Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Er du helt sikker?

Veien du kjører inn på har forkjørsrett-skilt

Jeg er helt sikker. Veien jeg kjører inn på var forkjørsvei frem til for et par år siden, men nå slutter forkjørsveien rett før krysset i videoen og vanlig høyreregel tar over. Skiltet du tenker på viser hvor forkjørsveien begynner (evt. slutter om du kommer fra andre siden).

 

Her er et bilde fra et tidligere klipp, hvor jeg kjører mot samme kryss:

 

Vikeplikt.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere noen tips på hvordan man sladder bilnumre på en enkel måte? Har videoer jeg har lyst til å poste på blant annet facebook, men det er lite trolig at jeg har lov til å poste videoene så lenge bilnummer og eventuelt ansikt synes. 

 

Å dekke til "bilde for bilde" i et videoredigeringsprogram vil muligens ta timer og det gidder jeg ikke.

1. Finn deg et redigeringsprogram, det finnes uendelig mange. PC-advisor har noen gratis-tips.

2. søk på "blur tutorial" + "ditt program".

 

Jeg personlig ville ikke lagt ut video som kan gi noen til kjenne, spesielt ikke noen innvolvert i en ulykke eller lignende.

Lenke til kommentar

 

Ikke alle har fått med seg at høyreregelen gjelder i dette krysset:

 

 

Er du helt sikker?

Veien du kjører inn på har forkjørsrett-skilt

 

 

Da skulle det stått ett vikepliktskilt der?

 

Ikke alltid det er vikepliktskilt selv om en har vikeplikt

Men i denne saken så har vi fått svar på at det ikke er en forkjørsvei som antatt

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke alle har fått med seg at høyreregelen gjelder i dette krysset:

Er du helt sikker?

Veien du kjører inn på har forkjørsrett-skilt

 

 

Da skulle det stått ett vikepliktskilt der?

 

Ikke alltid det er vikepliktskilt selv om en har vikeplikt

Men i denne saken så har vi fått svar på at det ikke er en forkjørsvei som antatt

 

I hvilke tilfeller kan det være en forkjørsvei man kjører inn på uten at det er vikepliktskilt på veien man kommer fra?

Lenke til kommentar

Det beste hadde nok å vært å sette opp vikeplikt skilt der og dermed gjøre veien du kjører innpå forkjørsvei

Som nevnt på forrige side var dette tilfelle inntil for et par år siden. Både vien jeg kom kjørende på (Jernbanesvingen) og veien jeg kjørte inn på (Strandgata) er til tider svært trafikkerte, og det hendte trafikken sto helt ut på riksveien fordi ingen kom gjennom krysset. Skysstasjonen ligger like ved, og bussene ble stående fast i krysset flere ganger daglig.

 

Trafikken flyter bedre slik det er nå, men det oppstår et par uheldige situasjoner. Dette er felles for svært mange kryss her i byen. Jeg forstår virkelig ikke hva de som «planla» veinettet har tenkt.

Lenke til kommentar

Hahahhaa! La det ut på facebook også, og en kollega svarte med dette skjermbildet:

 

14141578_10154491883833711_4417013682429

 

Det er blitt en rb.no-artikkel også. Det er en +artikkel, så jeg gjengir den her fra en kamerat som har en mor som har abonnement:

 

Fra rb.no (betalings-artikkel):

 

 

Brukte veiskuldra på E6 som forbikjøringsfelt

 

Av NINA SKYRUD

Publisert:26. august 2016, kl. 17:50

 

Politiet fiikk fredag i 16.30-tida melding om to biler som kjørte forbi flere andre biler på veiskuldra nordover på E6 ved Jessheim. De skal også ha hatt varselblinkene på.

 

Rett etter meldingen kom, var det en politipatrulje på E6 som fikk stanset en av bilene.

 

En mann fra Italia kjørte den.

 

Han er fysisk fratatt førerkortet og har mister førerretten i Norge .

 

– Så er det opp til jurist senere å avgjøre hvor lenge han mister førerretten og opp til italienske myndigheter å avgjøre om han mister førerkortet der, sier operasjonsleder Trond Lorentzsen i Øst politidistrikt.

 

Forklaringen skal ha vært at italieneren og de han hadde med seg i bilen skulle rekke et fly.

 

Bilen var norsk. En passasjer i bilen hadde gyldig førerkort og kjørte videre. Om de rakk flyet er uvisst

 

Endret av Sjulimann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det beste hadde nok å vært å sette opp vikeplikt skilt der og dermed gjøre veien du kjører innpå forkjørsvei

Som nevnt på forrige side var dette tilfelle inntil for et par år siden. Både vien jeg kom kjørende på (Jernbanesvingen) og veien jeg kjørte inn på (Strandgata) er til tider svært trafikkerte, og det hendte trafikken sto helt ut på riksveien fordi ingen kom gjennom krysset. Skysstasjonen ligger like ved, og bussene ble stående fast i krysset flere ganger daglig.

 

Trafikken flyter bedre slik det er nå, men det oppstår et par uheldige situasjoner. Dette er felles for svært mange kryss her i byen. Jeg forstår virkelig ikke hva de som «planla» veinettet har tenkt.

 

Rundkjøring hadde vært et bedre alternativ da

Eller om det er lite plass, lyskryss

Lenke til kommentar

Rundkjøring hadde vært et bedre alternativ da

Eller om det er lite plass, lyskryss

Det er ikke plass til rundkjøring, men lyskryss kunne ha fungert. Problemet med byen er at det er så mange slike idiotiske kryss her, og noen steder vil verken rundkjøring eller lyskryss gjøre saken bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...