Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Bilen forran bremser store deler av nedoverbakken..

Jeg bremset ikke én gang på vei ned. Første brems fra min side var under broen helt på slutten :p

 

Dagens tips. Gir ned et hakk så brems på girene! :dremel:

 

 

Elbil/hybrid som regenererer? På min hybrid går hvertfall bremselysene på ved et visst nivå av regenerering, som f.eks. i nedoverbakker.

Dette skjer uavhengig om jeg manuelt girer ned på automatkassa, bremser med pedalen ,eller bare lar den trille i bremsemodus.

 

Kommer nok til å se mer av dette fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bilen forran bremser store deler av nedoverbakken..

Jeg bremset ikke én gang på vei ned. Første brems fra min side var under broen helt på slutten :p

 

Dagens tips. Gir ned et hakk så brems på girene! :dremel:

 

 

Elbil/hybrid som regenererer? På min hybrid går hvertfall bremselysene på ved et visst nivå av regenerering, som f.eks. i nedoverbakker.

Dette skjer uavhengig om jeg manuelt girer ned på automatkassa, bremser med pedalen ,eller bare lar den trille i bremsemodus.

 

Kommer nok til å se mer av dette fremover.

 

Jepp, mulig, men var et generelt eksempel. 99.9% av billistene forran meg bremser store delener av bakken der daglig når jeg kjører hjemover fra jobb. :p

Lenke til kommentar

Hva skjedde videre? Tilsnakk bare?

nei, ingenting. Politifyren var superhyggelig.

 

Sa bare at han syntes jeg kom litt fort rundt svingen der, etterfulgt av om jeg hadde vært borti politiet tidligere. Hvor jeg sa at jeg hadde fått en fartsbot 4 år tidligere (litt dårlig timing, men kan jo like godt være ærlig da de uansett vil se det).

Lånte førerkortet mitt og ønsket meg god dag videre etter litt snakk.

 

Ikke noe tilsnakk eller noe sånt overhodet. :)

 

Men må si de snudde ekstremt kjapt etter at jeg passerte dem første gangen :p

Lenke til kommentar

Blålys for det der? På grensen til misbruk.

Min første tanke også, men på en annen side så er det jo vanskelig for han og stoppe meg ellers.

 

Det kan godt være at han blinket med lysene først, men da det er veldig mange fartsdumpere på den strekkningen der, så ser det bare ut som han kjører over en slik.

 

Hadde han brukt sirenene derimot :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en veldig close call med en fotgjenger forrige uke...

 

 

Hva bør man gjøre med sånne som denne dama her? Jeg har sett henne gjøre det der ikke mindre enn 3 ganger mens jeg har syklet, 1 gang mens jeg har brukt beina og 2 eller 3 ganger fra bilen. Hun lager ofte rot i trafikken med oppførselen sin. 

 

Usikker hva man kan gjøre. Går det an å snakke til vedkommende?

 

Går selv i dette krysset daglig. Ser mye rødlyssykling, og til og med kjøring på rødt lys. En del som blir utålmodige når de kommer fra høyre der og ikke vil vente på grønt lys.

 

Jeg venter igrunn ikke alltid på grønt som fotgjenger i det krysset heller, blir jo grå i håret før det skifter til grønn mann.

Lenke til kommentar

Fra vinkelen våres er ikke blinklyset synlig før bilen er ute i rundkjøringen. Det er kanskje pga. fasongen på kjøretøyet, men det kan også hende at blinklyset ikke kom på før bilen skulle svinge ut igjen, og hvis det er tilfelle så er det bilen sin feil for å ikke ha signalisert i tide.

Det er vel noen regler ang. forbikjøring på høyre side, og at dette ikke er helt lovlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...