Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Å vente kun 30 sekunder før man gir opp å få grønt lys er også litt spesielt..

 

Alternativet er å vente til det kommer et tyngre kjøretøy enn en sykkel. Lyset skifter ikke på tid... Jobber turnus og sykler ofte hjem på nattestid og da er det noe irriterende at man må opp på fortauet og krysse via fotgjengerfeltet for å komme lovlig over.

Klarte å bli registrert av sensorene to ganger i vinter. Piggdekk, terrengsykkel (alu.ramme) og bar vei funket når jeg traff riktig i feltet.

Har stått der over 2 min. når det ikke har vært annen trafikk i krysset bare for å se, uten at det skiftet.

 

 

Siste samling fra trafikken. Hovedsaklig irriterende oppførsel/kjøring, vikepliktsbrudd og rødlyskjøring.

 

Mange klipp, og ikke alt er veldig ulovlig.

Om syklister velger å være "fotgjenger" på overgangsfelt - go for it.

Parkering forbudt er ikke det samme som stopp forbudt.

Et av klippene rundt 3:00 kjører du ut fra noe jeg ville tolket som et torg/tun ut på en hovedveg.

 

 

Ble litt for mange klipp, ja. Enig der.

Som jeg skrev så var det meste i kategorien irriterende.

Poenget var at syklisten ikke brukte fotgjengerfeltet, men syklet langs ytterkanten av lyskrysset.

Lite ryddig sykling...

Lasting og lossing (av-/påstigning) er ok det ved parkering forbudt, men hvorfor signaliserer så fryktelig mange med nødblinken når de åpenbart "skal bare"? Biler stående/parkert i sykkelfelt gjør ofte dette.

Ved 3:00 kom jeg fra Kristian IVs gate og ut i Festiningsgata. Festningsgata er en hovedgate, men ikke forkjørsvei (burde vært).

Er enig i at det ser litt torg-/gatetun-aktig ut pga. skiltene med 30-sone.

I sentrum (Kvardraturen) av Kristiansand er det kun to gater som er forkjørsvei, Dronningens og Vestre Strandgate. https://goo.gl/maps/fnLACBotzz52

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nødblink = "Jeg parkerer ulovlig, og jeg er klar over det". Slik har det vært i mange år. 

 

En ting som irriterer meg, særlig når jeg er for sent ute til et eller annet, er når folk bremser ned/slipper gassen lenge før de skal svinge av, så kommer blinklyset først på når de begynner å snu på rattet. Da blir jeg først "Hva skjer nå? Motorproblemer? Ser han på noe?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bleh.

 

Oppsto en litt morsom situasjon på vei hjem fra jobb. De holder på med asfaltarbeid, slik at den ene kjørebanen er stengt.

 

Så de har 2 personer på hver sin side som stopper trafikk annen hver ol.

 

Da jeg sto først i køen, så var det etterhvert min tur. Fyren vinket meg videre, hvor jeg trodde at han ville si noen ord til meg, da det på samme tidspunkt kom en ny pulje med biler.

Jeg ruller ned vinduet og plasserer meg vedsiden av fyren. så sier han "MEN SÅ KJØR DA", mens han snur seg og sikter mot kjørebanen jeg skal kjøre.

 

Så oppdager jo han også at det kom en ny pulje med biler. Så ble det plutselig litt krangling over walkietalkiene demmes. :rofl:

 

Når jeg kom hjem, så skulle jeg slå av kameraet slik at jeg kunne ta ut SD kortet (nytt dashcam). trykker ned det jeg tror er av-knappen da det var helt mørkt i bilen. så hører jeg bare "Formating SD Card" jeg bare "nonono". 1 sekund etter "Formating SD Card Completed" :wallbash:

 

Kunnde jo alltid kjørt programvare og henter slettede filer, men det blir for mye arbeid :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bleh.

 

Oppsto en litt morsom situasjon på vei hjem fra jobb. De holder på med asfaltarbeid, slik at den ene kjørebanen er stengt.

