Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Nja, men det er vel bare relevant om bilen faktisk blinket til høyre før han kjørte inn i rundkjøringen. Hvis ikke så signaliserte han at han skulle rett frem, eller til venstre. Jeg kan også finne på å plassere meg på høyre siden av trafikken foran en rundkjøring hvis bilene bare er flinke til å plassere seg så jeg vet hvor de skal. Skulle ikke tro at det er ulovlig. Akkurat som når man skal ut på forkjørsvei, og bilen foran deg skal til venstre og må vente på trafikk fra høyre, da er det ingenting i veien for å passere på høyre side om man skal til høyre. Må bare være ekstra obs på trafikk fra venstre såklart, siden bilen da blokkerer utsikten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fra vinkelen våres er ikke blinklyset synlig før bilen er ute i rundkjøringen. Det er kanskje pga. fasongen på kjøretøyet, men det kan også hende at blinklyset ikke kom på før bilen skulle svinge ut igjen, og hvis det er tilfelle så er det bilen sin feil for å ikke ha signalisert i tide.

Det er vel noen regler ang. forbikjøring på høyre side, og at dette ikke er helt lovlig...

 

Sykler har lov til å foreta alminnelig forbikjøring på høyre side, uten at det betyr at det er lurt å gjøre det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva skjedde videre? Tilsnakk bare?

 

nei, ingenting. Politifyren var superhyggelig.

 

Sa bare at han syntes jeg kom litt fort rundt svingen der, etterfulgt av om jeg hadde vært borti politiet tidligere. Hvor jeg sa at jeg hadde fått en fartsbot 4 år tidligere (litt dårlig timing, men kan jo like godt være ærlig da de uansett vil se det).

Lånte førerkortet mitt og ønsket meg god dag videre etter litt snakk.

 

Ikke noe tilsnakk eller noe sånt overhodet. :)

 

Men må si de snudde ekstremt kjapt etter at jeg passerte dem første gangen :p

Jeg regner med at kvinnfolket som går ut av bilen var politistudent. Kan være at de "konstruerte" en liten episode i forbindelse med opplæringen.

Lenke til kommentar

Kjørte i de dypeste skoger her om dagen og denne herremannen bestemte seg for at det var lurt å åpne døren til lastebilen og hoppe ut rett før jeg skulle passere i stedet for å vente noen sekunder ekstra...

 

EDIT: Må få kjøpt meg CPL til dette kameraet også ser jeg, huff :p

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke senket farten når du så denne bilen...?

Endret av Hårek
Video skal ikke siteres!
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...