjelder å stole på MS at Kinect faktisk er slått av når man gjør det via Xbone er en gamble, noe div leaks i det siste har påvist.

 

src:

http://www.zdnet.com/microsoft-patent-spies-on-consumers-to-enforce-drm-7000007102/

http://www.mcvuk.com/news/read/the-extent-of-kinect-2-s-visual-drm-is-beginning-to-emerge/0116138

http://news.xbox.com/2013/06/privacy

Lenke til kommentar

Skjønner godt at folk er skeptiske til å sette opp et potensielt overvåkningskamera i stua.

 

Man bør/burde vel her få satt noen grenser, i forhold til hva man ønsker å akseptere. Man vet jo at USA har et overvåkingsregime basert på terrorlovgivning med svært vide fullmakter. I tillegg har man muligheten for at noen kan klare å logge seg inn eller hacke seg tilgang.

 

Man trenger slettes ikke være paranoid for å ikke ønske potensiell overvåkning 24/7.

 

PS4 kommer nok til å bli kjøpt her og garantert ikke den nye Xbox.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal dette være noe forskjell fra en PC med Windows og Webcam (noe de fleste laptoper har). Ser ingen skrike så høyt der, og langt fra alle kameraer som har en lysdiode som er hardwired og sier i fra om kameraet er aktivt.

Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer teknisk sett, men en lignende funksjon (Apples Siri) sender jo stemmekommandoene over nettet til leverandøren for tolkning på serverne. Det gjør jo ikke et webkamera.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer teknisk sett, men en lignende funksjon (Apples Siri) sender jo stemmekommandoene over nettet til leverandøren for tolkning på serverne. Det gjør jo ikke et webkamera.

Stemmer. Det gjør heller ikke Kinetec på samme måte (ville krevd masse båndbredde). Men i begge tilfeller er det ikke umulig å implementere kode for MS om man absolutt ville, for overvåkning.

Lenke til kommentar

Problemet med å dekke til Kinect er at spill lages med kunnskapen om at alle brukerne har Kinect. Dermed vil å spille uten å vifte med armene bli umulig, på samme måte som det i dag er umulig å nekte å bruke X og A-knappene f.eks. Spillene er ikke designet for at det skal gå an.

 

Derfor: PS4. Problem solved.

 

Jeg tror forøvrig ikke det bygges inn overvåkningsfunksjonalitet i Kinect, _så_ dumme er ikke MS.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer teknisk sett, men en lignende funksjon (Apples Siri) sender jo stemmekommandoene over nettet til leverandøren for tolkning på serverne. Det gjør jo ikke et webkamera.
Stemmer. Det gjør heller ikke Kinetec på samme måte (ville krevd masse båndbredde). Men i begge tilfeller er det ikke umulig å implementere kode for MS om man absolutt ville, for overvåkning.

Nettop, og I motsetting til en pc har vi ingen kontroll over hva de kjører på den.

Nei, jeg tror ikke de vil bruke den til overvåkning.

Mange kommer til å bruke en pc som router og analysere trafikk som går mellom xbox og internet, dette også kan brukes til å juke I spill og om den sender betydlige data når den ikke brukes vil alarmen gå og det kommer på forsidene.

 

På den andre siden forstår jeg ikke hvorfor kinetic er så så viktig for MS. Greit at det er noe som skiller den ut og at den kan brukes som fjernkontroll, men kinetic 1 var ingen stor suksess.

Tror at en høyere totalpris en PS4 vil gjøre mer skade på salget. De som ikke har peiling kjøper den billigste uansett.

De som har peiling vet at de ikke trenger kinetic.

Lenke til kommentar

Du leste ikke spørsmålet som ble stilt og svarte feil.

 

Seff kan du kjøpe Kinect 2 for windows når den kommer på markedet.

 

Du tolket spørsmålet feil og leste ikke kilden.

 

Seff kan man kjøpe Kinect for Windows, dette er en selvfølge.

 

"Er det mulig å bare Kjøpe Kinect kameraet til bruk med en datamaskin?"

 

Dette betyr: "Er det mulig å bare Kjøpe Kinect kameraet som hører til Xbone til bruk med en datamaskin?"

 

Hvis spørsmålet hadde vært om det var mulig å "kjøpe Kinect til Windows til bruk med en datamaskin" hadde det gitt ingen mening. Uansett er det virkelig ikke noe å krangle på.

Lenke til kommentar

Problemet med å dekke til Kinect er at spill lages med kunnskapen om at alle brukerne har Kinect. Dermed vil å spille uten å vifte med armene bli umulig, på samme måte som det i dag er umulig å nekte å bruke X og A-knappene f.eks. Spillene er ikke designet for at det skal gå an.Derfor: PS4. Problem solved. Jeg tror forøvrig ikke det bygges inn overvåkningsfunksjonalitet i Kinect, _så_ dumme er ikke MS.

Det er nok hovedgrunnen til at kinetic blir standard.

På den andre siden kommer ikke spill utviklere til å bruke det dersom de ikke ser nytteverdien og mer en 90% av alle xbox spill blir multiplatform.

Stemmestyring kommer sikkert til å bli mest brukt men det må også være optional, er ikke altid det passer seg å prate til en boks.

 

 

Lenke til kommentar

Eg er ikkje bekymra for overvåking eller at Xbox-en lyttar, men om Kinect-en doblar prisen så er det ein ganske stor sak. Eg veit ikkje heilt om eg trur på det, skulle gjerne sett fleire kjelder. Eg har personleg ingen interesse av Kinect, som gjer det eit problem dersom den har heva prisen på konsollen ganske mykje.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...