 

Så de har 2 personer på hver sin side som stopper trafikk annen hver ol.

 

Da jeg sto først i køen, så var det etterhvert min tur. Fyren vinket meg videre, hvor jeg trodde at han ville si noen ord til meg, da det på samme tidspunkt kom en ny pulje med biler.

Jeg ruller ned vinduet og plasserer meg vedsiden av fyren. så sier han "MEN SÅ KJØR DA", mens han snur seg og sikter mot kjørebanen jeg skal kjøre.

 

Så oppdager jo han også at det kom en ny pulje med biler. Så ble det plutselig litt krangling over walkietalkiene demmes. :rofl:

 

Når jeg kom hjem, så skulle jeg slå av kameraet slik at jeg kunne ta ut SD kortet (nytt dashcam). trykker ned det jeg tror er av-knappen da det var helt mørkt i bilen. så hører jeg bare "Formating SD Card" jeg bare "nonono". 1 sekund etter "Formating SD Card Completed" :wallbash:

 

Kunnde jo alltid kjørt programvare og henter slettede filer, men det blir for mye arbeid :p

Syns å huske jeg leste et sted at de var litt misfornøyd med det at knappene ikke var så veldig oversiktlige.

Lenke til kommentar

Bleh.

 

Oppsto en litt morsom situasjon på vei hjem fra jobb. De holder på med asfaltarbeid, slik at den ene kjørebanen er stengt.

 

Så de har 2 personer på hver sin side som stopper trafikk annen hver ol.

 

Da jeg sto først i køen, så var det etterhvert min tur. Fyren vinket meg videre, hvor jeg trodde at han ville si noen ord til meg, da det på samme tidspunkt kom en ny pulje med biler.

Jeg ruller ned vinduet og plasserer meg vedsiden av fyren. så sier han "MEN SÅ KJØR DA", mens han snur seg og sikter mot kjørebanen jeg skal kjøre.

 

Så oppdager jo han også at det kom en ny pulje med biler. Så ble det plutselig litt krangling over walkietalkiene demmes. :rofl:

 

Når jeg kom hjem, så skulle jeg slå av kameraet slik at jeg kunne ta ut SD kortet (nytt dashcam). trykker ned det jeg tror er av-knappen da det var helt mørkt i bilen. så hører jeg bare "Formating SD Card" jeg bare "nonono". 1 sekund etter "Formating SD Card Completed" :wallbash:

 

Kunnde jo alltid kjørt programvare og henter slettede filer, men det blir for mye arbeid :p

 

Du kjører vel ikke tilfeldigvis forbi innsnevringen på Østensjøveien over Brynstunnelen vel? De gutta som står der med manuell dirigering er ofte rimelig fjerne  :nei:  :nei:  Også er enkelte av dem ekstremt oppmerksomme og hjelpsomme for oss som pendler på sykkel. 

Lenke til kommentar

Syns å huske jeg leste et sted at de var litt misfornøyd med det at knappene ikke var så veldig oversiktlige.

 Står jo relativt greit markert på kameraet hva knappene gjør. bare jeg som følte meg litt frem. tenkte ikke over at det var en format knapp på den. bare wifi\mic on off ol :p

 

Du kjører vel ikke tilfeldigvis forbi innsnevringen på Østensjøveien over Brynstunnelen vel? De gutta som står der med manuell dirigering er ofte rimelig fjerne  :nei:  :nei:  Også er enkelte av dem ekstremt oppmerksomme og hjelpsomme for oss som pendler på sykkel.

nei, dette er i Kristiansand-området.
Lenke til kommentar

Har dere noen tips på hvordan man sladder bilnumre på en enkel måte? Har videoer jeg har lyst til å poste på blant annet facebook, men det er lite trolig at jeg har lov til å poste videoene så lenge bilnummer og eventuelt ansikt synes. 

 

Å dekke til "bilde for bilde" i et videoredigeringsprogram vil muligens ta timer og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...